عوارض وحشتناک و نابود کننده پورن بر مغز و روان

تاثیر پورن بر روان

بر اساس تحقیقات دانشمندان استرالیا حدود 92 درصد از اقایان و 65 درصد از بانوان به تماشای پورن میپردازند ممکن است این پرسش ها برای شما نیز بوجود بیاید که آیا دیدن پورن عوارض دارد؟ ایا دیدن پورن میتواند به زندگی ما اسیب بزند و نهایتن این که دیدن پورن چه تاثیری در سلامت روانی اشخاص و جامعه میتواند داشته باشد؟

قطعا دیدن فیلم های مستهجن نیز مانند سایر مانند سایر وابستگی ها تاثیرات به شدت منفی ای دارد در این مقاله به شما درمورد پورن و عوارض تخریب گر این مقوله خواهیم گفت.

اعتیاد به پورن چه معنایی دارد؟

برای اعتیاد به پورن تعریف های مختلفی وجود دارداما بهترین و ساده ترین تعریف آن این میباشد : چنان چه شخصی با تلاش های زیاد برای پورن ندیدن باز هم نتواند جلوی خود را بگیرد و باز هم به دیدن پورن بپردازد

به احتمال بالا معتاد به پورن شده است گاهی اوقات وضع به حدی شدید و افتضاح میشود که فرد حاضر است بخشی از زندکی مانند کار و مسافرت و تحصیل را تعطیل کند و به تماشای پورن بپردازد.

اعتیاد در این زمینه گاهی اوقات به حدی بالا میرود که فرد حتی در مکان های عمومی مانند مترو وتاوبوس و هواپیما و … نیز مشغول تماشای پورن شود.

تاثیرات پورن بر زندگی

عوارض اعتیاد به پورن شامل چیست؟

اعتیاد به دیدن فیلم های مستهجن عاقبتی نا خشنود برای افراد دارد حتی اسیب این مسئله میتواند به زوجین و حتی جامعه نیز رخنه کند . برخی از عوارض پورنوگرافی عبارت است از :

  • اعتیاد
  • انزوا
  • افزایش پرخاشگری
  • حس های منفی نسبت به خود
  • کاهش اعتماد به نفس
  • اعتیاد به خودارضائی
  • شکاکیت به همسر
  • منقی بافی نسبت به دیگران
  • تمایلات اشتباه
  • درخواست های غیر معقول از همسر و…

این عوارض معمولا به سایر جنبه های زندگی مانند شغل و خانواده نیز نفوذ میکند.

اعتیاد به پورن و افزایش خشونت

در بیشتر فیلم های مستهجن خشونت را بخشی جذاب جلوه میدهند طبق تحقیقاتی که انجام شده است این صحنه های خشونت آمیز جنسی پورن تاثیر به شدت مخربی روی نگرش و رفتار بینندگان دارد یکی از عوارضی که در تحقیقات روی افراد پیدا شد این بود که دست به رفتار های خطر ناک و خشونت باری در رابطه زدند که بسیار غیر انسانی بود.

افرادی که به پورن اعتیاد دارند تمایل زیادی به تجاوز کردن به افراد دارند این افراد معمولا در جریان های تجاوز فرد قربانی را مقصر میدانند و معمولا حامی خشونت علیه بانوان میشوند و معمولا با ارسال پیام های مستهجن برای دیگران مزاحمت ایجاد میکنند و ارتکاب خشونت جنسی در این افراد احتمال بیشتری دراد.

افت عملکرد جنسی بر اساس جنسی

این تحقیقات نشان داد که اعتیاد به پورن باعث کاهش تمایل رابطه با همسر میشود و نارضایتی شدیدی در زندگی زناشویی بین زوجین به وجود میاورد اعتیاد به پورن در زنان موجب تاخیر در ارگاسم و در مردان موجب زود انزالی و اختلال نعوذ میشود که نتایج این کار ها موجب نارضایتی جنسی و نهایتن فروپاشی رابطه زناشویی کی زندگی میشود.

معمولا در تبلیغات و نقل قول های شرکت پورن دروغ های جذابی میگویند که شما را فریب دهند مانند اینکه اموزش جنسی میدهند باعث تقویت شما در ارتباط جنسی میشود و بهبود زندگی زناشویی با دیدن این فیلم ها قطعی است و…

انها به شما نمیگویند که این فیلم ها فقط فانتزی های غیر واقعی و غیرواقع بینانه به شما ارائه میدهندانتظارات و توقعات جنسی شما را به انحراف و روش های ناسالم میکشانند .

امروزه اغلب افراد میدانند که پورن ها اغراق شده و سمی هستند اما بازهم طبق امار از هر 4 نفر بزرگسال 1 نفر به پورن اعتیاد دارد و فریب این تبلیغات واهی را میخورند. و این فیلم هارا منبع آموزشی میدانند.

تحقیقات دیگری نشان داد که معمولا افراد در تلاش هستند از پورن در روابط جنسی خود استفاده کنند یکی از علائم اعتیاد به پورن تلاش برای تقلید از این فیلم ها میباشد

تاثیر پورن بر مغز

به دلیل وجود فرایندی به نام نوروپلاستیسیته مغز همیشه در حال تغییر کردن استیعنی هربار که ما کاری را انجام میدهیم و از ان کار لذت میبریم مغز تلاش میکند تا در دفعات بعد این کار را بهتر انجام بدهد تا لذت بیشتری کسب کند . این فرآیند مغزی می‌تواند توسط یک محرک حسی مثل حس بینایی نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

مثلا دیدن فیلم ها مستهجن محرک ها مغز را تحریک میکند و دوپامین را در مغز ترشح میکند و تکرار این کار ها باعث میشود تا مغز دفعات بعدی دنبال سوژه های برتر بگردد و دیگر به میزان قبلی رضایت ندهد و این دقیقا یکی از مهم ترین عواملی است که باعث میشود افراد دیگر به همسر خود رضایت ندهند و به دنبال سوژه های برتر بگردند و در نهایت میتواند موجب خیانت بشود.

تاثیر فیلم های پورن بر روان

تعدادی از تحقیقات نشان داده است عوارض روانی ای که فیلم های پورن به روان میزند عبارت اند از:

  1. افسردگی
  2. اضطراب
  3. کاهش عزت نفس
  4. تنهایی
  5. رضایت کمتر از زندگی

این چرخه ناسالم همیشه ادامه دارد و تا هنگامی که این اعتیاد برطرف نشود این چرخه اسیب هایش بیشتر و شدید تر میشود بنابرین شما باید با درمان این اعتیاد چرخه ناسالم و مسموم به احساسات و روان خود التیام بدهید.

پورن اسیب زننده بسیار سمی به روح و روان و همچنین اتش بر زندگی بسیار از افراد در رده سنی مختلف میباشد و بسیاری این مسئله را جدی نمیگیرند و هنگامی که دچار عوارض میشوند به سختی نجات پیدا میکنند.

عادی شدن سو استفاده بر اثر پورن

در یک مطالعه علمی مشخص شد که از هر 8 عنوان در سایت ها مستهجن به افراد نشان داده میشود 1 عنوان با خشونت و سو استفاده در این ارتباطات وجود دارد همین موضوع می‌تواند عوارض اعتیاد به پورن را چند برابر ‌کند.

همچنین در همین تحقیقات مشخص شد که از هر 10 صحنه پورن 9 صحنه حاوی خشونت جنسی است و نگران کننده ترین مطلب این میباشد که در 95 درصد اوقات قربانیان در این فیلم به دروغ لذت میبرند و اعتراضی به این موضوع نمیکنند.در واقع این سیگنال به مخاطب داده می‌شود که خشونت جنسی، طبیعی یا حتی مطلوب است. اما تمامی این موارد فقط فریب های تبلیغاتی میباشد که هزینه زیادی برای این دروغ ها شده است.

تاثیرات پورن

نابودی اعتماد بین زوجین از عوارض پورن

 

بسیاری از افرادی که معتاد به پورن میشوند به خود ارضائی نیز روی میاورند و حتی ممکن است معتاد به خود ارضائی شوند و دچار عوارض خود ارضائی نیز شوند بنابرین از همسرشان فاصله میگیرند و به دنبال خود ارضائی هستند ممکن است همسرشان متوجه نشوند و بنابرین افراد مجبور به دروغ گویی به همسر میشوند و هنگامی که همسرشان متوجه میشود ممکن است حس ناکافی بودن بکنند و از رابطشان سرد شوند. بنابرین تکرار مداوم این رفتار در طول زمان موجب شکاکیت در همسر می‌شود و به مرور زمان اعتماد بین آ‌ن‌ها از بین خواهد رفت.

مقالات پیشنهادی :

7 مورد که در رابطه نباید آن را شوخی بگیرید!

فواید رابطه جنسی برای مردان و زنان!

خیانت و انواع آن+دلایل خیانت!

خودارضایی مردان متاهل چه دلیلی دارد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *