آشنایی با روانشناس خوب در تهران برای مشاوره خانواده


هر چند در جامعه امروزی، شاهد پیشرفت‌های همه جانبه بشر در همه زمینه‌ها هستیم، اما عوامل بسیار زیادی وجود دارند که آرامش و ثبات ما را به خطر می‌اندازند. امروز بیش از هر زمان دیگری شاهدیم که انسان‌ها با مشکلات روحی و روانی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. جالب است بدانید که اگر خانه و خانواده یک بستر گرم و آرام برای اعضاء باشد، می‌توانیم بسیاری از این فشارهای روانی را از بین ببریم. تصور کنید خسته از دنیای پر هیاهوی بیرون، به خانه می‌رسید و اعضای خانواده با درک متقابل و همدلی، دوباره آرامش را به روح و روان شما باز می‌گردانند. اما اگر آرامش خانواده به هم بریزد و پایه‌های آن سست و لرزان شود، چه کسی می تواند به ما کمک کند؟ این کار یک روانشناس خوب خانواده است که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آن با شما عزیزان صحبت کنیم.

تماس با زندگی شیرین

روانشاس خانواده چگونه به ما کمک می کند؟

زمانی که در خانه و خانواده خود با مشکلات کوچک و بزرگ مواجه می‌شویم، یک روانشناس خوب خانواده بهترین کسی است که می‌توانیم با او مشورت کرده و از او کمک بخواهیم. اگر با اعضای خانواده دچار اختلاف شده‌اید، اگر دیگر آن صمیمیت و همدلی سابق بین شما وجود ندارد، حتی اگر با موضوعات بزرگ‌تری مانند اعتیاد و خیانت مواجه شده‌اید، روانشناس خانواده بهترین کسی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

تمام اعضای خانواده از جمله زوجین، کودکان، نوجوانان و حتی سالمندان می‌توانند از مشاوره‌های ارزشمند روانشناس خانواده برای حل مشکلات خود بهره ببرند. مهم‌ترین هدفی که در یک جلسه مشاوره دنبال می‌شود، بهبود روابط میان اعضای خانواده است. شما با کمک یک روانشناس حاذق و با تجربه خانواده میتوانید بسیاری از طوفان‌های زندگی خود را پشت سر بگذارید و به ساحل امن نجات برسید. پس از آن خواهید دید که دوباره خانه و خانواده شما، تبدیل به یک مکان امن و آرام شده است. پس شما می‌توانید پس از مواجه شدن با هیاهوی دنیای بیرون، دوباره به ماوای امن و آرام خانواده پناه ببرید.

ویژگی‌های روانشناس خوب در تهران برای مشاوره خانواده

 همین که تصمیم گرفته‌اید به یک روانشناس خانواده مراجعه کنید و در میان وب سایت‌های اینترنتی به دنبال نام و نشانی از یک روانشناس حاذق و با تجربه هستید، باید به شما تبریک بگوییم. شما اولین قدم برای حفظ و نجات زندگی خود را برداشته‌اید. ما نیز در این مقاله با ذکر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک روانشناس خانواده، به شما کمک خواهیم کرد تا چینن فردی را بهتر بشناسید:

1.      تجربه بسیار خوبی دارد.

هر ‌چند تمامی روانشناسان خانواده از دانش و تخصص کافی برای مشاوره برخوردار هستند، اما شما باید به تجربه او نیز دقت کنید. همه روانشناسان به خوبی می‌دانند که روش‌های درمان بیماران با همدیگر متفاوت است. آن‌ها منحصر به فرد هستند و درمان خاص خود را می‌طلبند. هر چقدر انسان‌های بیشتری توسط روانشناس مورد نظر شما درمان شده باشند، بدون شک مهارت و تجربه او نیز بالاتر رفته است.

2.      راهکارهای موثر ارائه می‌دهد.

یک روانشناس خانواده، باید به دقت تمامی مشکلات خانواده را ریشه‌یابی کرده و راهکارهای موثری به بیماران خود ارائه دهد. به گونه‌ای که پس از سپری شدن جلسات درمان، دوباره اعضای خانواده یک ارتباط عمیق قلبی را با همدیگر تجربه کنند.

3.      یک روانشناس با تجربه، پس از درمان نیز شما را پشتیبانی خواهد کرد.

یک روانشناس با تجربه و ماهر، به خوبی می‌داند که پس از پایان جلسات درمانی، هرگز نباید بیمار را به حال خود رها کرد. او باید یک برنامه برای پشتیبانی از خانواده پس از پایان جلسات درمانی ارائه دهد. همچنین برای مدتی خانواده را رصد کند که آیا این رویکردهای درمانی و پشتیبانی به نتیجه رسیده‌اند یا خیر؟

چه زمانی به روانشناس خانواده نیاز دارم؟

شاید بسیاری از افراد ندانند که به صورت دقیق چه زمانی باید به یک روانشناس خانواده مراجعه کرد؟ در ادامه مطلب به برخی از پارامترهایی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهند پایه‌های زندگی خانوادگی شما متزلزل شده‌اند و باید هرچه سریعتر به یک روانشناس خانواده مراجعه کنید:

·         اگر احساس می‌کنید که دیگر مثل سابق نمی‌توانید با اعضای خانواده خود ارتباط موثری برقرار نمایید.

·         اگر یکی از اعضای خانواده و به خصوص فرزندان، تنها و گوشه گیر شده و بیساری از لحظات خود را به تنهایی سپری می‌کند.

·         اگر هر نوع مشکلی در خانواده خود دارید که تا کنون نتوانسته‌اید برای رفع آن کاری انجام دهید.

·         اگر یکی از اعضای خانواده شما به بلای خانمانسوز اعتیاد دچار شده است و شما نمی‌دانید که باید چه کنید؟

·         اگر احساس می‌کنید همسر یا یکی از فرزندان شما، همه چیز را از شما پنهان می‌کنند و دیگر مانند قبل به شما اعتماد ندارند.

·         اگر میان شما و همسرتان، مشکلات جنسی و زناشویی وجود دارد. این مشکلات به سبب آن که بر زبان آورده نمی‌شوند، معمولاً لاینحل می‌مانند و ریشه بسیاری از جدایی‌ها و خیانت‌ها از آن‌ها شکل می‌گیرد.

·         اگر شما، همسرتان و یا هر دو تصمیم به جدایی و طلاق گرفته‌اید و نمی‌دانید در این زمینه با چه کسی مشورت کنید؟ در این گونه مواقع، مشاور خانواده بهترین کسی است که می‌تواند شما را راهنمایی کند.

 

سخن پایانی

از شما همراهان عزیز بسیار سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که هرگز در این دنیای سخت و پر هیاهو اجازه ندهید خانواده شما دستخوش حوادث شوند. اجازه ندهید به قدری از اعضای خانواده خود دور شوید که احساس کنید با چند غریبه در خانه خود زندگی می‌کنید! اگر این اتفاق رخ دهد، روزی می‌رسد که به عشق خانواده از بیرون به خانه باز می‌گردید و چیزی جز یک محیط سرد و بی‌احساس مشاهده نمی‌کنید. در هر جایگاهی از خانواده خود که هستید، وظیفه دارید برای حفظ و نگهداری آن تلاش کنید.

نگران نباشید روانشناسان خوب خانواده که در تهران و سایر شهرهای کشورمان به فعالیت مشغول هستند، با تمام تجربه و دانش خود در کنار شما عزیزان هستند تا دوباره خانواده خود را تبدیل به یک محیط پر از عشق و محبت نمایید و امنیت را با تمام وجود در آن احساس کنید.

مقالات پیشنهادی :

آیا می توان با مرد کوچکتر از خود ازدواج کنیم؟

با سیاست از خانواده شوهرت گله کن!

دخالت در زندگی زن و شوهر توسط دیگران(روش های جلوگیری+علت دخالت)

چگونه دوباره به همسر خود اعتماد کنم؟(علت بی اعتمادی+رفع بی اعتمادی)

چرا زنان بیشتر درخواست طلاق می دهند؟