روانشناس خوب برای مشاوره طلاق دکتر شیرین ولی زاده


اگر به همسر و زندگی مشترک خود علاقه دارید، پس بهتر است تا آن جایی که می توانید برای استحکام پایه‌های آن تلاش کنید. گاهی اوقات یک زندگی مشترک ارزش آن را دارد که با تمام توان خود برای آن بجنگید. البته مواردی نیز وجود دارند که هیچ چاره‌ای جز جدایی و طلاق پیش روی زوجین باقی نمی ماند. طلاق یکی از سخت‌ترین مراحلی است که یک انسان ممکن است آن را تجربه کند. به قدری تلخ و سوزنده است که شاید تا سال‌های سال آثار آن از روح و جسم فرد پاک نشود. برای جلوگیری از آسیب‌های طلاق بهتر است قبل از هر کاری با یک روانشناس خوب برای مشاوره طلاق صحبت کنید. هر چند ما در موسسه زندگی شیرین دوست نداریم شما را در این مرحله ببینیم، اما اگر این تصمیم را گرفته‌اید، با تمام وجود در کنار شما خواهیم بود. پس همین الان برای رزرو وقت مشاوره با دکتر شیرین ولی زاده تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

تماس با زندگی شیرین

چرا باید با روانشناس خانواده برای طلاق صحبت کنم؟

قبل از آن که به این سوال پاسخ دهیم، اجازه دهید آمار جالبی را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. تحقیقات و پژو‌هش‌ها نشان داده‌اند که بیش از ۸۰ در صد از طلاق ها در 5 سال ابتدایی که زندگی خود را شروع کرده‌اید اتفاق می‌افتند. بنابراین اگر در ۵ سال ابتدایی زندگی خود به سر می برید و احساس می‌کنید که زندگی مشترک شما به یک تار مو  بند است، باز هم با مشاوره طلاق صحبت کند. شاید هنوز راهی وجود داشته باشد که بتوان زندگی مشترک را نجات داد.  همگی ما انسان‌ها، گاهی اوقات در زندگی مشترک خود با مشکلاتی مواجه می‌شویم که فکر می‌کنیم هیچ راه حلی برای آن‌ها وجود ندارد.

در این گونه مواقع آن قدر عصبانی و ناراحت هستیم که دوست داریم همه چند را از هم بپاشیم. اما شاید همان مشکل به ظاهر بزرگ و لاینحل، از دیدگاه یک روانشناس خوب خانواده، چاره ای داشته باشد. از آن گذشته، طلاق و جدایی اصلاً آسان نیست و شما باید این حقیقت را بپذیرید. حتی اگر زندگی مشترک شما به این مرحله رسیده باشد، باز هم باید با همراهی یک مشاور دانا و آگاه در این مسیر قدم بگذارید تا آسیب نبینید. چه کسی بهتر از یک روانشناس و مشاوره طلاق؟

 

در چه مواقعی باید به یک روانشناس طلاق مراجعه کرد؟

هرگز از یاد نبرید که شما هر چقدر هم دانا و آگاه باشید، باز هم در زندگی مسائلی به وجود می‌آیند که به تنهایی از پس حل آن‌ها بر نمی‌آیید. به خصوص مراحل مهم و سرنوشت سازی مانند طلاق را بهتر است با یک روانشناس با تجربه و آگاه سیری کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم در چه مواقعی باید برای مشاوره طلاق به یک روانشناس مراجعه کنید:

  • اگر فکر می‌کنید در زندگی مشترک خود، نقش یک قربانی را ایفا می‌کنید.
  • اگر فرزند یا فرزندانی دارید که نگران سرنوشت آن‌ها پس از طلاق و جدایی هستید.
  • اگر نمی‌دانید که باید در یک زندگی بمانید یا برای جدایی و رفتن از این زندگی آماده شوید.
  • اگر مدتی است از زندگی مشترک خود هیچ لذتی نمی‌برید و همواره احساس تنهایی می‌کنید.
  • اگر زندگی مشترک در کنار ‌شریک زندگی شما، تبدیل به یک کار سخت و سراسر عذاب شده است.
  • اگر نمی‌دانید بعد از طلاق چه چیزی در انتظار شماست و این موضوع سبب ترس شما شده است.
  • اگر مسائل جنسی و زناشویی که نمی‌توانید در مورد آن‌ها با کسی صحبت کنید، دلیل طلاق و جدایی شما شده‌اند.
  • اگر به تازگی متوجه شده‌اید که همسر شما اعتیاد دارد و نمی‌دانید که با این حال به زندگی با او ادامه دهید یا از او جدا شوید.
  • اگر پای فرد دیگری در زندگی شما یا همسرتان در میان است و تصمیم شما برای جدایی، تا حدود زیادی به این موضوع بستگی دارد.

 

روانشناس طلاق و کمک هایی که به زندگی ما می‌کند؟

شاید سوال کنید یک روانشناس طلاق چگونه به ما کمک می‌کند؟ صبور باشید به شما خواهیم گفت. یکی از مهم‌ترین مزایای مراجعه به روانشناس برای طلاق این است که دیدگاه شما را به مسائل باز می‌کند. مگر شما چند بار تا کنون ازدواج کرده و طلاق گرفته‌اید که با این مسیر آشنا باشید؟ شما برای قدم گذاشتن در این راه پر پیچ و خم، بسیار بی تجربه و تنهایید. شاید اطرافیان بتوانند شما را حمایت کنند، اما در نهایت این شما هستند که باید با طلاق و تمام تبعات آن روبرو شوید.

یک روانشناس طلاق‌، قدم به قدم در این مسیر با شماست. او به واسطه درمان طیف گسترده‌ای از مراجعان طلاق، به تمام پیچ و خم‌های این مسیر آشناست. اگر شما برای طلاق و جدایی دو دل هستید، او بهترین کسی است که می‌توانید برای مشورت انتخاب کنید. او در تمامی چالش‌هایی که ممکن است پس از این تجربه با آن روبرو شوید، به شما کمک خواهد کرد. بسیاری از انسان‌ها را می‌شناسیم که به تنهایی بار طلاق و جدایی را بر دوش کشیدند. بدون آگاهی در این مسیر قدم گذاشتند و در نهایت چقدر آسیب دیدند. اما یک روانشناس ماهر و با تجربه طلاق، سبب می‌شود کمتر آسیب ببیند. او تمامی گذرگاهی های سخت و آسان این مسیر را می‌شناسد و به شما در عبور از آن‌ها کمک خواهد کرد.

سخن پایانی

ما به خوبی می‌دانیم که تصمیم به طلاق و جدایی به هیچ عنوان آسان نیست. ما درک می‌کنیم به شما چه گذشت تا به این تصمیم برسید و زندگی مشترک خود را تمام کنید. اما از شما می‌خواهیم اجازه دهید در کنار شما باشیم؛ شاید هنوز  جرقه کوچکی از نور امید برای زندگی مشترک شما وجود داشته باشد. اجازه دهید مشاوران حاذق و برجسته موسسہ زندگی شیرین، به شما کمک کنند. اگر هم هیچ راهی باقی نمانده باشد، باز هم تا انتهای این مسیر در کنار شما خواهیم بود. پس همین الان وقت مشاوره خود را با دکتر شیرین ولی زاده رزو کنید و در مورد هر آنچه ذهن شما را به خود مشغول کرده است، با او صحبت کنید.

مقالات پیشنهادی : 

0 تا 100روش های صحیح تربیت کودک طلاق!

چگونه دوباره به همسر خود اعتماد کنم؟(علت بی اعتمادی+رفع بی اعتمادی)

0 تا 100 سوالات مهم در خواستگاری[روانشناسی+مذهبی+اقتصادی و…]

چرا زنان بیشتر درخواست طلاق می دهند؟

با مرد کوچکتر از خود ازدواج کنیم؟