تکنیک هایی هنگام عصبانیت شوهر

تکنیک هایی هنگام عصبانیت شوهر

استفاده از رفتار مناسب در برخورد با همسری که درگیر عصبانیت‌های جدی است، امری می باشد که همیشه آسان نیست، به خصوص زمانی که قصد آرام کردن او را دارید. بیشتر مردان از زبان برای بیان احساساتشان استفاده می‌کنند، بنابراین باید اجازه دهید تا احساسات خود را بیان کنند و عصبانیت خود را تخلیه کنند. اما زنان معمولاً خشم خود را درون خود نگه می‌دارند و آن را از طریق گریه بروز می‌دهند.

در مورد زوج‌های متأهل به دلیل اینکه همسرش نزدیک‌ترین فرد به اوست، قطعاً متوجه عصبانیت مرد خواهد شد. بنابراین، در اینجا به برخی از روش‌های موثر برای رفع مشکلات رفتاری و آرام کردن همسر عصبانی پرداخته می‌شود.


برای آرام کردن همسر خود که ممکن است عصبانی باشد، بهتر است از راه‌هایی که در ادامه آمده استفاده کنید:

تماس با زندگی شیرین

  1. کمی صبر کنید:

عصبانیت یک ویژگی طبیعی است و معمولاً موقتی است. به همسرتان اجازه دهید هنگامی که عصبانی می شود در نهایت خودش آرام شود. اگر شما بیش از حد بنزین به آتش اضافه کنید، ممکن است این وضعیت برای چند ساعت یا حتی بیشتر از انتظار طول بکشد. به یاد داشته باشید که عصبانیت معمولاً به زودی از بین می‌رود، اما کلماتی که در حال بحث و جدل به او می‌گویید، ممکن است مانند زخمی باشد که هیچ وقت بهبود نیابد و بر روی رابطه‌تان اثر بگذارد.

 

  1. منتظر شوید تا آرام شود:

زمانی که همسر شما آرام می‌شود، می‌توانید احساسات و خشم خود را بیان کنید. اگر او هنوز هم عصبانی است، ناراحت نشوید حتی اگر همه چیز مطابق اراده‌اش نباشد. درک کنید که بدن یک سیستم انرژی است و زمانی می‌برد تا این انرژی رفته و پایان یابد. معمولاً حداقل 20 دقیقه زمان می‌برد تا تأثیر آدرنالین در بدن کاهش یابد. وقتی او آرام و ساکت شد، می‌توانید به بررسی رفتار غیرمنطقی او بپردازید.

 

  1. مرزهای خود را مشخص کنید:

مرزهایتان را مشخص کرده و به طور قاطع به آن‌ها پایبند باشید. بزرگترین اشتباهی که می‌بینیم این است که بسیاری از ما دیگران را به‌وضوح از آنچه که تحمل می‌کنیم مطلع نمی‌کنیم. تعیین مرزها و شناخت آن‌ها یکی از موثرترین روش‌های مدیریت عصبانیت در روابط خانوادگی است.

 

     4.بی‌احترامی را تحمل نکنید:

به ویژه وقتی به سمت تحقیر و نقض ارزش‌ها می‌رود، بی‌احترامی را تحمل نکنید. این نه تنها برای او مضر است، بلکه برای شما هم آسیب‌زاست. از دیدگاه بسیاری از مردان، یک مرد تنها وقتی به زن بدرفتاری می‌کند که کسی او را به چالش نکشد. اگر او متوجه شود می‌تواند این کار را انجام دهد و هیچ مشکلی نیست، به شما چیزهای بدتری خواهد گفت.

اگر او بارها و بارها به شما آسیب زده و شما هیچ اقدامی نکرده‌اید، این به او اجازه می‌دهد که فکر کند رفتارش صحیح است. لطفاً این را تحمل نکنید: مرزهایتان را مشخص کنید.

بی‌احترامی را تحمل نکنید

      5.بیان معذرت در زمان مناسب:

استفاده از عبارت “معذرت می‌خواهم” یکی از روش‌های متداولی است که در برخی مواقع حتی می‌تواند بی‌معنا به نظر برسد. اگر نقشی در افزایش درگیری داشته‌اید، بهتر است مسئولیت آن را بپذیرید و با صراحت اظهار کنید: “بسیار متاسفم”. هیچ چیز، قلبی که از خشم پر شده را مانند یک معذرت خواهی صادقانه نمی‌تواند آرام کند.

 

     6.رژیم غذایی همسرتان را در نظر بگیرید:

اهمیت یک رژیم غذایی سالم برای سلامت روانی بسیار زیاد است. “ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم” واقعیتی است که در اینجا به اثبات می‌رسد. اگر همسرتان مواد غذایی کم ارزش مصرف می‌کند مثل غذاهای پرچرب و فراورده‌های پرشکر، احتمالاً از عصبانیت‌های بیشتری رنج می‌برد.

 

      7.راه‌حلی سریع:

می‌توانید ماهی تازه، سبزیجات و میوه‌های محلی را به رژیم غذایی خود و همسرتان اضافه کنید و غذاهای پرچرب را با گوشت ماهی و ماکیان، سبزیجات آبی و میوه‌های تازه جایگزین کنید. همچنین مصرف مکمل‌هایی مانند ویتامین B، ویتامین C، امگا 3 نیز می‌تواند بهبود قابل توجهی در حالت روحی و کنترل عصبانیت داشته باشد.

 

اگر راهکار های گفته شده موثر نبود باید به این احتمال نیز فکر کنید که ممکن است عصبانیت‌های همسرتان ناشی از اختلالات روانی یا شرایط مغزی باشد که نیاز به مراجعه به یک متخصص دارد. باید سعی کنید او را متقاعد کنید که به دنبال کمک از یک روانشناس بگردد.

 

    8.کنترل با رفتارهای معقول:

یکی از راه‌های برطرف کردن عصبانیت همسرتان، استفاده از رفتارهای عقلانی است. به عنوان مثال:

اجتناب از عصبانیت در پاسخ به او:

واکنش عصبانی در برابر عصبانیت او، هوشمندانه نیست. اگر شما به طور آرام واکنش نشان دهید، ممکن است او از رفتارش خجالت بکشد و احتمالاً به تصحیح آن فکر کند، که می‌تواند منجر به احترام بیشتر از او نسبت به شما شود.

تماس با زندگی شیرین

تامل به درون:

باید درون را بررسی کنیم و از واکنش‌های ناخودآگاهمان به عصبانیت پیشگیری کنیم. اگر مسئولیت عصبانیت او بر عهده شماست، باید قبول کنید که واکنش‌های شما به عصبانیتش کمک می‌کند. اگر مقصر نیستید، باید فهمید چرا او رفتار شما را بدتعبیر کرده است و سپس راهی برای کمک به او بیابید تا انگیزه‌های واقعی شما را درک کند.

 

شناخت زمان مناسب:

اگر او درخواست کمک را از شما کرده باشد، باید تصمیم دشواری بگیرید. اگر زندگی شما به این گونه است که او بیش از حد تحت فشار است و شما با او شاد نیستید، باید تصمیم سختی بگیرید. بررسی وضعیتتان و تصمیم‌گیری درباره ادامه رابطه با توجه به دلبستگی، بچه‌ها و غیره، مهم است. یک رابطه مضطرب به نفع هیچ‌کس نیست. زمانی که عصبانیت در خانه حاکم است، همه آسیب می‌بینند، شما، همسرتان، بچه‌ها و …

نوآوری در مراقبت و ابراز عشق

نوآوری در مراقبت و ابراز عشق:

شفقت و مهربانی، پایه‌ اساسی در یک رابطه است. زمانی که شما به عنوان چراغی از صبر و شفقت در خانه حضور داشته باشید، می‌توانید همسرتان را متقاعد کنید که ارتباط شما از طریق عشق و احترام متقابل حفظ می‌شود. شفقت، انگیزه‌ای است که هر زخم را دوا می‌کند و روحیه را برای رسیدن به هر چیزی بالا می برد. باید تلاش کنید تا همیشه به یاد داشته باشید که شما عاشق او هستید و تصمیمات درست را برای زندگی خود و او بگیرید.

 

توجه به احساسات همسرتان:

با آرامش و بی‌پرده، به همسرتان بگویید: “می‌فهمم که عصبانی هستی.” این اظهاریه به او اطمینان می‌دهد که شما احساسات او را درک می‌کنید و این ممکن است به او اعتماد بیشتری به خود بدهد و موضوع را به زودی حل کند. این برای او، اثباتی از پشتیبانی شما است که می‌تواند در زمان‌های فشار ذهنی بسیار مهم باشد.

 

همدلی با همسرتان:

اگر همسرتان ناراضی است و شما هم احساس عصبانیت می‌کنید، این احساس را به او اعلام کنید. اگر او بداند که شما واقعیت احساساتتان را مخفی نکرده‌اید، ممکن است عصبانیت او کاهش یابد، زیرا احساس می‌کند همسرش به صدا درآمده و احساسات او را جدی می‌گیرد.

 

انتقاد به شیوه‌ای سازنده:

تفکر انتقادی، مهارتی است که در هر رابطه‌ای کاربرد دارد. انتقاد منسجم، به موقع و متعادل می‌تواند به بهبود روابط کمک کند. حتماً باید به خاطر داشته باشید که انتقادات سازنده باید در زمانی که او خوشحال است، ارائه شود و به کنار صحبت‌های مثبت در مورد خصوصیت‌های او، نکات مورد انتقاد را نیز به او اعلام کنید.

تماس با زندگی شیرین

کنترل عصبانیت همسر از منظر روانشناسان

زمانی که شوهر شما عصبانی است سعی کنید زمانی با وی صحبت کنید که احساس می کنید کنترل زیادتری بر کلمات و اعمال خودتان دارید. مرزهایی را برای احترام و تعاملات خشمگین تعیین کرده و سعی کنید تمام آنها را رعایت کنید. مثلا اگر یکی از شما شروع به بلند کردن صدای خود کرد و یا حرف تحقیر آمیزی زد، 20 دقیقه باید تایم اوت داشته باشید و حرفی نزنید!

مقالات پیشنهادی :

۲۰ ویژگی یک روانشناس خوب که باید بدانید

آیا می توان با مرد کوچکتر از خود ازدواج کنیم؟

12 راه برای جدا کردن شوهر تنبل از رخت خواب!

با سیاست از خانواده شوهرت گله کن!

با شوهر بی مسئولیت چطوری برخورد کنم؟

دخالت در زندگی زن و شوهر توسط دیگران(روش های جلوگیری+علت دخالت)

چگونه دوباره به همسر خود اعتماد کنم؟(علت بی اعتمادی+رفع بی اعتمادی)

با شوهر چشم چران چطور رفتار کنم؟

تکنیک هایی هنگام عصبانیت شوهر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *