با سیاست از خانواده شوهرت گله کن!

با سیاست از خانواده شوهرت گله کن!

روش صحیح ابراز نارضایتی در روابط زناشویی:

برای داشتن یک ازدواج پایدار و موفق، زوجین باید اهمیت بالایی به روابط خود با همسرشان بدهند. در مواجهه با مشکلات خانوادگی، بهتر است سعی کنیم این موضوعات را به زندگی شخصی‌مان نقل ندهیم و بجای آن، به حل مسائل و مواجهه با چالش‌ها بپردازیم. اگر احساس می‌کنیم به حمایت همسرمان نیاز داریم و می‌خواهیم با او درباره نگرانی‌هایمان صحبت کنیم، می‌توانیم از راهکارهایی که در این بخش ارائه شده‌اند و در فضای محترمانه‌ای با همسرمان این موضوعات را مطرح کنیم.

تماس با زندگی شیرین

مستقیم گله نکنید

منطقی‌تر است مطمئن شوید که همسرتان بهتر از شما خانواده‌اش را می‌شناسد و ارتباط نزدیکتری با آنها دارد. اگر کدورت و ناراحتی میان شما و خانواده همسرتان پیش‌آید، بهتر است بدون اینکه مستقیما گله کنید، اجازه دهید همسرتان با خانواده‌اش درباره این مسئله صحبت کند.

مستقیم گله نکنید

خودتان را آرام کنید

قبل از اینکه درباره مشکل و گله کردن از خانواده همسرتان صحبت کنید، بهتر است خشم خود را فرو کنید. در واقع، باید قبل از هر چیز درباره احساساتتان و دیدگاه شخصی خود به موضوع صحبت کنید. این نوع گفتگوها اثربخشی برای بهبود وضعیت ندارند، بلکه ممکن است باعث شود همسرتان دفاع‌گر و حافظه‌کار شود و از خانواده‌اش حمایت کند.

 

همچنین، هنگام بحث و گله کردن، سعی کنید آرامشتان را حفظ کنید. از بیان کلمات تند  و استفاده از اظهارات منفی پرهیز کنید. به جای آن، با استفاده از اصطلاحات محترمانه و بی‌طرف، ناراضیتی‌ها و موضوعات خود را بازگو کنید.

 

به حرف‌های آنها هم گوش دهید

در حین بحث، به نظرات و احساسات خانواده همسرتان با دقت گوش کنید. نشان دهید که شما به مشکلات آنها اهمیت می‌دهید و تمایل دارید آنها را درک کنید. با ابراز توجه و احترام به نظرات آنها، می‌توانید تعامل مثبتی را ترویج کنید.

به حرف‌های آنها هم گوش دهید

خواسته خود را واضح بیان کنید

توضیح دهید که از خانواده همسرتان چه نیازهایی دارید و چه انتظاراتی از این رابطه دارید. با ابراز نیازها و انتظاراتتان به صراحت و با احترام، می‌توانید به خانواده همسرتان کمک کنید تا بهتر درک کنند که چگونه می‌توانند شما را حمایت کنند.

 

پرهیز از بدگویی به خانواده همسرتان

اگر تمایل دارید همسرتان در انجام وظایف خانوادگی با شما هم‌تیم شود و از حقوق شما حمایت کند، حتماً از رفتارهایی که ممکن است باعث شود او احساس کند شما در برابر خانواده‌اش دفاع نمی‌کنید و به طرز تعصب‌آمیز و ناباورانه از آنها بدگویی کنید، پرهیز کنید. در صورتی که ناراحتی یا دلخوری نسبت به خانواده همسرتان دارید، بهتر است صبر کنید تا اعصابتان آرام شود و در زمان مناسب با همسرتان درباره آن صحبت کنید. مهم است که این مسئله را به صورت کامل و با رعایت انصاف و بدون بزرگنمایی به همسرتان توضیح دهید.

 

ایجاد فضای باز و دوستانه برای گفتگو

سعی کنید یک محیط دوستانه و غیررسمی برای گفتگو و بحث ایجاد کنید. با احترام به نیازهای همسرتان، مطمئن شوید که او می‌تواند در این فضا بدون هیچگونه فشار و با آزادی نظرات  احساساتش را به اشتراک بگذارد.

ایجاد فضای باز و دوستانه برای گفتگو

احترام به همسرتان و عدم متهم کردن او

از حمله به همسرتان خودداری کنید و او را به اتهام نیندازید. قبل از ورود به گله گذاری، بهتر است به اتفاقاتی که رخ داده و نقش خودتان در ایجاد این دلخوری فکر کنید. همچنین، اجازه ندهید که دلخوریتان به افراط برود و مسئله را بی‌مورد بزرگ‌نمایی کنید. سعی کنید نظراتتان را به همسرتان تحمیل نکنید و با احترام و آرامش مسائل را مطرح کنید.

 

اعتماد به پیشنهاد و همفکری همسرتان

تفاوت در نگرش و رویکرد افراد در روابطشان با خانواده و حتی با یکدیگر، امری طبیعی و حتمی است. زمانی که اختلافات پیش می‌آید، اغلب هر فرد تمایل دارد که موقعیت خود را درست و موقعیت همسرش را اشتباه ببیند.

 

از دید روانشناسان ابتدا باید تصور کنید که اختلاف نظر با همسرتان امری طبیعی است و می‌توان با گفتگوهای محترمانه و صمیمی آن را حل کرد.

 

یکی از نکات کلیدی در مذاکره با همسر این است که به یافتن راه حلی منصفانه و مشترک بپردازید تا عصبانیت و خشم به خاطر اختلافات کاهش یابد. در این روند، تمرکز بر نقاط اشتراک مهم است تا هر دو طرف بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

 

با رعایت این اصول، می‌توانید بهترین رویکرد برای برقراری ارتباط با خانواده همسرتان را اتخاذ کنید. احترام به دیدگاه‌های مختلف و تلاش برای رسیدن به توافقات مشترک، می‌تواند بهبودی در روابط خانوادگی شما به همراه داشته باشد.

تماس با زندگی شیرین

مقالات پیشنهادی :

۲۰ ویژگی یک روانشناس خوب که باید بدانید

آیا می توان با مرد کوچکتر از خود ازدواج کنیم؟

12 راه برای جدا کردن شوهر تنبل از رخت خواب!

با شوهر بی مسئولیت چطوری برخورد کنم؟

دخالت در زندگی زن و شوهر توسط دیگران(روش های جلوگیری+علت دخالت)

0 تا 100 سوالات مهم در خواستگاری[روانشناسی+مذهبی+اقتصادی و…]

با شوهر چشم چران چطور رفتار کنم؟

تکنیک هایی هنگام عصبانیت شوهر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *