بهترین مشاوره و روانشناسی حضوری با کارگاه های مختلف درمانی در تهران

مشاوره روانشناسی دکتر شیرین ولی زاده

مشاوره روانشاسی چیست؟

طبق گفته های انجمش روانشناسان آمریکا مشاوره روانشناسی را یک نهاد میداند که برای سلامت عمومی گام برداشته است و انواع افراد را با سابقه و فرهنگ و اداب مختلف فردی و اجتماعی را شامل میشود هد  ف این رشته بهزیستی و پیشگیری و کاهش بحران ها و افزایش راهکار و حل مشکلات اجتماعی و فردی به صورت روانی میباشد یعنی درمان روان فرد و درمان روان جامعه. مشاوره های روانشناسی توسط بهترین روانشناس ها یا روانشناس خوب  به صورت خاص بر پیشگیری، آموزش و بهبود میباشد این نوع مشاوره، ارائه دهنده ی انواع خدمات درمانی است که توسط متخصص روانشناس، در مرکز روانشناسی اجرا می شود و نحوه عملکرد افراد در سنین مختلف و روابطشان را هدف خود قرار می دهد.

تماس با زندگی شیرین

 

مشاوره روانشناسی  حرفه ای به چه صورت میباشد؟

به یک رابطه امن و محرمانه و دو طرفه که بین یک روانشناس و مراجعه کننده برای درمان مشکلات است را مشاوره حرفه ای روانشناسی مینامند و هدف این مشاوره ها دادن حس درک شدن و حس ارامش و از بین مردن غوغا و طوفان ذهنی مراجعه کننده و بازگردانی سلامت و شادی روانی به بیمار است برای ساختن چنین رابطه ای لازم است که بیمار و روانشناس و مراجعه کننده رابطه ای قوی و پایدار و دوستانه باهم داشته باشند.این رابطه دوستانه بسیار در روند درمان ضروری میباشد و اگر این پیوند صورت نگیرد ممکن است روانشناس و بیمار به نتیجه نرسند. زیرا در این رابطه فرایند های روانی و فرایند های بوجود امدن مشکلات بیمار شناسایی میشود.با ایجاد محیطی امن، می توان فرایند های روانی را شناخت و فرصتی داد تا به بازسازی آنها پرداخت

مشاوره و روانشناسی حضوری
روانشناسی حضوری
مشاوره حضوری

مشاوره روانشناسی حضوری تهران

برای مراجعه حضوری به روانشناسی باید چند نکته را بدانیم که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

  1. هنگامی که خطر یا اتفاقیی شمارا تهدید میکند باید بدانید که بهترین رازدار شما روانشناس است
  2. مشاوران با گروه سنی مختلفی از افراد از کودک تا کهنسال میتوانند ارتباط موثر برای درمان سریع و ایمن بگیرند
  3. بنابر تشخیص روانشناس یا روانپزشک جلسات مشاور شما میتواند به 3 دوره کوتاه مدت بلند مدت یا همیشگی تقسیم شود
  4. روانشناسان حضوری همدلانه و پررنگ در فرایند درمانی در کنار بیماران دارندزیرا احساس امنیت و درک شدن و احترام و پذیرفته شدن بدون شرط یکی از موثر ترین عوامل فرایند درمانی است.
  5. روانشناسی و مشاوره شامل طیف وسیعی از موضوعات میباشد مواردی مانند : انواع اعتیاد ، انواع تروما، انواع ترس و فوبیا، انواع بیماری های روانی، انواع سندروم،و حتی برخی مشکلات جسمی مانند لرزش دست و پا
  6. تغیراتی که در شما با مشاوره های دکتر شیرین ولیزاده ایجاد میشود عبارت اند از : تغییر افکار و نگرش ها، انگیزه و دیسیپلین قوی و همیشگی، ارتقا توانایی حل مشکلات،افزایش اعتما و عزت نفس، افزایش امید به زندگی، حل مشکلات فردی و اجتماعی، بهبود کیفیت ارتباطات،پذیرش خود و…
  7. یک روانشناس متخصص برای اینکه موفق باشد باید تا مقطع دکتری و تخصصی تحصیل کرده باشد و در کارگاه های مختلفی اموزش دیده باشد و علاوه بر آموزش های اکادمیک باید تجربه های بسیار موفقی در طول کار حرفه ای داشته باشد
  8. مشاوره روانشناسی بر نگرانی های عاطفی، شغلی، اجتماعی، مدرسه و …. که ممکن است افراد در مراحل مختلف زندگی خود با آنها برخورد داشته باشند، به صورت ویژه و مهمی اثر گذار می باشد.

کاربرد مشاوره روانشناسی حضوری

  1. مشاوره و درمان فردی و گروهی و خانوادگی
  2. دخالت و مشاوره برای مدیریت بحران ها و تروما ها 
  3. سنجیدن تشخیص اختلالات روانی.
  4. مششاوره با سازمان ها
  5. حل مشکلات مربوط به مدرسه و خانواده و روابط و محیط کاری برای سنین مختلف

چرا باید به روانشناس حضوری مراجعه کرد؟

مشاوره روانشناسی  یک راهکار علمی و مناسب برای افرادی میباشد که حس میکنند نمیتوانند از پس مشکلات و مسائل زندگیشان بر بیایند.و به همین دلیل به کمک و مشاوره نیاز دارند تا مشکلاتشان را حل کنند . البته هیچ انسانی در روی زمین وجود ندارد که تمام مشکلات زندگی اش را به تنهایی حل کرده باشد بنابرین این دید که اگر نتوانید برخی مشکلاتتان را حل کنید انسانی ضعیف هستید بسیار اسیب زننده میباشد.و ایرادی ندارد اگر برای حل مشکلاتتان از کسی کمک بگیرید.بسیاری از افراد در فلسفه مشکلاتشان به روانشناسان پناه میبرند و یا در ماهیت اتفاقات یعنی وقتی در یک مشکل به چرایی و چیستی مشکل برمیخورد به نزد روانشناسان میروند که بتوانند مشکلاتشان را حل کنند مشاور روانشناس نیز با استفاده مهارت و هنر علمی خود با گوش دادن و درک کردن مشکلات افراد میتوانند به انها کمک شایانی در پیشرفتشان بکنند. به متخصص روانشناس مراجعه می کنند و در مقابل، یک مشاور، فعالانه به مسائل گوش می دهد و با پرسیدن سوالاتی عمیق، سعی در این دارد که که مراجع را آگاه و هشیار کند

مشاوره روانشناسی
روانشناسی و مشاوره حضوری

تماس با زندگی شیرین

مشاوره روانشناسی حضوری برای چه کسانی مفید است؟

مشاوره روانشناسی حضوری برای همه مراحل رشد کودکی و نوجوانیو جوانی و میانسالی و حتی پیری مفید و کاربردی میباشد و روانشناسان و روانپزشکان زندگی افراد و خانواده و سازمان ها را از جنبه ها و دیدگاه های مختلف میسنجند. یک مشاور روانشناس در زمینه های مختلف و گسترده ای مشاوره میدهد.البته یکی از خدممات مهم دکتر شیرین ولی زاده مشاوره رواشناسی آنلاین است. از مهم ترین زمینه هایی که یک روانشناس در آن فعالیت دارد عبارت اند از :

  1. مشاوره تحصیلی
  2. مشاوره فردی
  3. مهارت های اجتماعی
  4. مهارت های ارتباطی
  5. روانکاوی
  6. مشاوره شغلی

فرایند درمانی چقدر است؟

فرایند درمانی شما بنا بر اساس مشکلاتی که دارید با توجه به تشخیص روانشناس مختلف است همچنین این مضوع به زمینه مشاوره شما نیز بستگی دارد برای مثال  ممکن است دکتر برای یک شخص  که کمبود اعتماد بنفس دارد هفته ای یک جلسه مشاوره تجویز کند اما برای کسی که اسکیزو فرنی دارد هفته ای 3 جلسه مشاوره بدهد و این بسیار به  چیز هایی که اشاره کردیم و تشخیص روانشناس بستگی دارد.

پایان مشاوره روانشناسی حضوری

مهم ترین منبع شما برای این که متوجه شوید به پایان جلسات نزدیک شده اید احساسات شما میباشد .اگر در طول روز حس میکنید که حالتان بهتر است و دیگر حس های بد سابق را ندارید و میتوانید به زندگی عادی گذشته خود برگردید و مانند قبل ادامه دهید میتوانید به این نتیجه برسید که به پایان جلسات نزدیک شده اید.هرچند که تصمیم نهایی بر عهده شما میباشد اما بسیار مهم است بدون مشورت و بی خبر جلسات را قطع نکنید . قبل از قطع کردن جلسات روانشناسی حتما با مشاور روانشناس خود در مورد خوب شدن حالتان و اینکه تصمیم به قطع کردن جلسات گرفته اید صحبت کنید.

 

32 دیدگاه ها

    • مشاوره روانشناسی نهادی برای سلامت روان است، هر فردی در هر جایگاه و سنی، میتواند از مشاوره ی روانشناسی استفاده کند، هدف از مشاوره ی روانشناسی، پیشگیری کردن، کاهش، و درمان اختلالات روانی است.

    • مشاوره ی روانشناسی، به یک ارتباط دوطرفه و محرمانه که برای درمان اختلالات روان و حل مشکلات زندگی است، و بین یک روانشناس و مراجعه کننده شکل میگیرد گفته میشود، هدف این ارتباط و مشاوره برای حس آرامش دادن به مراجعه کننده با درک وی، و از بین بردن غوغا و تنش های ذهنی، و برگرداندن سلامت روانی و خوشحالی به بیمار و مخاطب است.

    • 1- زمانی که هرگونه اتفاق یا خطر و مشکلی شما را آزار میدهد، میتوانید با مراجعه به مشاوره ی حضوری، بهتر تصمیم گیری کنید.
      2- مشاورهای حضوری میتوانند با گروه های سنی مختلف، با هرگونه انسان چه کودک چه سالمند، ارتباطی اثربخش برقرار کنند و درمانی بهتر و سریعتر بیابند.
      3- مشاوران حضوری با برقراری ارتباطی گرم و پررنگ و هم دلانه با مراجعه کننده، احساس فهمیده شدن و احترام و امنیت و درک بدون شرط را به مراجعه کننده میدهند، و این مورد جزو مهم ترین دلایل درمانی است.

    • 1- درمان و مشاوره ی خانوادگی،گروهی، شخصی
      2- تشخیص دادن اختلالات روان
      3- مشاوره برای کنترل و مدیریت بحران ها
      4- کمک به حل مشکلات خانوادگی، شخصی، روابط، کاری، کودکان و غیره

    • کسانی که نمیتوانند از پس زندگی و مشکلاتش بربیایند، و در مقابله با مسائل زندگی احساس ضعف میکنند، میتوانند از مشاوره حضوری استفاده کنند، و بجای درگیری های فرسایشی، میتوانید با روانشناسان حضوری صحبت کرده و از آنها یادبگیرید و مشاوره دریافت کنید.

    • مشاوره ی حضوری برای همه ی افراد در هر سن و شرایطی، میتواند کاربردی و مفید واقع شود، روانشناسان حضوری میتوانند با دیدگاه های مختلفی زندگی افراد و خانواده ها را بررسی کنند. و آنها میتوانند مشکلات و بیماری های روان افراد را با ارائه ی راهکار ها و استفاده از روش هایی، حل و بهتر کنند.

    • 1- مشاوره فردی
      2- مشاوره تحصیلی
      3- مشاوره شغلی
      4- روانکاوی
      5- مهارت های ارتباطی
      6- مهارت های اجتماعی

    • بستگی به شدت و تعداد مشکلاتی که دارید دارد، اما توجه کنید که برای نتیجه ی کامل گرفتن، باید جلساتتان را کامل رفته و برای حل مشکلات با ترس و استرس و عجله پیش نروید، چون هم درمانتان کیفیت نخواهد داشت، هم بیماری های اظطرابی تقویت میشوند .

    • تمرکز و دقت بیشتر، ارتباط برقرار کردن چهره به چهره و تنوع تکنیک ها در جلسات مشاوره روانشناسی حضوری، از مزیت های مشاوره روانشناسی حضوری هست.

    • ارتباط برقرار کردن چهره به چهره، باعث اعتماد و ارتباط بین مراجعه کننده و مشاور میشود،
      مشاوران حضوری با برقراری ارتباطی گرم و پررنگ و هم دلانه با مراجعه کننده، احساس فهمیده شدن و احترام و امنیت و درک بدون شرط را به مراجعه کننده میدهند، و این مورد جزو مهم ترین دلایل درمانی است.

    • دسترسی سخت تر و محدود برای افراد در مناطق دور افتاده، هزینه گرانتر از مشاوره تلفنی و آنلاین، از معایب مشاوره و روانشناسی حضوری است.

    • منظور از مشکلات روان و بیماری و اختلال روان، مشکلات روانی مثل اختلال اضطراب، افسردگی، اختلالات خوردن، اختلالات شخصیت، اختلالات خواب است که با مشاوره و روانشناسی حضوری میتوان آنها را حل و درمان کرد.

    • میزان تحصیلات و تجربه مشاور که باید دانش و تجربه ی لازم برای درمان مشکلات روان و مشاوره دادن را باشد، میزان تخصص مشاور در زمینه ی مخصوص از روانشناسی، و شخصیت مشاور که باید مهربان و حامی و دلسوز بیمار باشد.

    • در جلسات صادق باشید و تمام مشکلاتتان صادقانه را به مشاور توضیح دهید، مشاوره های دریافتی را تمرین کنید، به و بجای تمرکز بر مشکل به دنبال بهبودی باشید.

    • وقتی که دچار اختلالات پیچیده ای مثل افسردگی یا اسکیزوفرنی شدید، روان درمانی با روانشناسی حضوری ضروری میشود،
      و همینطور درمان هایی که به فعالیت های عملی نیاز دارد، مستلزم مراجعه به روانشاسی حضوری است.

    • برای پیداکردن روانشناس حضوری خوب مسلما باید معیار هایی را مدنظر قرار داد، دکتر شیرین ولی زاده موسس هلدینگ موفقیت خانه شیرین بوده و در این هلدینگ خدمات متفاوت مشاوره و روانشناسی حضوری، آموزشی و خلاقیت توسط ایشان ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *