روانشناس خوب برای مشاوره ازدواج با مرکز زندگی شیرین

مشاوره ازدواج

انتخاب یک شریک مناسب برای زندگی، یکی از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین اتفاقات زندگی است. اگر شما یک تصمیم درست و آگاهانه برای زندگی مشترک خود بگیرید، آن‌گاه یک آینده روشن در انتظار شما خواهد بود. در آن صورت حتی اگر در زندگی مشترک با همسر خود نیز به مشکلی برخورد کردید، با جان و دل برای حل آن تلاش می‌کنید. چرا که شما خوب می‌دانید که این زندگی مشترک، به قدری ارزشمند است که حتی برای آن بجنگید. اما چه کسی می‌تواند در زمینه انتخاب یک شریک مناسب برای زندگی و یا حفظ و نجات زندگی مشترک چندین ساله به شما کمک کند؟ بدون شک یک روانشناس خوب برای مشاوره ازدواج، بهترین کسی است که می‌توانید بر روی دانش و تجربه او حساب کنید. ما در مرکز زندگی شیرین، روانشناسان ماهر و با تجربه‌ای داریم که در هر لحظه از شبانه روز، همواره آماده هستند تا به شما کمک کنند. پس همین الان با ما تماس گرفته و وقت مشاوره خود را رزرو نمایید.

تماس با زندگی شیرین

مراجعه به روانشناس ازدواج چه مزایایی دارد؟

 

مشاوره ازدواج یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که توسط آن می‌توانید یک زندگی مشترک را آگاهانه شروع کنید و همچنین برای حفظ و نجات زندگی مشترک خود بکوشید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا به شما مزایای مراجعه به روانشناس و مشاور ازدواج را یادآور شویم:

مقاله پیشنهادی : با مرد کوچکتر از خود ازدواج کنیم؟

ü      جلوگیری از ازدواج نامناسب

 

گاهی اوقات فردی که شما برای زندگی مشترک خود انتخاب کرده‌اید با شما هیچ تناسبی ندارد. از همین ابتدای راه مشخص است که سرانجام این زندگی به ناکجا آباد خواهد رسید. اما شما ممکن است به سبب عشق زیادی که به فرد مقابل دارید یا بی تجربگی خود، این موضوع را نادیده بگیرد. یک روانشناس خوب برای مشاوره ازدواج، به شما کمک می‌کند تا آگاهانه و عاقلانه تصمیم بگیرید. او از انجام یک ازدواج نا‌مناسب که سرانجام خوبی برای شما ندارد جلوگیری می‌کند.

ü      بهبود روابط میان زوجین

 

اگر در حال حاضر رابطه شما با شریک زندگی‌تان به بن بست رسیده است، یک روانشناس ازدواج می‌تواند برای بهبود آن به شما کمک کند. فراموش نکنید که شما دو نفر، باید ارتباط خوبی با هم داشته باشید تا بتوانید یک زندگی امن و آرام را برای خود و فرزندانتان به وجود آورید. روانشناس ازدواج به شما می‌آموزد که چگونه روابط خود را بهبود ببخشید. او درک متقابل را به شما خواهد آموخت و به شما یادآوری خواهد کرد که علی‌رغم نیازهای فردی، به نیازهای زندگی مشترک خود نیز فکر کنید. در واقع او زبان شما را با هم یکی خواهد نمود و فاصله‌ای اگر میان شما وجود داشته باشد، آن را برخواهد داشت.

ü      حل مشکلات خانوادگی

گاهی اوقات در زندگی خانوادگی ما مشکلاتی به وجود می‌آیند که به نظر ما حل کردن آن‌ها امری محال و غیر ممکن است. گاهی از مشورت پدر و مادر، خاله، عمه، دایی، عمو و… استفاده می‌کنیم و بیش از پیش آسیب می‌بینیم. این مشکلات ممکن است شامل اعتیاد، خیانت، بیکاری، مشکلات جنسی، امور مالی و… باشند. در هر صورت یک روانشناس خوب خانواده به شما کمک می‌کند تا چاره‌ای برای حل تمام مشکلات خود پیدا کنید. در کنار او خیال شما راحت است که در بحران‌های زندگی تنها نیستید و یک مشاور آگاه و با تجربه همواره در کنار شماست. به این صورت می‌توانید به سلامت از تمامی بحران‌های زندگی خارج شوید.

ü      مشاوره طلاق و جدایی

گاهی اوقات به هر دلیلی، زوجین تصمیم می‌گیرند که زندگی مشترک خود را به پایان برسانند. متاسفانه مشاهده شده است که در این گونه مواقع، اطرافیان پیش از پیش در زندگی آن دو نفر دخالت می‌کنند. شاید هنوز هم بتوان این زندگی مشترک را نجات داد، شاید هنوز راهی باقی مانده باشد؛ اما اطرافیان با دخالت‌های فراوان خود، هم چیز را خراب می‌کنند. اما یک روانشناس خانواده‌ با دانش و تجربه‌ای که دارد، به شما در این زمینه کمک می‌کند. اگر راهی برای ادامه زندگی مشترک وجود داشته باشد، او آن راه را به شما نشان می‌دهد. اگر هم قرار است همه چیز به پایان برسد، باز هم با تمام توان و قدرت خود در کنار شما می‌ماند. او شما را از آسیب‌های طلاق آگاه نموده و به شما کمک می‌کند تا واقع بینانه با چنین مشکلی روبرو شوید.

در جلسات مشاوره ازدواج چه می‌گذرد؟

 

زمانی که شما به یک مشاور و روانشناس برای ازدواج و زوج درمانی مراجعه کنید، باید مراحل مختلفی را سپری نماید. در ادامه مطلب با ما ما همراه باشید تا شما را با این مراحل آشنا کنیم:

  • ¨     در جلسه اول هر دو  نفر به روانشناس ازدواج مراجعه نموده و با او در مورد تمام دغدغه‌های خود صحبت می‌کنند.
  • ¨       در جلسات بعدی ممکن است روانشناس و مشاور شما تصمیم بگیرد که چند جلسه‌ای را به صورت خصوصی با زوجین صحبت کند. بدین صورت می‌تواند شخصیت فردی او را مورد بررسی قرار دهد که این موضوع به حل مشکلات زندگی مشترک کمک فراوانی می‌کند.
  • ¨      برخی از روانشناسان در جلسات مشاوره خود از  تست‌های شخصیت شناسی و بالینی برای آشنایی با شخصیت و ابعاد پنهان روان مراجعان خود استفاده می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است روان ما ابعاد پیچیده‌ای داشته باشد که با انجام این تستها می‌توان به خیلی از مسائل پنهان و نهفته در روان شخص پی برد.
  • ¨      در جلسات بعدی نتیجه تست‌ها را بررسی نموده و یک راهکار عاقلانه برای زندگی مشترک زوجین ارائه می‌نماید.
  • ¨      پس از آن نیز ممکن است بارها و بارها با مراجعان خود صحبت کند تا مطمئن شود درمان، در مسیر درستی به حرکت خود ادامه می‌دهد.

 

سخن پایانی

همه ما زمانی که از ازدواج می‌کنیم با دنیایی از عشق و امید این زندگی را آغاز می‌کنیم. قطعاً هیچ کسی دوست ندارد زندگی مشترک او در نهایت به طلاق و جدایی ختم شود. ما در مجموعه زندگی شیرین، مشاوران با تجربه و آگاهی داریم که می‌توانند با تکیه بر دانش و تخصص خود، به شما کمک کنند تا پایه‌های زندگی خود را محکم و استوار نمایید. همچنین اگر قصد دارید به تازگی ازدواج نموده و زندگی مشترک خود را آغاز کنید، باز هم می‌توانید با مشاوران مجموعه ما صحبت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

مقالات پیشنهادی :

0 تا 100 سوالات مهم در خواستگاری[روانشناسی+مذهبی+اقتصادی و…]

چرا زنان بیشتر درخواست طلاق می دهند؟