مشاوران خانه شیرین دوستان متخصصی هستند که با علاقه به دل مشغولی‌های شما گوش داده و به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از آنها و احوال خود داشته باشید و بتوانید با راحتی و کارآمدی بیشتری با مشکلاتتان مواجه شوید.

به طور کلی کارگاه‌های روانشناسی به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند که هر یک را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

  • کارگاه روانشناسی تخصصی

همان‌طور که از نام این کارگاه روانشناسی پیداست، این کارگاه ها بستری جهت آموزش کاربردی زمینه های متفاوت روانشناسی را فراهم می سازند. این کارگاه ها به صورت تخصصی برای افرادی مانند روانشناسان، دانشجویان، مشاوران بالینی و… برگزار می شوند.

به طور کلی این کارگاه ها در موضوعات و زمینه های متفاوت برای عموم به صورت مجزا برگزار می شود.

در نتیجه متخصصان روانشناسی که در کار خود تبحر لازم را دارند می‌توانند مجوز‌های مورد نیاز را گرفته و اینگونه کارگاه‌ها را برگزار کنند. کارگاه‌های روانشناسی تخصصی می‌توانند موضوعات متعددی مانند موضوعات زیر را داشته باشند که در ارتقا سطح آنان موثر است:

 کارگاه روانشناسی عمومی

کارگاه‌های روانشناسی عمومی برای هر قشر از جامعه کاربرد دارد و باعث افزایش سطح سلامت روان آن‌ها و به طور کلی جامعه می‌شود. این کارگاه ها در زمینه های متفاوت با توجه به نیاز مراجعین در زمان های مشخص برگزار می شوند.

چند نمونه از کارگاه‌های روانشناسی که برای عموم افراد مناسب است عبارت است از:

کارگاه روانشناسی عمومی که توسط مراجعین برگزار می‌گردد

در برخی موارد ممکن است درمانگر از مراجعین خود که با آنان مشاوره فردی داشته است و بهبودی در وضعیتشان حاصل شده است بخواهد تا در یک گروه تعاملی قرار بگیرند. در نتیجه با قرار گرفتن این افراد در کارگاه روانشناسی سبب می‌شود افراد تجربیات خود و یا تمرینات و صحبت‌‌های جلسات فردی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و مرور کنند. این کارگاه روانشناسی می‌تواند در قالب کارگاه‌‌های موسیقی و هنری نیز برگزار گردد.

 کارگاه روانشناسی عمومی که در قالب همایش برگزار می‌گردد

گاهی برای یک کارگاه روانشناسی با یک موضوع مشخص فراخوان داده می‌شود و از افراد علاقه‌مند دعوت به عمل می‌آید که بیشتر شبیه به یک همایش روانشناسی خواهد بود و فرصت تعامل کمی میان شرکت‌کنندگان وجود خواهد داشت.

کارگاه‌های روانشناسی برای چه افرادی مناسب است؟

کارگاه‌های روانشناسی که توسط افراد یا سازمان‌ها برگزار می‌شود می‌تواند مناسب تمام گروه‌های سنی باشد. به عنوان مثال برخی کارگاه‌های روانشناسی مخصوص کودکان است، که در آن مشکلات رفتاری آن‌ها بررسی شده و درمان مناسب آن‌ها ارائه می‌گردد.

برخی کارگاه‌ها نیز برای نوجوانان به دلیل مشکلات تحصیلی، شغلی و یا اعتیاد آنان برگزار می‌شود. کارگاه‌های زناشویی، خانوادگی و… که بزرگسالان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند و به همین صورت کارگاه‌‌هایی با موضوعات متنوع برای تمام اقشار جامعه در مرکز مشاوره و روانشناسی خانه شیرین برگزار می شود.

 دلیل اهمیت استفاده و بهره بردن از کارگاه‌های روانشناسی چیست؟

اگر بخواهیم دلیل اهمیت کارگاه روانشناسی و تاثیرات آن را روی شرکت‌کنندگان بررسی کنیم می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • باعث می‌شود افراد با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوند.
  • شرکت در کارگاه روانشناسی سبب می‌شود فرد استعداد و توانایی‌های خود را شناسایی کرده و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند و هدف مشخصی داشته باشد.
  • باعث بهبود روابط می‌شود.
  • سبب بهبود تمرکز، قدرت تصمیم‌گیری و… می‌شود.
  • به ما کمک می‌کند با مسائلی همچون شکست عاطفی راحت‌تر برخورد کنیم.
  • در صورت شرکت در کارگاه‌های ازدواج، با انجام تست‌های قبل از ازدواج، رابطه‌‌ی موفق‌تری در آینده خواهند داشت.

لیست برخی از کارگاه های مرکز روانشناسی خانه شیرین:

هزینه کارگاه های روانشناسی دکتر شیرین چقدر است؟

یکی از مهمترین دغدغه های داوطلبان شرکت در این دوره ها و کارگاه ها، هزینه کارگاه های روانشناسی است . اما شما عزیزانی که برای کارگاه های روانشناسی به مرکز مشاوره و روانشناسی خانه شیرین مراجعه می کنید، لازم نیست نگران باشید.

هزینه های کارگاه های روانشناسی از قبل توسط سازمان روانشناسی و مشاوره تعیین شده است و دریافت هزینه های بیشتر تخلف محسوب می شود. همچنین هزینه مربوط به هر کارگاه روانشناسی با توجه به زمان، طول دوره ها و نوع کارگاه ها متفاوت می باشد.