برنامه روزانه یک زن موفق از دید روانشناسان!

برنامه روزانه یک زن موفق از دید روانشناسان

مدیریت زمان یکی از مهمترین استعدادهای زنانِ پیشرو و به طور گسترده، افراد موفق به شمار می‌رود. آن‌ها با دقت به تمام لحظات روز خود پرداخته و برای هر فعالیتی برنامه‌ریزی دقیقی دارند. زنان موفق، ارزش وقت خود را به اندازه کافی درک می‌کنند و هیچ‌گاه وقت خود را برای تلف کردن امور بی‌ارزش هدر نمی‌دهند. به جای آن، به بهره‌وری بیشتری از زمان خود می‌پردازند.

زنان پرقدرت ایرانی و بین‌المللی، عوامل زیر را به‌عنوان اساس موفقیت خود معرفی می‌کنند:

تماس با زندگی شیرین

برنامه روزانه یک زن موفق

1.بیدار شدن در اوایل صبح

بسیاری از این افراد در گفتگوهایشان اظهار داشته‌اند که بین ساعت ۶ تا ۷ صبح از خواب بیدار می‌شوند. آن‌ها به این باورند که شروع روز با زود بیدار شدن، به زندگی‌شان نظم و قوت می‌بخشد و باعث می‌شود که از دیگران یک گام جلوتر باشند. برای این افراد، بیداری زود در ساعت‌های آغازین روز یک مهارت اساسی برای برنامه‌ریزی و بهره‌وری بیشتر از زمانشان است. همان‌طور که قدیمی‌ها می‌گویند: “سحر خیز باش تا کامروا شوی!”

بیدار شدن در اوایل صبح

2.داشتن برنامه روزانه

مغز در ساعات ابتدایی روز بهترین عملکرد را دارد. آرامش صبح، کمک می‌کند تا فکر بهتری داشته باشید، تصمیمات بهتری بگیرید و تمام وظایفی که باید تا آخر روز انجام دهید را برنامه‌ریزی کنید. بر اساس گفته‌های زنان موفق، تدوین یک برنامه‌ی روزانه یکی از کلیدهای موفقیت آن‌ها است. مطالعه‌ی کتاب “زمان برای زن بودن” نوشته‌ی لورا وندرکام، که تجربیات یک صداقتی از زنان موفق و پردرآمد را در طول ۱۰۰۱ روز پوشش می‌دهد، نشان می‌دهد که زندگی این افراد هر چند دشوار، اما ترسناک نیست. این کتاب برای زنان و مادرانی که می‌خواهند از زمان خود بهره‌وری کنند و با تمام مشغله‌های زندگی، پیشرفت کنند و مستقل از هر عامل دیگری به موفقیت برسند، تجربیات ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

داشتن برنامه روزانه

3.صرف صبحانه کامل

با صرف صبحانه مغذی، یک زن موفق بهترین پایه را برای سلامتی بدنش فراهم می‌کند، که این امر به انجام بهتر وظایف روزانه‌اش کمک می‌کند. صبحانه نه‌تنها برای تنظیم هورمون‌های زنانه و فشارخون مفید است، بلکه از دیابت پیشگیری، تمرکز بیشتر، بهبود حافظه، حفظ شادابی و تأمین انرژی بدن نیز مؤثر است.

صرف صبحانه کامل

4.ورزش

حتی آن‌هایی که برنامه‌ای برای ورزش ندارند، از فواید فعالیت بدنی آگاه هستند. بنابراین، یکی از دلایل اساسی ورزش زنان موفق حفظ سلامت بدن است. همچنین، ورزش‌های دونفره مانند تنیس یا شمشیربازی، روحیه رقابتی را تقویت می‌کنند. همچنین، ورزش‌های دقتی مانند دارت یا تیراندازی، تمرکز و دقت را افزایش می‌دهند. ورزش‌های گروهی نیز مانند والیبال و بسکتبال، مهارت کار تیمی را تقویت می‌کنند.

ورزش

بیان عناصر موفقیت یک زن پیشرو

تماس با زندگی شیرین

1.مطالعه

بهترین مواد غذایی برای تغذیه مغز انسان، بدون شک مطالعه است. این فعالیت، ذهن را به سوی تصمیم‌گیری‌های بهتر و افزایش دانش و آگاهی هدایت می‌کند. مطالعه در واقع، ابزار اساسی برای دستیابی به موفقیت محسوب می‌شود. به همین جهت زنان پیشرو از ساعت‌های مختلف روز خود برای مطالعه کتاب‌ها، مقالات و متون الهام‌بخش استفاده می‌کنند.

اگر فرصت مطالعه ندارید می‌توانید در زمان‌های رفت‌وآمد یا انجام کارهای روزانه، از خلاصه کتاب‌های ارزشمند و معروف جهان به صورت صوتی بهره ببرید. این کار باعث می‌شود از زمان‌های مرده مانند انتظار در رانندگی، به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

مطالعه

2.گوش دادن به موسیقی

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی دارای فواید ذهنی و روانی بسیاری است. موسیقی قادر است بر روی افکار، احساسات، انگیزه و حتی رفتار فرد تأثیر گذار باشد. همه‌ی ما تجربه کرده‌ایم که با گوش‌دادن به موسیقی شاد و ریتمیک، حال و هوای خوبی به خود دهیم، یا با گوش دادن به آهنگی غمگین، اندوهگین شویم.

گوش دادن به موسیقی

3.مدیتیشن و تفکر

مدیتیشن برای ذهن مانند ورزش برای تقویت عضلات و بهبود سلامتی بدن است. هدف از مراقبه، دستیابی به یک حالت تمرکز و آرامش عمیق است که با تمرین اراده‌ای و خودآگاهی، فرد به آن دست پیدا می‌کند. از جمله فواید مدیتیشن می‌توان به کاهش استرس و افسردگی، تسکین درد، افزایش آرامش و صبر در برابر چالش‌های روحی و جسمی و افزایش تمرکز اشاره کرد. انواع مختلف مدیتیشن و تفکر وجود دارد که هر کدام برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند و دارای روش‌ها و اصول متفاوتی هستند.

مدیتیشن و تفکر

علت موفقیت یک زن

تماس با زندگی شیرین

بسیاری به اشتباه فرض می‌کنند که استعدادها و توانایی‌های زنان کمتر از مردان است. این امر صحیح نیست؛ گاهی اوقات زنان به دلایل مختلفی استعدادهای خود را کشف نمی‌کنند یا حتی دنبال آن نمی‌روند.

 

1.مهارت

در دنیای امروز، مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای برای هر فردی مهم است. فرض کنید یک مدیر بدون توانایی در ارتباط و سخنرانی باشد، آیا می‌توان انتظار داشت که موفقیت شرکت را تضمین کند؟ بدون شک، مهارت‌های مختلف و به‌روز را باید یادگرفت تا بتوان به بهترین شکل ممکن در جهت رشد و پیشرفت قدم برداشت.

خودآگاهی، ارتباطات مؤثر، مدیریت هیجان، حل مسائل پیچیده، همدلی، تفکر انعطاف‌پذیر، قابلیت پذیرش انتقاد و مهارت در مواجهه با شکست، تنها بخشی از مهارت‌هایی است که هر زن برای رسیدن به موفقیت در همه جنبه‌های زندگی خود باید بدست آورد.

مهارت

2.صبر

صبر یکی از صفات ضروری موفقیت است، زیرا هیچ چیز بزرگی به طور ناگهانی رخ نمی‌دهد. برای درک این موضوع، تنها کافی است به مثال کاشتن بذر یک درخت گردو و گذشت زمانی حدود ۱۰ سال تا ثمردهی اشاره کرد. زمانی که به سختی‌ها و مشکلات روبه‌رو می‌شوید صبر مهمترین ابزار شماست.

صبر

3.خلاقیت

خلاقیت نقش بسیار مهمی در موفقیت افراد دارد، زیرا فرد خلاق همیشه راه‌حل‌های جدیدی را برای مسائل پیدا می‌کند و در انتخاب بهترین راه برای دستیابی به اهدافش بسیار مهارتمند است. خلاقیت و ابتکار می‌تواند به عنوان کلیدی برای بازکردن درهای موفقیت عمل کند، زیرا ایده‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه می‌توانند به شما کمک کنند تا از رقبا پیشی بگیرید و به اهدافتان دست یابید.

خلاقیت

4.باور به خود و افزایش اعتماد به نفس

در بدترین شرایط، اعتماد به اینکه می‌توانید از هر چالشی برآیید، به شما نیرو و انگیزه می‌بخشد. برای دستیابی به موفقیت، زنان نیازمند باوری محکم به خود و اعتماد به نفس خود هستند. با بررسی سریع وضعیت زنان و پشتیبانی‌های حقوقی و اجتماعی برای آنان در اکثر جوامع، می‌توانید اهمیت این موضوع را درک کنید. آن‌ها با تقویت اعتماد به نفس، در مسیر پیچیده موفقیت پیش می‌روند. افراد موفق همواره تلاش می‌کنند تا عواملی که اعتماد به نفس را ضعیف می‌کنند را از بین ببرند و با آنها مقابله کنند تا به پیروزی دست پیدا کنند.

هیچ زن موفقی را نخواهید دید که اعتماد به نفس ضعیفی داشته باشد و سعی نکند آن را تقویت کند. بدون اعتماد به نفس، انجام یک کار همواره دشوار است، زیرا اعتماد به نفس و خودباوری اساس تلاش موثر و دستیابی به هدف موردنظر است.

 

5.توجه به جزئیات

یکی از مؤلفه‌های بارز موفقیت برخی از بازیگران سینما، توجه به جزئیات و نیازهای مخاطبان بوده است. بسیاری از آن‌ها در مصاحبه‌های خود اظهار کرده‌اند که برای بازی یک نقش، به جزئیات رفتاری و حرکات شخصیت مورد نظر خود دقت چشمگیری می‌کنند.

 

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان امروزی جایگاه خود را در بازار به دست آورده‌اند، اما آنهایی که به جزئیات بیشتری توجه کرده‌اند، موفق‌تر به نظر می‌آیند. به عنوان مثال، مقایسه تلگرام با واتساپ نمونه‌ای بسیار خوب از اهمیت توجه به جزئیات است.

 

این فقط دو مثال از تأثیرات توجه به جزئیات در موفقیت هستند. جزئی‌نگری، ویژگی دیگر زنان موفق است که باعث می‌شود حتی کوچکترین جزئیات را نادیده نگیرند. آنها همواره به دقت به مواردی توجه می‌کنند که شاید دیگران اهمیت آنها را در نظر نگیرند.

 

6.نظم

بیشتر زنان موفق دارای شخصیتی منظم هستند، زیرا نظم به آنها کمک زیادی در مواجهه با چالش‌های زندگی می‌کند. آنها به ترتیب به سازماندهی کارهای خود می‌پردازند تا از زمان و فرصت‌های پیش آمده به بهترین نحو استفاده کنند. این ممکن است در ابتدا به نظر شما یک تصمیم سخت و خسته‌کننده باشد، اما پس از مدتی، با برقراری نظم و تنظیم روال زندگی، بهترین شاخصه‌های آرامش و رضایت را تجربه خواهید کرد.

مقالات پیشنهادی :

۲۰ ویژگی یک روانشناس خوب که باید بدانید

کتاب‌های پرفروش در حوزه موفقیت زناشویی/معرفی بهترین کتاب ها!

ویژگی‌های برجسته زنان موفق

24 نکته برای بالا بردن اعتماد به‌ نفس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *