مرکز مشاوره و روانشناسی  خانه شیرین، یکی از دپارتمان های زندگی شیرین است، که به تو دوست عزیز کمک کنه، آگاهی پیدا کنی که حال خوب ساختنی هست و نه یافتنی.

دکتر شیرین ولی زاده دارای مدرک دکترای روانشناسی از دانشگاه علامه است، تا به امروز تلاش کرده اند در هر شرایطی به صورت تخصصی در کنار مراجعین خود بوده اند.

دکتر شیرین ولی زاده مرکز مشاوره و روانشناسی خانه شیرین را با این شعار راه اندازی کرده اند:

صداقت با خویشتن و خودشناسی

 هدفی والاتر از رفع علائم است

برخی از موارد مشاوره و روانشناسی که از خدمات مرکز روانشناسی و مشاوره خانه شیرین می باشد در زیر آمده است.

 

مشاوره چیست؟

هر کدام از ما غالباً در معرض مشکلات و مسائلی قرار می‌گیریم، که با توجه به محدود بودن دانش و تجربیاتمان به همفکری با شخصی نیاز پیدا می‌کنیم که بتواند با اطلاعات کافی با ما همراه شود. می‌دانیم که حتی با ثبات‌ترین افراد نیز گاهی از بحرانهای عاطفی مصون نیستند. تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهد، می تواند تاثیرات کوچک و بزرگی داشته باشند،

مانند قبولی در دانشگاه، ازدواج، دور شدن از خانواده و دوستان، بیماری و از دست دادن آنهایی که دوستشان داریم. تغییرات می تواند گاهی ما را دچار تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران سازد.

گاهی چنان درگیر احساسات قوی و متضاد هستید که درک درستی از شرایط اطراف خود ندارید، مشاور به شما کمک می‌کند تک‌تک این احساسات را بشناسید.

در طي فرايند مشاوره، فردي كه نياز دارد (مُراجع) و فردي كه حمايت، راهنمايي و ترغيب فراهم مي‌كند (مشاور) با يكديگر ملاقات، بحث و گفت و گو مي‌كنند به نحوي كه مُراجع نسبت به توانايي خود براي درك واقع‌بينانه و جامع تر مسئله، يافتن راه حل‌ها، و تصميم گيري براي حل مشكل اعتماد كسب مي‌كند.

مشاور چه کسی است؟

مشاوران خانه شیرین دوستان متخصصی هستند که با علاقه به دل مشغولی‌های شما گوش داده و به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از آنها و احوال خود داشته باشید و بتوانید با راحتی و کارآمدی بیشتری با مشکلاتتان مواجه شوید.

مشاور فردي است كه در شناخت، غالب آمدن و مقابله با مشكلات به شما كمك مي‌كند. به آنها میشود نام ياوران روابط انساني داد، مانند روانپزشكان، روان شناسان، مشاوران، مددكاران اجتماعي و پرستاران رواني. برخي از اين افراد ياوران حرفه‌اي هستند، و برخي ديگر ياوران غيرحرفه‌اي.

كاركنان نيمه متخصص خدمات انساني هستند كه به صورت مستقل يا در كنار ياوران حرفه‌اي كار مي‌كنند. همچنين ياوران غيررسمي مانند دوستان، اقوام، دواطلبان و همسايگان نيز به طور رسمي يا غير رسمي در نقش ياوري عمل مي‌كنند.

در خانه شیرین یاوران حرفه ای گردهم آمده اند و در تخصص های مختلف و مقاطع متفاوت به شما دوستان یاری می رسانند.

روانشناس چه کسی است؟

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند.

او شخصی است که رفتار ها ، شخصیت ها، رابطه ها، آموزش و انگیزش را در فرد به صورت تخصصی و ریشه ای ارزیابی می کند، روانشناس رابطه روان و رفتار را ارزیابی می نماید و در کنار آن رابطه محیط و رفتار بررسی می شود. هدف این مطالعات ، شناخت به جهت حل مشکلات مراجع خواهد بود .

روانشناسان فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، مورد مطالعه قرار می دهند و سعی دارند سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

تفاوت مشاور و روانشناس و روانپزشک چیست؟

امروزه با توجه به پیچیده تر شدن جامعه و زندگی، مسائل روانشناختی نقش بسیار مهمی را در حل مشکلات و آرامش بر عهده گرفته اند، به طور کلی می توان گفت مشاوره و روان شناسی با همه ی جنبه های زندگی انسان در ارتباط است.

ولی با توجه به شاخه های مختلف حوزه ی سلامت روان، بسیاری از افراد زمانی که به مشکلی برمی خورند به طور دقیق نمی دانند که به کجا و چه کسی باید مراجعه کنند؟!

اگر به طور خلاصه بخواهیم تفاوت این سه را بیان کنیم می توانیم بگوییم که مشاور کار راهنما را بر عهده دارد و روانشناس و روانپزشک کار درمان را بر عهده دارند .

روانشناس از طریق روان درمانی و راهبردهایی که نیاز به دارو ندارند کار درمان را انجام می دهد ولی روانپزشک با استفاده از تجویز دارو، به درمان بیماران می پردازد.

 

چرا به مشاور نیازمندیم؟

همانطور که در اول مقاله بیان شد، برای همه ما در طول زندگی و در موقعیت های متفاوت، امکان دارد دچار مسائل یا مشکلاتی شویم، که سلامت روانی ما را تحت تاثیر قرار دهد و ادامه مسیر با وجود این مشکلات برای ما بسیار سخت باشد.

در چنین زمانی بهترین توصیه مراجعه به مشاور یا روانشناس است. سلامت روان به اندازه سلامت جسم و حتی بیشتر از آن حائز اهمیت است. مراجعه به مرکز مشاوره خانه شیرین و صحبت با یک مشاور یا روانشناس، می تواند به تو کمک کند که مسیر اشتباهی که در آن قرار داریم را اصلاح کنیم و با قدرت بیشتری بر اوضاع و شرایط بحرانی مسلط شویم.

 

چه زمانی به مشاور و روانشناس نیاز داریم؟

پیش از هر چیز باید به این سؤال پاسخ دهید. پاسخ این پرسش ممکن است مسیر مشاوره را تغییر دهد:

  • آیا فکر می‌کنم مشاور می‌تواند معجزه کند؟
  • آیا فکر می‌کنم با مراجعه به مشاور می‌توانم تمام مشکلاتم را ساده و زود حل کنم؟
  • آیا فکر می‌کنم امروزه مراجعه به مشاور یکی از نشانه‌های فرهیختگی و نزاکت است؟
  • آیا می‌خواهم صرفا با یکی درددل کنم؟
  • آیا می‌خواهم با مراجعه به مشاور، دهان اطرافیانم را ببندم تا دیگر به من پیله نکنند؟
  • آیا واقعا از مسئله‌ای که برایم پیش آمده، آزرده و پریشان شده‌ام؟ اگر بله، آیا واقعا حاضرم برای برای بهبود وضع فعلی خود تلاش کنم؟
  • آیا حاضرم برای حل مشکلات خود، مسئولیت‌پذیری و آگاهی بیشتری به‌دست بیاورم؟
  • آیا شجاعتِ تصمیم‌گیری و رویارویی با ترس‌های خودم را دارم یا اینکه بدون میل به دانستن واقعیت، تنها می‌خواهم از مشاور برای پاک‌کردن صورت‌مسئله تأیید بگیرم؟

و… .

اگر انگیزه و انتظارات خود را نشناسید، به احتمال بسیار زیاد جلسات مشاوره بی‌نتیجه خواهد بود؛ حتی ممکن است نتیجه‌ی معکوس بگیرید.

نشانه های نیاز به مشاوره روانشناسی

  • از انجام کارهایی که قبلا عاشق انجام دادنشان بودید دیگر لذت نمی برید
  • طلاق ، تغییرات شغلی ، از دست دادن اعضای خانواده و …
  • استفاده از مواد مخدر
  • رفتارهای غیر متعارف در شبکه های اجتماعی
  • آنها بیمار می شوند اما پزشکان می گویند سالم هستند
  • انزوا طلبی

دکتر شیرین ولی زاده مشاور است یا روانشناس؟

دکتر شیرین ولی زاده دکترای روانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی است، ایشان از قبل از راه اندازی مرکز روانشناسی خانه شیرین تا به امروز به صورت تخصصی در کنار مراجعین خود بوده اند.

دکتر شیرین ولی زاده خانه شیرین را با این شعار راه اندازی کرده اند:

صداقت با خویشتن و خودشناسی

 هدفی والاتر از رفع علائم است

 

تفاوت دکتر شیرین ولی زاده با مشاوران دیگر

هدف اصلی درمانگر و مراجع، آن است که علائم کمرنگ ترشده و یا کلا از بین بروند. به همین جهت معمولا مراجعان در طول مدت مشاوره دائما از درمانگر تقاضای راهکار می کنند، تا هرچه زودتر به نتیجه برسند.

اما شاید آنچه مراجعین از آن آگاهی ندارند آن است که هیچکس در دنیا به اندازه خودشان نمی تواند به آنها کمک کند و این درواقع همان چیزی است که یک درمانگر باید به آن آگاهی کامل داشته و فرد را به صورت پلکانی با خودش،آنچه که هست و آنچه می تواند باشد مواجه کند، زیرا انسان با یافتن استعدادهای بالقوه اش و به عمل در آوردن آنها چنان حال خوبی پیدا خواهد کرد که به ندرت ممکن است گرفتار علائم هشدار دهنده روانی شود و با صراحت میتوان عنوان نمود که اکثر افسردگی ها،اضطراب ها و استرس های ما ریشه درعدم شناخت کافی ما از خودمان دارد.

بدین ترتیب وجه تمایز دکتر شیرین ولی زاده در مرکز مشاوره و روانشناسی خانه شیرین را با سایر روانشناسان و سایر مراکز، علاوه بر گستردگی خدمات می توان در شعار آن یافت:

 “صداقت با خویشتن و خودشناسی هدفی والاتر از رفع علائم است

 

خدمات مشاوره خانه شیرین

مرکز مشاوره و روانشناسی خانه شیرین با هدف ارائه خدمات روانشناسی کار خود را در سال 1385 آغاز به کار کرده است. از مهم ترین دلایل برتری مرکز مشاوره روانشناسی خانه شیرین نسبت به کلینیک های دیگر استفاده از روانشناسان مجرب است.

کلینیک خانه شیرین با هدف تخصصی نمودن امور مشاوره در حوزه های گوناگون مرتبط با زندگی فردی و اجتماعی مردم، به ارائه خدمات مشاوره روزآمد پرداخته است و افتخار دارد که مرکزی منحصر به فرد جهت ارائه این نوع خدمات را بنیان نهاده است.

این مرکز خدمات ارزیابی و درمان اختلالات روانشناسی کودک، مشاوره روانشناسی نوجوان و بزرگسال و همچنین مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی و شغلی، و فردی را در بالاترین کیفیت ممکن زیر نظر دکتر روانشناس خوب، باتجربه و متخصص در همان حیطه ارائه می دهد.

این مرکز در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات دارای دپارتمان های متفاوت در زمینه مشاوره، روانشناسی و روانپزشکی می باشد.

مرکز مشاوره و روانشناسی خانه شیرین در غرب تهران، منطقه گیشا تاسیس شده است، این مرکز آموزش ها  مشاوره های خود را به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی در زمینه های عنوان شده به تمام هموطنان ایرانی مقیم کشور و خارج از کشور ارائه می دهند.

شماره تماس: 02188276902

آدرس: خیابان گیشا (کوی نصر)، نبش خیابان 30، ساختمان 225، طبقه 3 واحد 10