صداقت با خویشتن و خودشناسی

 هدفی والاتر از رفع علائم است

آنچه اکثر مراکز مشاوره و درمانگران بر روی آن تمرکز دارند و بی شک خود مراجعین نیز به همان منظور از درمانگر درخواست کمک می کنند رفع علائم است، که به واقع اینگونه نیز هست.

هدف اصلی درمانگر و مراجع، آن است که علائم کمرنگ ترشده و یا کلا از بین بروند. به همین جهت معمولا مراجعان در طول مدت مشاوره دائما از درمانگر تقاضای راهکار می کنند تا هرچه زودتر به نتیجه برسند، اما شاید آنچه مراجعین از آن آگاهی ندارند آن است که هیچکس در دنیا به اندازه خودشان نمی تواند به آنها کمک کند و این درواقع همان چیزی است که یک درمانگر باید به آن آگاهی کامل داشته و فرد را به صورت پلکانی با خودش،آنچه که هست و آنچه می تواند باشد مواجه کند، زیرا انسان با یافتن استعدادهای بالقوه اش و به عمل در آوردن آنها چنان حال خوبی پیدا خواهد کرد که به ندرت ممکن است گرفتار علائم هشدار دهنده روانی شود و با صراحت میتوان عنوان نمود که اکثر افسردگی ها،اضطراب ها و استرس های ما ریشه درعدم شناخت کافی ما از خودمان دارد.

بدین ترتیب وجه تمایز موسسه پردیس راز شیرین را با سایر مراکز، علاوه بر گستردگی خدمات می توان در شعار آن یافت:

 “صداقت با خویشتن و خودشناسی هدفی والاتر از رفع علائم است”

موسسه پردیس راز شیرین

موسسه پردیس راز شیرین با هدف ارائه خدمات روانشناسی به کودکان ایران زمین و فرزندان استثنایی کار خود را در سال 1385 آغاز به کار کرده است. از مهم ترین دلایل برتری مرکز مشاوره روانشناسی پردیس راز شیرین نسبت به کلینیک های دیگر استفاده از روانشناسان مجرب است.

موسسه پردیس راز شیرین با هدف تخصصی نمودن امور مشاوره در حوزه های گوناگون مرتبط با زندگی فردی و اجتماعی مردم، به ارائه خدمات مشاوره و آموزش روزآمد به کودکان پرداخته است و افتخار دارد که مرکزی منحصر به فرد جهت ارائه این نوع خدمات را بنیان نهاده است.

این مرکز خدمات ارزیابی و درمان اختلالات روانشناسی کودک، مشاوره روانشناسی نوجوان و همچنین مشاوره مشاوره تحصیلی و شغلی، و فردی را در بالاترین کیفیت ممکن زیر نظر دکتر روانشناس خوب، باتجربه و متخصص در همان حیطه ارائه می دهد.

پردیس راز شیرین افتخار دارد که می تواند در زمیه های آموزشی تحصیلی، رفتاری و مهارت زندگی کودکان و نوجوانان استثنایی یا اوتیسم را حمایت کند.

این مرکز در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات دارای دپارتمان های متفاوت در زمینه های آموزشی، روانشناسی و روانپزشکی می باشد.

فعالیت های روانشناختی پردیس راز شیرین

اختلال بیش فعالی

  مشاوره فردی سعی در شناسایی علل مربوط به اختلالات و استراتژی های لازم برای تغییر افکار و رفتارهای ناخواسته را دارد. و می تواند شما را به مهارت های مناسبی تجهیز کند تا علائم موجود را مدیریت کنید، استرس تان را کاهش دهید و کیفیت زندگی خود را بهبود دهید.

اختلال هویت جنسی

این نوع اختلال حاکی از نوعی آشفتگی از نوع جنسیت و احساس جنسی متفاوت در سنین مختلف دارد و اینکه این ناهمگونی جنسی احتمال دارد در سنین مختلف اتفاق بیفتد.

بازخورد افراد درباره جنسیت خودشان ثبات مشخصی ندارد و این موضوع بر نوع رفتار و جنبه های مختلف زندگی آنها تأثیر خواهد داشت.

مشاوره نوجوان

از آنجایی که دوران نوجوانی یکی از حساس­ترین و پر چالش­ترین سنین هم برای نوجوان و هم برای والدین محسوب می­شود دانش کافی و آشنایی هرچه بیشتر والدین درباره بحران­های این سن و چگونگی کنار آمدن با آن بسیار ضروری به نظر می­رسد.

مشاوره تخصصی اوتیسم

اختلال طیف اوتیسم که به آن درخودماندگی هم گفته می­شود یکی از اختلالات رشد محسوب می شود، که از سنین نوزادی امکان شکل گیری و ابتلا به آن در افراد دیده شده است

والدین باید کاملاً با هوشیاری به بهبود علائم این اختلال بپردازند..

فعالیت های روانپزشکی و نوروفیدبک

نوروفیدبک

در این بخش از انواع تکنیک های بازخورد زیستی و بازخورد عصبی از جمله روش های نوین همچون لورتا نوروفیدبک جهت کمک به درمان برخی از اختلالات عصب، شناختی و روانپزشکی استفاده می شود.

روانپزشک

روانپزشک می تواند دامنه ی کاملی از آزمایشات آزمایشگاهی یا روان-شناختی را تجویز یا اجرا کند که، همراه با گفتگو با بیمار، به ایجاد تصویری از وضعیت روانی و جسمانی بیمار کمک می کند.

روان سنجی

انسان ها همواره برای شناختن توانایی ها و شخصیت خود، به روان سنجی نیاز دارند تا طبق طبقه بندی ها، جایگاه خود را بهتر شناخته در جهت بهبود شرایط خود بیشتر تلاش کنند.

استعدادیابی

همه ما می‌د‌انیم که در این دنیا برای هدف خاص و مشخصی آفریده شده‌ایم. ما به صورت ذاتی استعداد و توانایی‌های بالقوه‌ای داریم. مهم است که توانایی‌های خود را بشناسیم و بتوانیم با استعدادیابی فردی و روش های استعدادیابی مسیری را برای خود مشخص کنیم که آینده‌ای روشن و مفید برای خود و جامعه‌مان رقم بزنیم. افرادی هستند که هنوز نمی‌دانند استعدادشان در چه زمینه‌ای است و یا در چه کارهایی توانایی دارند.

دپارتمان ترک اعتیاد

اعتیاد یک بیماری روانی است . موسسه پردیس راز شیرین در بخش ترک اعتیاد خود به این مشکل که متاسفانه در بین نوجوانان بسیار شیوع پیدا کرده است خدمات بسیار مفیدی ارائه خواهد نمود و  بصورت مشاوره های فردی و گروهی ذهن افرادی که گرفتار اعتیاد شده اند آماده ترک می کند.

مشاوره تحصیلی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث میشه حال یه نفر در یه رشته یا شغل خوب نباشه، تفاوت ویژگی‌های شخصیتش با ویژگی‌هاییست که آن رشته نیاز دارد. مجموعه پردیس راز شیرین با راهنمایی های مشاوران متخصص در این زمینه سعی دارد به مراجعین یاری دهد.

کارگاه ها و همایش های روانشناسی

کلینیک پردیس راز شیرین سطح آموزشی خود را برای تمامی افراد جامعه گسترش داده است به همین منظور ما دسته بندی دقیقی برای برگزاری کارگاه ها و همایش های روانشناسی قائل شده ایم، که به صورت دوره ای و تک جلسه ای برگزار می شود.

کارگاه های روانشناسی :

فعالیت باشگاه روانشناسی پردیس راز شیرین

موسسه پردیس راز شیرین باشگاه روانشناختی را برای کودکان و نوجوانان در جهت یادگیری هر چه بیشتر در زمینه های متفاوت روانشناختی و مهارت زندگی با فعالیت های زیر فراهم کرده است.

·   فیلم درمانی

·   کتاب درمانی

·   موسیقی درمانی

·   مدرسه طبیعت

·   خدمات برون شهری

موسیقی درمانی

شاید بتوان آنچه را که انسان در آن حتی از طبیعت هم سبقت گرفته است را موسیقی دانست. موسیقی حتی خشک ترین و انعطاف ناپذیرترین اشخاص را هم تحت تاثیر قرار می دهد، از این روی بخشی از خدمات موسسه پردیس راز شیرین به موسیقی درمانی اختصاص یافته است، زیرا تاثیر آن بر روح و روان انسان انکار ناپذیر است.

مدرسه طبیعت

در مدرسه طبیعت فرزندان شما وارد طبیعت بکر خواهند شد، البته با حضور افراد متخصص که به کودک آموزش مستقیم نمی دهند و به او نمی گویند که زمانش را به چه کار و چگونه اختصاص دهد. والدین باید یک چیز را خوب بدانند و آن هم این است که برای فرزند شما دانستن به اندازه احساس کردن اهمیت ندارد در نتیجه اهمیت مدرسه طبیعت برای سلامت رشد فرزند شما بیشتر از مدرسه تحصیلی نباشد بی شک کم اهمیت تر هم نیست.

فیلم درمانی

فیلم درمانی از آن دسته خدماتی است که بصورت گروهی انجام شده و باعث نزدیکی هرچه بیشتر اعضای گروه با یکدیگر می شوداما فارق از جذابیت های اجتماعی فیلم درمانی می توان به بحث رواندرمانی آن اشاره کرد.بی شک زمانی که ما به مشاهده فیلم می نشینیم با موضوع فیلم و همچنین با برخی از شخصیت ها همزاد پنداری می کنیم حال زمانی که یک متخصص به تحلیل آن فیلم می پردازد می تواند ما را در شناخت ما از خود-اعتقاد و باورها و ویژگی هایمان کمک کند.

کتاب درمانی

بی شک کتاب و کتاب خوانی از آن دسته اقلام و فعالیت هایی است که در کشور ما از کمترین استقبال ممکن برخوردار است، از این روی موسسه پردیس راز شیرین خدماتی را در این زمینه ارائه نموده است که نه تنها منجر به افزایش انگیزه کتابخوانی در افراد می شود، بلکه به درمان از طریق تغییر باورها و عقاید کمک شایانی می کند.

پانسیون تحصیلی رفتاری پردیس راز شیرین

پانسیون تحصیلی – رفتاری پردیس راز شیرین در راستای هدف آموزشی تحصیلی و در کنار آن آموزش های رفتاری و سبک زندگی به دانش آموزان 7 تا 17 سال شروع به کار کرده است که خدمات زیر را ارائه می نماید.

  • مشاوره تحصیلی
  • پشتیبان درسی و رفع اشکال
  • کلاس های خصوصی و درسی
  • تست های روانشناسی دوره ای
  • فوق برنامه های آموزشی، هنری، ورزشی و فناوری
  • کارگاه های آموزشی و خلاقیت
  • تفریح و سرگرمی
  • آموزشهای رفتاری
  • آموزش مهارت زندگی
  • اردوهای هفتگی و ماهیانه
  • مدرسه طبیعت
  • تغذیه مناسب

مشاور تحصیلی

مشاور تحصیلی بهترین فردی است که قادر به ارائه راه حل های علمی برمبنای سختی دروس و مقاومت ذهنی دانش آموزان است، شخصی که با اصول و نحوۀ انجام مشاوره و راهنمایی تحصیلی به خوبی آشنا باشد و  با کوله باری از علم و تجربه آماده است تا میزان موفقیت، توان و پیشرفت تحصیلی مراجعین خود را ارتقا بخشد.

پشتیبان درسی و رفع اشکال

تکالیف و دروس در این پانسیون به صورت روزانه انجام و تمرین می شوند، تمرکز بر انجام تکالیف برای یک دانش آموز به اندازه درس خواندن اهمیت دارد، مربیان در پانسیون پردیس راز شیرین در تمام ساعات در کنار دانش آموزان هستند، و بر انجام تکالیف با کیفیت نظارت دارند، و در صورت وجود مشکل درسی، در همان ساعات اولیه رفع اشکال انجام خواهد گرفت.

کلاس های خصوصی درسی

در این مرکز نیاز سنجی برای دانش آموزان انجام می شود و در صورت وجود ضعف درسی مدرسان تخصصی دروس به صورت دوره ای به دانش آموز به صورت خصوصی تدریس خواهند کرد.

تست های روانشناسی دوره ای

تست های هوش، استعداد و روانشناسی جهت تشخیص پیشرفت و یا مشکلات موجود در دانش آموزان به صورت دوره ای توسط متخصصین روانشناس انجام می شود.

فوق برنامه های آموزشی، هنری، ورزشی و فناوری

کودکان و نوجوانان امروزه دارای استعدادهای فراوانی جهت یادگیری در زمینه های متفاوت هستند، و ما وظیفه خود میدانیم که راه را برای آنها هموار سازیم تا بتوانند با تجربه زمینه های متفاوت برای آینده خود برنامه ریزی مناسی را داشته باشند.

کارگاه های آموزشی و خلاقیت

در پانسیون پردیس راز شیرین با نظارت بر دانش آموزان و استخراج احتیاجات آن ها در زمینه های متفاوت زندگی سعی بر آن است که راهنمایی های لازم اراده شود، در این پانسیون مشاوره های گروهی مناسب سن هر دانش آموز به صورت گروهی و یا فردی به صورت دوره ای و جلسه ای برگزار می شود.

تفریح و سرگرمی

هر آدمی در هر سنی نیاز به تفریح و سرگزمی دارد، محیط پانسیون پردیس راز شیرین با حضور کودکان و نوجوانان متفاوت فضای تحصیلی را در کنار تفریح و سرگرمی فراهم می آورد، تا دانش آموزان علاوه بر پیشرفت روزافزون در دروس از زندگی روزانه خود نهایت لذت را ببرند.

آموزشهای رفتاری

در پانسیون پردیس راز شیرین رفتار در کنار تحصیل قرار می گیرد، هم گام با حضور آنها در مرکز، لحظه به لحظه سعی در آموزش آنها داریم تا یتوانند رفتارهای مناسب را فراگیرند و به درستی از انها در برخورد با اطرافیان به کار برند.

آموزش مهارت زندگی

هر کودکی در جهان باید مهارت‌های اصلی زندگی را فرا بگیرد تا بتواند در موقعیت‌های مختلف عکس‌العمل مناسبی نشان دهد و نحوه مقابله با تعارضات را بداند. این توانایی‌ها فرد را قادر می‌سازد که در جامعه و در ارتباط با دیگران رفتار مثبت و سازگارانه‌ای از خود نشان دهد.

از آنجا که مهارت های زندگی تاثیر زیادی بر عزت نفس و اعتماد به نفس دارند، نقش مهمی نیز در سلامت روان انسان‌ها ایفا می‌کنند.

اردوهای هفتگی و ماهیانه

اردو بهترین و عالی ترین موقعیت را برای پرورش استعداد، مهارت ها و علاقه مندی های کودکان و نوجوانان فراهم می کند و همچنین باعث گسترش روابط دوستانه بین دانش آموزان می شود.

رفتن به اردو یک فرصت عالی برای فرزندانمان است تا با یادگیری چگونگی مراقبت از خود و مسئولیت انجام کارهای شخصی خودشان بزرگ شوند. آنها یاد میگیرند تا دور از خانواده به خودشان وتواناییهایشان اعتماد کنند.

مدرسه طبیعت

در مدرسه طبیعت فرزندان شما وارد طبیعت بکر خواهند شد، البته با حضور افراد متخصص که به کودک آموزش مستقیم نمی دهند و به او نمی گویند که زمانش را به چه کار و چگونه اختصاص دهد. والدین باید یک چیز را خوب بدانند و آن هم این است که برای فرزند شما دانستن به اندازه احساس کردن اهمیت ندارد در نتیجه اهمیت مدرسه طبیعت برای سلامت رشد فرزند شما بیشتر از مدرسه تحصیلی نباشد بی شک کم اهمیت تر هم نیست.

تغذیه مناسب

مشکلات جسمی دانش آموزان در مدرسه با تغذیه آن‌ها ارتباط نزدیکی دارد. برای تغذیه سالم دانش آموزان باید به دو اصل مهم یعنی تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی توجه شود. اینجا متخصصین تغذیه در کنار ما و دانش آموزان هستند تا راهنمایی های لازم جهت رشد و تکامل جسم و ذهن دانش آموز ارائه دهند.