تاثیر وسواس(OCD) بر روابط جنسی زن و مرد!


 در اینجا قصد داریم درباره تاثیر وسواس بر روابط جنسی زن و مرد و درمان های مختلف آن صحبت کنیم. بعد از خواندن این مقاله و افزایش آگاهی در این رابطه، اگر دچار این اختلال هستید، پیشنهاد میکنیم که سریعاً به فکر درمان باشید!

وسواس فکری (OCD) چیست؟

وسواس فکری از اختلالات شایع در بزرگسالان و حتی نوجوانان است. فرد مبتلا شده به وسواس فکری عملی، افکار تکرار شونده‌ و آزار دهنده ای را در ذهن دارد. این افکار شاید در ابتدای امر بسیار ساده به نظر برسند، اما در واقع می‌توانند زندگی فرد را به طور کامل مختل کنند.

فرد مبتلا شده به وسواس فکری، درباره همه چیز شک دارد. استرس و ترس باعث می‌شود تا فرد همه چیز را در زندگی بارها و بارها چک کند! وسواس فکری در هر شخصی به گونه‌ای ظاهر می‌گردد. بعضی افراد روی پاکیزه بودن و تمیزی حساسیت داشته و گروهی دیگر بر روی مرتب بودن!

وسواس فکری بر عملکرد جنسی تاثیرگذار است و روابط جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین شرایطی، افکار منفی مثل جذاب نبودن، عملکرد بد در حین رابطه جنسی و … هنگام رابطه جنسی به سراغ فرد می‌آیند و مانع از لذت بردن فرد می‌شود.

وسواس فکری به گروهی از افکار و رفتارهای تکرار شونده میگویند که ناخواسته فرد مبتلا شده را مجبور به انجام بعضی از کارها می‌کند. این افکار به حدی می‌توانند آزار دهنده و قوی باشند که زندگی روزمره و فعالیت‌های شخص مبتلا شده را تحت تاثیر خود قرار دهند.

تماس با زندگی شیرین

تاثیر وسواس بر روابط جنسی زن و مرد

وسواس فکری و یا OCD از اختلالات بسیار شایع در بین اشخاص است که نیاز به درمان به موقع دارد. OCD بر روی تمام جنبه های زندگی تاثیرگذار بوده و می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. یکی از مواردی که وسواس عملی و فکری تاثیر فراوانی بر روی آن دارد، روابط جنسی می باشد.

افراد مبتلا به این نوع اختلال هرگز نمی‌توانند از روابط جنسی شان لذت کافی ببرند و این اختلال تاثیر خیلی زیادی بر روی روابط جنسی مرد و زن خواهد داشت و به طور کلی مانع از رسیدن به لذت جنسی می‌گردد. همین موضوع موجب سردی در روابط جنسی و همچنین از بین رفتن صمیمیت در بین زن و مرد می‌گردد.

فرد مبتلا به وسواس، افکار وسواسی و منفی را در زمان برقراری رابطه جنسی به همراه دارد. فکر کردن به موضوعاتی مانند: آیا به اندازه کافی خوب هستم؟ / آیا عملکرد خوبی دارم؟/ موجب آزار هستم و … و یا افکاری از این قبیل، جزو متداول‌ترین افکارهایی است که افراد دارای وسواس در روابط جنسی تجربه می کنند!

وجود چنین افکاری مانع از لذت بردن از سکس شده و موجب می‌شود که فرد عملکرد خوب و قابل قبولی در حین رابطه جنسی نداشته باشد. در خیلی از موارد، OCD مانع از کشش جنسی و برانگیختگی جنسی شده و به مرور زمان، باعث سرد مزاجی می‌شود.

وسواس در روابط جنسی زن و مرد از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.  هنگامی که این اختلال نادیده گرفته شود، به شدت رابطه جنسی زن و مرد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و مشکلات متعدد و زیادی را به دنبال خواهد داشت.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تاثیر وسواس بر روابط جنسی زن و مرد پرداخته و راهکارهای درمانی را برای رفع آن ارائه دهیم. اگر شما نیز به نوعی با این اختلال درگیر هستید و این موضوع بر روی روابط جنسی تان تاثیر منفی گذاشته ، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید روابط جنسی لذت‌بخش، بخش بسیار مهمی از رابطه زن و مرد و یا ازدواج است به همین جهت بسیار مهم است که اختلالات جنسی و مشکلات را بر طرف کنید.

سکس تراپی کمک فراوانی به درمان اختلالات جنسی می‌کند. در صورت بروز هرگونه مشکلی در روابط جنسی خود بهتر است سریعاً به سکس تراپی مراجعه کنید.

وسواس فکری (OCD) در روابط جنسی

بر طبق تحقیقات صورت گرفته ۲۴% افراد مبتلا شده به وسواس فکری، افکار مزاحم جنسی را تجربه می‌کنند. البته این عدد شاید بیشتر از این نیز باشد، زیرا خیلی از افراد تمایل زیادی به اعلام این موضوع نزد روانشناس و … را ندارند.

افکار مزاحم جنسی و یا وسواس در روابط جنسی، هم در زنان و هم در مردان به طور کاملاً یکسانی رخ می‌دهد. تمامی این افکار می‌تواند روابط جنسی صمیمانه ای که در بین زن و مرد وجود دارد را مختل کند. به دلیل اضطراب ، ترس و ناراحتی فرد از افکار وسواس در زمان روابط جنسی، فرد نمی‌تواند عملکرد مثبتی در سکس داشته باشد و در کل از رابطه جنسی لذت نمیبرد!

یک تصور اشتباه درمورد وسواس فکری در روابط جنسی این مسئله است که خیلی از افراد آن را با فانتزی‌های جنسی اشتباه می‌گیرند. در حالی که فانتزی‌های جنسی لذت‌بخش بوده و فرد می‌تواند آن‌ را کنترل کند ولی در مورد وسواس فکری ، فرد هیج کنترلی بر روی آن ندارد.

معمولا افکار وسواس فکری با ترس همراه است و فرد مبتلا شده مدام نگران این مسئله است که به انحرافاتی همچون تجاوز و یا پدوفیلی کشیده شود.

تماس با زندگی شیرین

تاثیر وسواس بر روابط جنسی زن و مرد

همانطور که در متن بالا نیز گفتیم، وسواس فکری بر روی روابط جنسی مرد و زن تاثیر زیادی دارد و بسته به نوع وسواس که شاید یکی از طرفین رابطه و یا هردو داشته باشند، این تاثیرات می‌تواند متفاوت باشد.

وسواس تمیزی و نظم

افرادی که دچار این نوع وسواس هستند، نمی‌توانند از رابطه جنسی خود لذت کافی ببرند. این افراد در زمان برقراری رابطه، درگیر این موضوع هستند که: نکند مریض شوم! ملحفه کثیف نشود! نیاز به حمام دارم و موضوعاتی از این قبیل…

حجوم هم زمان تمام این افکار موجب می‌شود که فرد از رابطه جنسی خود لذت کافی نبرد و اگر فرد مبتلا به وسواس نظم باشد، مرتباً نگرانی درباره مدت زمان رابطه جنسی، رسیدگی به کارها و وقت استراحت را دارد.

کمالگرایی و وسواس جنسی

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بر روی رابطه جنسی تاثیرگذار باشد، کمالگرایی است. افراد کمالگرا دارای افکار وسواسی هستند که این افکار موجب می‌شود که فرد از رابطه جنسی خود لذت نبرد. این افکار شامل وسواس بی‌نقص بودن، ترس از انجام کار اشتباه و یا ناشایست، وسواس به اندازه کافی خوب نبودن و … می‌باشد.

درمان وسواس جنسی

وسواس جنسی به گونه ای است که باید فوراً درمان شود. اگر شما نیز افکار وسواسی در حین رابطه جنسی را در شریک جنسی و یا خودتان مشاهده کرده‌اید، خیلی خوب است که هرچه سریع‌تر به درمان آن بپردازید تا بیش از این، رابطه جنسی تان تحت تاثیر قرار نگیرد.

گفتن جملاتی مانند: « این افکار واقعی نیستند» و یا « روی این افکار تمرکز نکنم» راه حل های مناسبی برای فرد مبتلا شده به وسواس جنسی نیست. افراد مبتلا به این اختلال از غیرواقعی بودن ترس‌ها و همچنین افکار خودشان آگاه میباشند اما با این وجود نمی‌توانند جلوی افکار و ترس ها را بگیرند. برای درمان وسواس فکری  به طور موثر، نیازمند کمک حرفه‌ای می باشید.

روان درمانی

یکی از راهکارهای درمانی ، روان درمانی است. پس برای درمان این افکار و نیز داشتن سکس لذت‌بخش، باید به سراغ روان درمانی بروید چون یکی از راهکارهای بسیار موثر برای درمان است.

دارو درمانی

در بعضی موارد، روان درمانی به تنهایی راهکار خوبی نیست و معمولا روانشناس فرد مبتلا شده را به یک روانپزشک  ارجاع می‌دهد. در این روش روانپزشک با توجه به نوع وسواس و همچنین شرایط فرد رجوع کننده، داروهای موثری را تجویز خواهد کرد.

بیشتر داروهایی که برای درمان این اختلال به‌کار گرفته می‌شود، موجب بی‌میلی جنسی شده به همین جهت، روانپزشک باید توجه داشته باشد که داروهایی را برای کنترل میل جنسی در کنار آن‌ تجویز کند.

سکس تراپی

برای تاثیر بهتر در کنار جلسات روان درمانی و نیز دارو درمانی، سکس تراپی را نیز انجام دهید. نکته‌ی حائز اهمیت که در مورد درمان وجود دارد، همراهی و همچنین حمایت شریک جنسی می باشد پس بهتر است در هنگام شرکت کردن در جلسات سکس تراپی به صورت زوجی شرکت کرده تا شریک جنسی تان نیز در مورد این روند درمانی آگاهی پیدا کند.

در واقع سکس تراپی نوعی تکنیک روانشناسی به شمار می آید که به درمان اختلالات رابطه جنسی در بین زوجین پرداخته و عوامل پزشکی، روان شخصی و نیز بین فردی که بر روی رضایت جنسی تاثیر گذاشته را بررسی می‌کند. هدف از انجام سکس تراپی، کمک به افراد برای حل کردن چالش‌های عاطفی و فیزیکی در رابطه جنسی می باشد تا میزان رضایت زوج ها از رابطه جنسی بالا رفته و زندگی جنسی لذت‌بخشی را تجربه نمایند.

نوروتراپی

نوروتراپی یکی دیگر از روش های درمان این اختلال می باشد که به درمان افکار مزاحم در زمان رابطه جنسی می پردازد. در نوروتراپی به دنبال تغییراتی در شیوه دریافت و ارسال پیام عصبی در مغز هستند تا با کمک نوروتراپی سیگنال‌های ارسالی به سمت مغز که موجب به وجود آمدن افکار مزاحم می‌گردند، کنترل و اصلاح شوند.

تماس با زندگی شیرین

مقالات پیشنهادی :

عوارض وحشتناک و نابود کننده پورن بر مغز و روان

اختلال وسواس فکریOCD و راه های درمان آن

داشتن رابطه جنسی سالم[زمان مناسب+راه های بهبود+نکات]

کاهش میل جنسی در مردان(علل+درمان)

فواید رابطه جنسی برای مردان و زنان!

سن اوج لذت جنسی در زنان و مردان

در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟(5 عامل تاثیر گذار)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *