روانشناس خوب ویژه نوجوانان در مرکز زندگی شیرین


اگر  در حال مطالعه این مطلب هستید، احتمال یک پدر، یک مادر و یا حتی یک معلم هستید که نگرانی‌هایی برای نوجوان خود دارید. ما تمام ترس‌ها و نگرانی‌های شما را درک می‌کنیم. چرا که دوره نوجوانی، یکی از حساس‌ترین دوره‌هایی است که همه ما در زندگی آن را تجربه می‌کنیم. در این دوره مشکلات و مسائل مانند طوفان ظاهر می‌شوند و همه چیز را به هم می‌ریزند. اما نگران نباشید؛ ما در مرکز موفقیت شیرین، روانشناسان بسیار خوبی داریم که در حیطه مسائل نوجوانان می‌توانند به شما کمک کنند. پس با ما تماس بگیرید و اجازه دهید در حل بحرانی که با آن مواجه شده‌اید، در کنار شما باشیم.

 

چرا نیاز به مشاوره با روانشناس نوجوانان داریم؟

نوجوانی با وجود همه زیبایی‌های خویش، دوره بسیار حساس و سرنوشت سازی از زندگی ما به شمار می‌رود. یک نوجوان در این دوران، هویت خود را پیدا کرده و وارد اجتماع می‌شود. تغییراتی مانند بلوغ، وارد شدن به اجتماع بزرگ‌تر، ارتباط با دوستان و همسالان و… همگی از جمله مسائلی هستند که ممکن است بحران‌های فراوانی را برای نوجوان به وجود آورند. در این گونه مواقع، یک روانشناس خوب نوجوان، می‌تواند به او برای خارج شدن از هر بحرانی کمک کند.

در دنیای امروزه به سبب فراگیر شدن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، حجم بالایی از اطلاعات در دسترس نوجوانان وجود دارد. متاسفانه بسیاری از این اطلاعات حقیقت ندارند و آسیب‌های فراوانی به نوجوانان وارد می‌کنند. گاهی اوقات این آسیب‌ها به قدری زیاد هستند که پدر و مادر مستاصل می‌شوند. در این گونه مواقع، یک روانشناس نوجوان، بهترین کسی است که می‌تواند برای درمان این آسیب‌ها و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، به نوجوان ما کمک کند.

حوزه‌هایی که روانشناس نوجوانان می‌تواند به ما کمک کند

این حقیقت انکار ناپذیر است که یک روانشناس نوجوان، می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده او بر جای بگذارد. بنابراین اگر احساس می‌کنید برای نوجوان شما مشکلات و بحران‌هایی به وجود آمده است که شما به عنوان پدر و مادر نمی‌توانید به او کمک کنید، به یک روانشناس با تجربه و خوب نوجوانان مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلفی به نوجوان شما کمک کنند و او را برای آینده‌ای روش و موفق آماده کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که می‌توانید بر روی کمک روانشناس خانواده حساب کنید را با شما عزیزان در میان بگذاریم:

  • پیدا کردن هویت در دوره نوجوانی

هویت اصلی یک انسان، در دوره نوجوانی ظاهر می‌شود و این نقش، با قرار گرفتن در جامعه پررنگ‌تر می‌شود. تجربه نشان دهنده آن است که بسیاری از نوجوانان، در این دوران با بحران‌های متعدد روحی و روانی مواجه می‌شوند. حتی ممکن است با هویت خود به عنوان یک فرد مذکر به مشکل برخورد کرده و نتوانند با نقش خود را به عنوان یک مرد در جامعه و خانواده روبرو شوند. در این گونه مواقع، یک روانشناس نوجوان، می‌تواند به او کمک کند تا هویت خود را به رسمیت بشناسد.

  • به دست آوردن استقلال فردی

در دوره نوجوانی، انسان‌ها به آرامی استقلال فردی خود را به دست می‌آورند و برای زندگی در جامعه آماده می‌شوند. در این مقطع خواسته‌های نوجوانان شکل و رنگ دیگری پیدا می‌کند. برخی از نوجوانان شروع به ساخت تصاویر ذهنی فراتر از واقعیت می کنند. زمانی که این خیال پردازی‌ها در دنیای واقعی نمود پیدا نکنند، نوجوانان سرخورده و افسرده می‌شوند. در این دوران وجود یک روانشناس نوجوان، به او کمک می‌کند تا استقبال فردی خود را به خوبی به دست آورد و زندگی را واقع بینانه مشاهده نماید.

  • آگاهی در مورد مسائل جنسی

در دوران نوجوانی است که افراد به آرامی با موضوع جنسیت و مسائل جنسی آشنا می‌شوند. اگر نوجوانان به هر دلیلی آگاهی‌های اشتباهی در این زمینه به دست آورند، مسیر زندگی آن‌ها را از راه راست و درست خارج می‌کند. نوجوانان باید بدانند که غریزه جنسی که در این دوران بیدار می‌شود را چگونه کنترل کنند. فراموش نکنید که آسیب‌های فراوانی در این مسیر در انتظار نوجوانان است و شما می‌توانید با کمک یک روانشناس نوجوان، آگاهی‌های لازم را در اختیار او قرار دهید و آسیب‌های او را کاهش دهید.

دنیای نوجوانی، علاوه بر تمامی دغدغه‌هایی که با خود به همراه دارد، زمانی است که مسیر تحصیلی فرد نیز تعیین می‌شود. در این مقطع نوجوانان باید یک رشته را انتخاب کرده و تحصیلات خود را در این مسیر ادامه دهند. یک اشتباه در انتخاب رشته، ممکن است بر روی زندگی شغلی آینده نوجوانان، تاثیرات منفی بر جای بگذارد. یکی از مهم‌ترین وظایف روانشناس نوجوان این است که به نوجوان کمک کند رشته‌ای را انتخاب کند که به آن علاقه دارد و آینده خوبی در این زمینه در انتظار اوست.

  • برنامه ریزی برای زندگی

نوجوانی دورانی است که می‌توان به خوبی برای زندگی برنامه ریزی کرد و اهدافی را برای خود تعیین نمود. نوجوانان باید از همین سن و سال یاد بگیرند که زندگی خود را به خوبی برنامه ریزی کرده و قدم به قدم، به سوی اهداف خود حرکت کنند. متاسفانه در بسیاری از مواقع، ما به عنوان پدر و مادر، نمی‌توانیم شیوه صحیح برنامه ریزی برای زندگی را به نوجوانان خود آموزش دهیم. در این گونه مواقع، یک روانشناس نوجوان، بهترین کسی است که می‌تواند در زمینه برنامه ریزی برای زندگی، شغل و تحصیل نوجوان به او کمک کند. یک برنامه ریزی دقیق و کامل، نوجوان را از قرار گرفتن در معرض روزمرگی نجات می‌دهد. این برنامه به او کمک می‌کند تا وقت خود را به بطالت هدر ندهد و از تک تک لحظه‌های زندگی خود بهره مفید ببرد.

سخن پایانی

در دنیای پرهیاهوی امروز، هرگز نوجوان خود را به حال خود رها نکنید. به خصوص اگر احساس می‌کنید در بحرانی قرار گرفته و نمی‌خواهد با شما صحبت کند، حتماً با یک روانشناس نوجوان مشورت کنید. این متخصصان حاذق و با تجربه، به سبب سال‌ها دانش و تخصصی که در زمینه روانشناسی نوجوان به دست آورده‌اند، به نوجوان شما کمک می‌کنند که از هر آسیبی در امان بمانند. روانشناسان مرکز موفقیت شیرین، همواره آماده هستند تا به نوجوان شما کمک کنند تا هویت اصلی خود را پیدا کرده و زندگی شاد و سالمی را تجربه کند؛ پس با ما تماس بگیرید.

مقالات پیشنهادی :

بلوغ زودرس [راه های تشخیص+علائم+انواع و …]