کارگاه تربیت جنسی کودکان

کارگاه تربیت جنسی کودک

تماس با زندگی شیرین

تربیت جنسی کودکان

تربیت جنسی کودکان یکی از مهمترین مسائلی میباشد که هر پدر و مادری باید به کودکان خود اموزش بدهند تا از بسیاری از اتفاقات فجیع احتمالی دور باشند . کودکان به دلیل اینکه درک درستی از مسائل جنسی ندارند ممکن است برایشان اتفاقات بدی پیش بیاید و یا خودشان مسبب کار های اشتباه شوند.اما نمیتوانیم به بهانه کودک بودن و نداشتن درک از مسئولیت اموزش فرار کنیم و باید به طور کامل آموزش دهیم البته اگر شما آموزش جنسی کودکان را بلد نیستید باید به یک روانشناس خوب مراجعه کنید یا میتوانید در کارگاه تربیت جنسی کودکان بهترین روانشناس ایران شرکت کنید.

آموزش جنسی به کودکان

مسئولیت آموزش تربیت جنسی کودکان با کیست؟

یکی از اصلی ترین مسائل  والدین و مربیان موضوع مسئله تربیت جنسی کودکان است. موارد زیادی وجود داشته است که کوتاهی و یا شانه خالی کردن والدین و مربیان از تربیت جنسی کودکان تبعات جبران ناپذیری برای روحیه و ذهن کودک گذاشته است حتی در بیشتر موارد چنین اتفاقاتی در بزرگسالی نیز به افراد اسیب میزند.متاسفانه برخی از والدین و مربیان از این مساله تابو دارند و فکر میکنند که به هیچ عنوان کودکان نباید درمورد این مسائل چیزی بدانند  و همین اشتباه موجب بروز مشکلات بسیار زیادی میشود.

والدین و مربیان برای جلوگیری از این اتفاقات باید حتما این مسائل را به کودکان آموزش دهند و لازمه این کار علم به تربیت کودکان است

مسائل جنسی کودکان

بسیار طبیعی میباشد که بیشتر خردسالان در سنین 3تا5 سالگی درمورد بدن خود و شناختن اندامشان کنجکاو باشند برای همین معمولا در این سنین میبینیم که کودکان به بدن هم زیاد دست میزنند و هم دیگر را لمس میکنند و با یک دیگر بازی هایی مانند امپول بازی و … میکنند و بیشترین کنجکاوی را در شناسایی بدن جنس مخالف دارند.

نکته ای که وجود دارد این است که کودکان هنگامی که در این سن نسبت به این مسائل کنجکاو میشوند نباید این مسائل را به شهوت یا میل جنسی کودکا نسبت دهیم و در صورت برخورد صحیح میتوانیم بدون اینکه حس کنیم شهوت کودکان عود کرده است این مسائل را به آنها آموزش دهیم.

زمان تربیت جنسی کودک

زمان تربیت جنسی کودکان بستگی به کنجکاوی و سوالاتشان دارد .بهترین زمان برای تربیت جنسی کودک و صحبت درمورد این موضوعات زمانیست که  کودگ از روی حس کنجکاوی سوالاتی در باره اندام جنسی اش میپرسد.این سوالات نشان دهنده استاندارد ذهنی کودک درباره مسائل جنسی است و  این سوالات باید به جای نگرانی برای شما نشان دهنده رشد ذهنی و عقلی سالم کودک شما میباشد.

اگر کودک سوالات جنسی نپرسد بد است؟

بسیاری از خانواده ها میگویند که کودکشان درباره این موضوعات از آنها سوال نمیپرسند که باید بگوییم که این به دلیل نا امن بودن محیط خانه یا یا راحت نبودن کودکان با خانواده درباره این مسائل است.ممکن است کودک حس کند که شما نیز احساس راحتی با کودک ندارید یا به قدری این موضوع را بد میدانید که ممکن است کودک را دعوا یا تنبیه بدنی نکنید.در چنین مواردی بسیار نیاز است که شما خودتان پا پیش بگذارید و این موضوعات را به میان بکشید حتی صحبت های خصوصی با فرزندتان را در مورد موضوعات جنسی تا سنین بالا حتی تا ابتدای جوانی و اواخر بلوغ نیز ادامه دهید تا کودکتان جوان شود و در این موارد به پختگی کامل برسد. نباید حس کنید که کودکان با یکبار صحبت چند دقیقه ای میتوانید تمام موارد را به کودکان آموزش دهید برخی از موقعیت های مناسب زمانی است که یکی از نزدیکان باردار میشود یا کودکان به باغ وحش میروند و اندام جنسی حیوانات را میبینند یا هنگامی که به دکتر میروید و کودکان بدن نیمه برهنه افراد را میبینند . در چنین مواردی از اموزش دریغ نکنید.

درک کودک از مسائل جنسی:

کودک باید درک کند که مسائل جنسی مسائلی سری و مخفی نیستند بلکه مسائلی خصوصی هستند. باید درک کنند که صحبت درباره این موضوعات فقط باید با خانواده و یا با مربی انجام شود.این صحبت ها خصوصی هستند و بدن افراد مانند مسواک است و فقط خودشان باید به بدنشان دست بزنند و لمس کنند و نباید کس دیگر به بدن افراد دست بزنند .

تربیت جنسی کودک

این نکته بسیار طلایی و هائز اهمیت میباشد که تربیت اشتباه کودکان باعث بیمار جنسی شدن یک کودک کودک میشود.

نکاتی که باعث بیمارجنسی شدن یک کودک میشود:

  1. به شوخی گرفتن مسائل جنسی
  2. دید جنسیتی در خانه
  3. رابطه جنسی توسط ولدین جلوی چشمان کودک
  4. بیسوادی جنسی والدین
  5. آموزش اخلاقی ندادن به کودک
  6. در معرض تعرض جنسی بودن کودک
  7. رها کردن کودک در کنار افراد مشکوک
  8. اجازه والدین به فامیل برای لمس کودک
  9. کنترل نکردن کودک برای ازادی جنسی
  10. کودک را در معرض فیلم های مستهجن قرار دادن

در نهایت این که اگر کودک تربیت درست جنسی نبیند تبدیل به یک بیمار جنسی و روانی جنسی میشود.همچنین عقده های جنسی ممکن است باعث شود کودک ما در اینده خودش شخصی بسیار خطرناک برای افراد دیگر و جامعه شود.اگر حس کردید که کودکتان اموزش اشتباه دیده است یا در حال تبدیل شدن به یک بیمار جنسی است میتوانید در کارگاه آموزش جنسی والدین شرکت کنید یا کودکتان را نزد یک روانپزشک ببرید

مقالات پیشنهادی : 

اثرات بازی درمانی بر درمان کودکان بیش فعال زیر ۱۰ سال

بلوغ زودرس [راه های تشخیص+علائم+انواع و …]

چگونه کودکان را تشویق کنیم؟

چگونه کودکی که دست بزن دارد را آرام کنیم؟

افزایش اعتماد به نفس کودکان با ۱۲ راهکار تضمینی!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *