مشاوره و روانشناسی تلفنی


مشاوره و روانشناسی از راه و روش های اثرگذار در حل مشکلات شخصی و اجتماعی و بهبود سلامت روان میباشد. این راه درمانی، صحبت بین فرد و روانشناس ، با هدف کمک کردن به فرد برای درک  وشناختن بهتر خود، بیماری و مشکلات شخص، برای رسیدن به راه‌های حل آن‌ها میباشد. مشاوره و روانشناسی حضوری در زمینه‌ های مختلفی از زندگی مثل مشکلات شخصی، شغلی، خانوادگی، تحصیلی و… انجام میشود.

روانشناسی و مشاوره ی حضوری از متداول ترین حالت های مشاوره و روانشناسی است که در این روش درمانی، فرد و روانشناس در یک اتاق مثل مطب روانشناس یا مرکز مشاوره با هم دیگر گفتگو میکنند.

مشاوره و روانسناسی حضوری فواید زیادی دارد که چند مورد از ان را برای شما در زیر اوردیم:

 

فواید روانشناسی و مشاوره ی حضوری

  • ارتباطی موثر تر: در روانشاسی و مشاوره حضوری، فرد و روانشناس از طریق ارتباط چشمی، زبان بدن، حرکات چهره و بروز احساسات میتوانند با همدیگر ارتباط موثری برقرار کنند. این موضوع به شکل گرفتن یک ارتباط درمانی بهتر و موثرتری کمک میکند.
  • افزایش انگیزه فرد: در مشاوره و روانشناسی حضوری، فرد این احساس را دارد که برای حل کردن مشکلاتش جدی تر و دارای ثبات قدم است، و به همین علت، برای شرکت در جلسات حضوری مشاوره و روانشناسی، انگیزه ی بیشتری دارد.
  • تشخیصی بهتر از مشکلات: روانشناس در مشاوره و رواشناسی حضوری با دیدن وضعیت ظاهری، روحی و روانی فرد، دید بیشتری درباره ی مشکلات فرد بدست میاورد. این موضوع باعث تشخیص بهتر و دقیق‌تر از مشکلات فرد و درمان بهتر و موثرتر برای او توسط روانشناس میشود.
  • ارتباطی عاطفی: در مشاوره و روانشناسی حضوری، ارتباطی که چهره به چهره بین فرد و مشاور ایجاد می‌شود، می‌تواند حس اعتماد و ارتباطی عاطفی خیلی بیشتری را برای افراد در ارتباط با مشاور ایجاد کند. و این حالت از ارتباط میتواند در روند بهبودی و ایجاد تغییرات مثبت در احساسات و رفتارهای فرد تأثیرگذار باشد.
  • تعامل فیزیکی: حضور فیزیکی مشاور و شخص باهم در یک محیطی صمیمی و گرم میتواند ارتباطی ایجاد کند که باعث افزایش اعتماد به نفس و احساس امنیت خاطر شود و به روند بهبودی بیشتر کمک کند.
  •  تنظیم  کردن زمان: در جلسات مشاوره و روانشناسی حضوری، مشاور و فرد می‌توانند به طور مستقیم به تنظیم زمان جلسات مشاوره و همچنین تعیین اولویت‌های مهم پرداخته که  این امر می‌تواند به کنترل و مدیریت زمان برای تمرکز بر موارد مهم تر کمک کند.

 

 

معایب  روانشناسی و مشاوره حضوری

مشاوره و روانشناسی حضوری هم مثل هر نوع روش درمانی دیگه ای، دارای معایبی خودش است. از معایب روانشناسی و مشاوره ی‌ حضوری میشه به این موارد اشاره کرد:

  • دسترسی محدود داشتن: دسترسی داشتن به مشاوره و روانشناس حضوری برای همه ی مردم ممکن نیست، مثلا کسانی که دارای مشکلاتی جسمی مانند معلولیت هستند، یا کسانی که در مناطق دور افتاده و محروم زندگی می‌کنند، ممکنه که به سادگی به مراکز مشاوره و روانشناسی حضوری دسترسی نداشته باشند.
  • هزینه ی بالا: هزینه ی مشاوره و روانشناسی حضوری معمولاً از مشاوره و روانشناسی آنلاین بالاتر است.
  • زمان بیشتری صرف شدن: روانشناسی و مشاوره ی حضوری معمولاً به زمان بیشتری نسبت به روانشناسی و مشاوره ی آنلاین نیاز دارد.

 

روانشناسی و مشاوره ی حضوری یا انلاین ؟

انتخاب نوع روانشناسی و مشاوره که مناسب شما باشد، به عواملی مختلف مثل شرایط زندگیتان، مشکلاتتان، و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. مثلا اگر مشکلات شما جدی میباشد یا نیاز به تشخیصی بهتر و دقیق‌تر دارید، با انتخاب مشاوره ی حضوری که گزینه ی مناسب و خوبی برای شما میباشد، میتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. اما با این حال، اگر که دسترسی شما محدود و سخت و دشوار است، شما به مشاوره و روانشناسی انلاین نیاز دارید، مشاوره و روانشناسی انلاین هزینه ی کمتری نسبت به مشاوره ی حضوری برای شما خواهد داشت اگر هزینه ی مشاوره و روانشناسی حضوری برای شما بالا است.

خیلی مهم است که قبل از رفتن به هر نوع مشاوره و روانشناسی، با یک روانشناس واجد شرایط و خوبی مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که کدام یک از روش های درمانی برای شما بهتر و درست است. دکتر شیرین ولی زاده برای هر نوع از مشاوره و روانشناسی چه انلاین و چه حضوری، در خدمت شما عزیزان میباشد شما میتوانید تا با ایشون تماس بگیرید و برای دریافت نوبت و دیگر راهنمایی ها باهاشون صحبت کنید.

 چه در مشاوره و روانشناسی حضوری و چه انلاین، نحوه ی ارتباط بین مشاور و فرد خیلی مهم است، برای اینکه تأثیرات و نتایج مثبت و خوبی حاصل شود، باید در ارتباط با مشاور صادق بود و همکاری لازم با او را حفظ کرد.

مشاوره و روانشناسی برای حفظ و بهبود سلامت روانی افراد، و افزایش کیفیت زندگیشان، بطور کلی اهمیت زیادی دارد. امروزه مشاوره به دو نوع حضوری و آنلاین انجام می‌شود. بررسی ها حاکی از تأثیرات مثبت بیشتری در مشاوره و روانشناسی حضوری بر افراد بوده است.

از مشاوره و روانشناسی حضوری در زمینه ی روانشناسی، یک روش درمانی سنتی نام برده میشود، که در آن فرد و مشاور در یک اتاق در جهت حل مشکلات و بهبود روانی به گفتگو میپردازند. پایه ی این نوع از مشاوره، در ارتباط گرفتن چهره به چهره و برقراری ارتباط مستقیم بین روانشناس و فرد، برای درک بیشتری از مشکلات و بیماری های فرد است.

روانشناسی و مشاوره ی حضوری بدلیل ایجاد ارتباطی مستقیم و داشتن تعامل حضوری بین فرد و مشاور، نتایج موثرتری در بهبودی و حل مشکلات فرد در زندگی بدست میاید. این نوع از مشاوره با تأثیرات مثبت و خوب خود، هنوز یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار برای افراد در غلبه بر مشکلات روانی و افزایش کیفیت زندگیشان است.

در اخر، انتخاب مشاوره و روانشناسی به شکل حضوری، به عنوان یک روش موثر در زمینه ی روانشناسی، به افراد این کمک را میکند تا به روش های بهتری با مشکلات و چالش های زندگی روبرو شوید، و راهکارهایی موثر برای بهبود سلامت روانیتان پیدا کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *