از شکست در یک رابطه نترسید!!!


با سلام خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی سایت دکتر شیرین ولی زاده بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله ی تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم، امروز قصد درایم تا در مورد مسئله مهم شکست در یک رابطه و یا به اصطلاح شکست عشقی با شما گفتگو کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از اساسی‌ترین نیازهایی که هر انسانی از بدو تولد تا دوران پیری به آن احتیاج دارد ، وجود عشق در زندگی است.و جزو هیجان‌ انگیز ترین و حیرت‌ انگیز ترین تجربه‌هایی است که هر انسانی می‌تواند آن را در هر دوره از زندگی خود تجربه کنند .همین‌طور که وجود عشق در زندگی هر انسانی ضروری است ، از دست دادن یک رابطه عاشقانه و رسیدن به انتهای عشق نیز می‌تواند برای هر فردی از نظر روحی و روانی موجب افسردگی ، ناامیدی ، اضطراب و خشم در افراد شود و همین مسئله می‌تواند در زندگی بسیاری از مردم تاثیرات فراوانی را بگذارد .

مشکلاتی که ممکن است هر فردی پس از شکست عشقی با آن روبرو شود ، عبارت‌اند از مشکلاتی در زمینه حرفه و شغل اجتماعی و تحصیلی ‌. پس هر فردی با شکست عشقی متحمل هزینه‌هایی از نظر روحی و روانی و همچنین مادی می‌شود .

هنگامی‌که فردی به شخص دیگری علاقه‌مند است و از طرف مقابل خود جواب رد و منفی می‌شنود و یا دورانی با او رابطه داشته و این دوران به پایان می‌رسد و دوران عاشقانه او تمام می‌شود در واقع می‌گویند که فرد دچار شکست عشقی شده‌ است که این شکست در هر فردی می‌تواند موجب طرد شدن احساس سرخوردگی و تحقیر شود ، زیرا که هر فردی در رابطه عاشقانه خود علاقه و تمام احساسات و انرژی خود را برای طرف مقابل صرف کرده‌ است و هنگامی‌که از وی طرد می‌شود دچار انزوا ، گوشه‌گیری و هم چنین احساساتی از قبیل ناراحتی ، غم ، افسردگی و اندوه می‌شود و اگر رابطه‌ای که در آن بوده‌ است به نحو بدی تمام شود ، در واقع حتی می‌تواند موجب نفرت از طرف مقابل نیز بشود و این عشق به نفرت تبدیل شود .

معمولاً بسیاری از انسان‌هایی که شکست عشقی را تجربه کرده‌اند دچار برخی از حالت‌ هایی می‌شوند که کاملاً مشهود است. در زیر چند نمونه از این قبیل حالت‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

  • فردی که دچار شکست عشقی شده نسبت به جنس مخالف خود بدبین می‌شود.
  • معمولاً چنین افرادی احساس سرخوردگی را تجربه می‌کنند .
  • احساس تحقیر شدن نیز یکی دیگر از احساساتی است که هر فردی می‌تواند پس از شکست عشقی آن را تجربه کنند .
  • این‌گونه افراد مشکلاتی را در زمینه خواب تجربه می‌کنند .
  • معمولاً این افراد نسبت به آینده خود کاملاً نا امید می‌باشند و هیچ‌گونه انگیزه و علاقه‌ای برای انجام دادن کارهای روزانه خود نشان نمی‌ دهند .
  • اگر شدت شکست عشقی آن‌ها بسیار شدید باشد معمولاً به برخی از افراد ، افکار خودکشی دست داده و در برخی دیگر نیز مشاهده‌ شده است که فرد اقدام به خودکشی کرده‌ است .
  • گاهی اوقات به برخی از افراد احساس گناه دست می‌دهد ‌، همچنین احساس درماندگی یکی دیگر از احساساتی است که به سراغ افراد می‌آید .
  • در میل جنسی برخی افراد تغییراتی حاصل می‌شود .
  • بی‌حوصلگی ، بی قراری و خستگی یکی دیگر از تأثیرات شکست عشقی است .
  • برخی از افراد همه‌ چیز را فراموش می‌کنند و تمرکز خود را از دست می‌دهند .
  • نفرت داشتن از خود و به انزوا رفتن و تمایل به تنهایی و گوشه‌گیری از دیگر علائم شکست عشقی است .
  • احساس افسردگی ، پوچی و خشم یکی دیگر از این عوامل می‌باشد .
  • و اما از آخرین علائم شکست عشقی می‌توان به کاهش و یا افزایش اشتها نام برد .

برای این‌که هر فردی پس‌از احساس شکست عشقی بتواند به زندگی معمول و روزانه خود برگردد و بتواند رفتاری کاملاً عادی داشته باشد می‌بایست یک سری از راهکارها و مهارت‌ها را انجام می‌دهد و در واقع به خود کمک کند تا از این دوران رهایی پیدا کند .

معمولاً با بسیاری از این گونه افراد مواجه شده اید که در هنگام برخورد با فردی که ناراحت است به او می‌گویند که گریه نکن ، ناراحت نباش و غصه نخور. در واقع تمامی این حرف‌ها ، حرف‌های اشتباه و بدون پایه و اساس است زیرا هر غم ، اندوه ، ناراحتی و هرگونه شکستی در زندگی باید روند طبیعی خود را طی کند و شما باید به خودتان حق بدهید که در برخی از موارد ناراحت باشید و یا گریه کنید .

دومین کاری که شما می‌توانید برای التیام شکست عشقی و برای حال بهتر خود آن را انجام بدهید ، این است که خودتان را ببخشید ، در واقع شاید شما در قطع شدن این رابطه و به پایان رسیدن این رابطه نقش مهمی داشتید ولی تمامی تقصیرات را گردن خودتان نیندازید و به این مسئله فکر نکنید که شاید شما آدم بدی بوده‌ اید و همین علت موجب شده‌ است تا طرف مقابل را از دست بدهید .شاید این طرف مقابل شما بوده‌ است که نتوانسته پتانسیل درونی شما را کشف کند پس از سرزنش کردن خود دست بردارید و هنگامی‌که رابطه‌ای قطع می‌شود به این فکر نکنید که چیزی در درون شما کم بوده‌ است و تنها به جنبه مثبت خود نگاه کنید .

پس از قطع رابطه سعی کنید که در محیطی تنها نمانده و خودتان را سرگرم کرده و سر خودتان را به اصطلاح شلوغ کنید و با دوستان خود به بیرون بروید و سعی کنید که تنها نباشید . این یکی از نکات بسیار مهم است که شما می‌توانید پس از شکست عشقی آن را انجام بدهید. شما به راحتی می‌توانید بعد از شکست عشقی افسرده شوید و گوشه‌نشینی را انتخاب کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که در این مدت به دیدار دوستانتان رفته و کمتر ذهن خود را مشغول فکر کردن به شکست عشقی که تجربه کرده اید کنید ، تا حال شما سریع‌تر بهبود پیدا کند .

همچنین پس از شکست عشقی سعی کنید اگر از فرد مقابل پیام ، عکس و فیلم‌هایی دارید آن را حذف کرده و به شما پیشنهاد می‌کنیم که پس از قطع رابطه وارد رابطه جدید تر نشوید زیرا هنوز ذهن شما آمادگی آغاز رابطه جدید را ندارد .

همچنین اگر حال شما به هر دلیلی نامساعد بود و احساس کردید که نیاز است تا با روان‌شناس صحبت کنید بهتر است که با مشاوره و روانشناسی تلفنی تماس بگیرید و مشکلات خود را هرچه سریع تر حل کنید.

ارتباط با دکتر ولی زاده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *