با شوهر چشم چران چطور رفتار کنم؟

شوهر چشم چران

این نوع رفتار برای اکثر زنان ناراحت‌کننده است و با یک سوال ساده می‌توان فهمید که این رفتار برای آنها تحمیلی ناخوشایند است. وقتی زنان در معرض چشم‌چرانی قرار می‌گیرند، اغلب احساس ناامنی می‌کنند و این امر باعث نگرانی آنها می‌شود. فرض کنید همسر شما این رفتار را نشان دهد، احساس شما چه خواهد بود؟ چطور واکنش خواهید داشت؟ بدون شک، پاسخ به این پرسش ها مهم است. اما بیش از این، اهمیت دارد که چگونه با این نوع رفتار برخورد کنیم و چگونه واکنش مناسبی نسبت به آن نشان دهیم.


تماس با زندگی شیرین

آیا مردان واقعاً چشم چرانی می‌کنند؟

بیایید ابتدا به بررسی علت این رفتار پرداخته و سپس با آن برخورد کنیم. زمانی که دلیل این اقدام را متوجه می‌شوید، قادر خواهید بود بهتر با آن مقابله کنید.

آیا مردان واقعاً چشم چرانی می‌کنند؟

بیولوژی مردان!

بله، درست متوجه شدید. بعضی از این رفتارها ریشه در ژنتیک دارند. شاید تا به حال شنیده‌اید که “مردان با چشمانشان عاشق می‌شوند و زنان با گوش‌هایشان”. علم نیز این موضوع را تأیید کرده است.

یک مطالعه روانشناسی بر روی گروهی از مردان و زنان نتایج جالبی را بیان کرده است:

 

  1. مردها از حس بینایی قوی‌تری نسبت به زنان برخوردار هستند.
  2. زنان از حس شنوایی قوی‌تری نسبت به مردها برخوردار هستند.
  3. اولین عاملی که باعث می‌شود یک مرد به یک زن علاقه‌مند شود، صفات ظاهری اوست.
  4. اولین عاملی که باعث می‌شود یک زن به یک مرد علاقه‌مند شود، کلمات اوست.

 

این مطالعه نشان می‌دهد که چشم چرانی مردان تا حدودی به عوامل ژنتیکی برمی‌گردد.

 

احساس فراتری

ممکن است همسر شما خودش را از شما بهتر بداند؛ او ممکن است فکر کند که ارزشی بیشتر از شما دارد، و این اعتقاد باعث می‌شود که به چشم‌چرانی روی آورد. این موضوع تنها مختص مردان نیست؛ یکی از دلایل مهم چشم‌چرانی زنان نیز همین احساس فراتری است.

چشم‌چرانی، یک عادت برای مردان

چشم‌چرانی، یک عادت برای مردان

ممکن است چشم‌چرانی برای مردان یک عادت از دوران مجردی آنها باشد که بعد از ازدواج هم ادامه داده‌اند. این عادت حتی در دوران مجردی نادرست است، اما وقتی ازدواج می‌کنید، مسئله متفاوت می‌شود. این رفتار ممکن است به طور مستقیم همسر شما را آزار دهد و زندگی را برای شما تلخ کند.

 

تنوع‌طلبی

یکی از بزرگترین دلایل چشم‌چرانی تنوع‌طلبی مردان است. ممکن است شما به عنوان همسر ایده‌آل از نظر ظاهری به نظر بیایید، اما همسرتان همچنان به دنبال چشم‌چرانی باشد. این مسئله فقط به تنوع‌طلبی او برمی‌گردد و دلیلش این است که می‌خواهد هر نوع زنی را تجربه کند.

 

عدم ارضای خود

هر فردی از دیدن زیبایی‌ها لذت می‌برد، و مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از دلایل چشم‌چرانی در مردان همین مسئله است. وقتی که شما خودتان را زیبا نمی‌کنید، طبیعی است که همسر شما به دنبال زیبایی در دیگر زنان باشد.

 

مردان چشم‌چران معمولاً از این گونه اعتراف‌ها استفاده می‌کنند:

 

“مگه چجوری نگاه کردم؟”

“قضیه رو الکی بزرگش می‌کنی.”

“تو هم مثل او لباس بپوش تا به تو نگاه کنم.”

“تو بدبین هستی.”

“تو به من شک داری.”

 

چگونه با مرد چشم‌چران برخورد کنیم؟

چگونه با مرد چشم‌چران برخورد کنیم؟

 

1.به خودتان برسید:

همیشه گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است. برای جلوگیری از چشم‌چرانی همسرتان، سعی کنید به ظاهر خود برسید. هرچه جذاب‌تر باشید، احتمال چشم‌چرانی کمتر خواهد شد. او به دنبال زیبایی است، بنابراین وقتی این زیبایی را در شما ببیند، طبیعی است که توجهش روی شما متمرکز شود.

 

 

2.ایجاد تنوع

یکنواختی ممکن است باعث شود که همیشه همسرتان به دنبال تغییرات و نوآوری باشد. یکی از بهترین راه‌های مقابله با چشم‌چرانی، ایجاد تنوع در جنبه‌های مختلف زندگی است. در این راستا، موارد زیر می‌توانند مؤثر باشند:

 

  1. تنوع در رابطه جنسی:

با جذابیت در اتاق خواب برای همسرتان مطمئن شوید که توجه او را به خود جلب کرده‌اید.

 

  1. تنوع در لباس:

تغییر در سبک لباس پوشیدنتان می‌تواند موثر باشد. سعی کنید لباسی را بپوشید که همسرتان دوست دارد، از رنگ‌های متنوع استفاده کنید و با مد روز همراه باشید.

 

  1. تنوع در آرایش:

هر از چند گاهی رنگ موهایتان را تغییر دهید و از همسرتان نظر بخواهید. سعی کنید به تیپ زنانی که او توجه می‌کند نزدیک شوید.

 

  1. صحبت کردن با همسرتان:

با همیشه صحبت کردن با همسرتان می‌توانید مشکلات را حل کنید. به او صریحاً بگویید که چشم‌چرانی شما را ناراحت می‌کند و نمی‌خواهید همسرتان یکی از آن‌ها باشد.

 

  1. مشاوره:

در صورتی که راهکارهای قبلی کارآمد نبودند، بهتر است با یک مشاور صحبت کنید، مخصوصاً اگر به خیانت همسرتان شک کرده‌اید. دریافت مشاوره‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به روحیه همسرتان، بهترین راه‌حل‌ها را پیدا کنید و مسئله را به نحوی مطرح کنید که به پرخاشگری منجر نشود.

تماس با زندگی شیرین

در زمان چشم چرانی مرد چه کارهایی نباید انجام دهید:

در زمان چشم چرانی مرد چه کارهایی نباید انجام دهید:

 

اقداماتی که در بالا ذکر شده‌اند، می‌توانند در درمان چشم‌چرانی همسرتان مؤثر باشند. اما باید توجه داشته باشید که با توجه به شرایط، کدامیک از روش‌ها را انتخاب کنید. در این بخش، کارهایی را که نباید انجام دهید برای شما آورده‌ایم:

 

  1. پرخاشگری نکنید:

این حق شماست که از دست شوهر چشم‌چران خود بسیار عصبانی شوید. اما به این نکته توجه داشته باشید که پرخاشگری هیچ‌وقت جواب مناسبی به این موضوع نخواهد داد. با رفتار شما، همسرتان دیواری برای خودش می‌سازد و به هیچ‌کدام از حرف‌هایتان گوش نخواهد کرد.

 

  1. با دیگران درد و دل نکنید:

درست است که همسر شما کار اشتباهی کرده است، اما درمان چشم‌چرانی بردن آبروی شوهرتان جلوی دیگران نیست. هیچ‌وقت این مسائل را با خانواده و دوستانتان به اشتراک نگذارید. با این کار مشکل حل نمی‌شود بلکه مشکلات دیگری برای شما پیش می‌آید. سعی کنید همیشه این‌گونه مواضع را در بین خودتان حل کنید.

 

  1. تلافی نکنید:

بهتر است از انتقام‌گیری خودداری کنید تا جلوی چشم‌چرانی را بگیرید. این ممکن است شما فکر کنید که چشم‌چرانی مردان همیشه با خیانت مرتبط است، اما این موضوع همواره درست نیست. بسیاری از زنان در این مواقع سعی می‌کنند با برقراری ارتباط با مردان دیگر یا اظهار چشم‌چرانی، احساس خشم و حسادت شوهر خود را ایجاد کنند. اما باید مطمئن باشید که این روش هیچگاه جواب نخواهد داد و همسر شما نیز به دنبال انتقام خواهد بود.

چشم چرانی

    4.عصبانی نشوید

تا زمانی که با همسرتان درباره آن صحبت نکنید، هیچ تغییری رخ نخواهد داد. اظهار عصبانیت فقط باعث دوری بیشتر شما از یکدیگر می‌شود. این کار به هیچ وجه به درمان چشم‌چرانی شوهرتان کمکی نمی‌کند.

تماس با زندگی شیرین

سخن پایانی

از منظر روانشناسان بسیاری از خانم‌ها چشم‌چرانی مردان را به عنوان یکی از نشانه‌های خیانت می‌دانند. اما باید بدانید که این همیشه درست نیست. گاهی اوقات مردان می‌خواهند این‌طور با شما صحبت کنند تا نیازشان به دیدن شما در ظاهر بهتری را ابراز کنند.

مقالات پیشنهادی :

با شوهر بی مسئولیت چطوری برخورد کنم؟

دخالت در زندگی زن و شوهر توسط دیگران(روش های جلوگیری+علت دخالت)

خودارضایی مردان متاهل چه دلیلی دارد؟

0 تا 100 سوالات مهم در خواستگاری[روانشناسی+مذهبی+اقتصادی و…]

تکنیک هایی هنگام عصبانیت شوهر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *