روانشناسی جنسی چیست و روانشناس جنسی کیست ؟

اختلال جنسی

امروزه به دلیل وجود مشکلات و دغدغه و بیماری های ذهنی های فراوانی که وجود دارد افراد زیادی را به دلیل درگیری های ذهنی دچار اختلال در روابط جنسی و مشکلات زناشویی کرده است ما در این مقاله قصد قصد داریم تا شما را با روانشناسی جنسی آشنا کنیم .

تماس با زندگی شیرین

 

روانشناسی جنسی چه مشکلاتی را حل میکند؟

  1. خانم ها نیاز دارند تا به اوج لذت جنسی برسند یا برای اولین بار تجربه کنند.
  2. اتفاقات مربوط به تجربیات ناخواسته مانند قربانی تجاوز
  3. توافق نداشتن ذوجین در روابط جنسی و تعداد دفعات.
  4. فانتزی ها و فیتیش های غیر معمول جنسی
  5. تمایل نداشتن و سردی رابطه جنسی
  6. وسواس در روابط جنسی
  7. افسردگی در روابط جنسی
  8. بیش فعالی جنسی
  9. رعایت نکردن بهداشت فردی
  10. بیماری هایی مانند سادیسم و مازوخیسم
  11. زندگی جنسی سرد و بی روح
  12. تمایل ندشتن به همسر
  13. تحریک نشدن
  14. اختلال یا ضعف در نعوظ
  15. زودانزالی
  16. واژینیسموس.

مشکلات بالا برخی از مشکلاتی هستند که در روانشناسی جنسی به انها پرداخته میشود و یک سکس تراپی موفق نیز میتواند شما را از تمامی مشکلات مربوطه نجات دهد.

رواندرمانگر جنسی

تاریخچه روانشناسی جنسی

در دهه 1960 هنگامی که پیشرو های تحقیقات جنسی به این نتیجه رسیدند که ترکیبی از آموزش جنسی و ماساژ کامل بدن به همراه تکنیک های عشق ورزی قابلیت حل کردن مسائل جنسی را دارد موفق به ابداع شاخه روانشناسی جنسی شدند.

مشکلات مربوط به مسائل جنسی مانند انزال رودرس از روابط جنسی جدا هستند اما اغلب این مشکلات حول و محور روابط میباشند و بنابرین در این حوزه قرار میگیرند. در این زمینه به روش گفتگو و ارائه برخی تکنیک ها به حل مشکلات پرداخته میشود.

از ابتدای شروع به کار در این زمینه مشکلات مربوط به انحرافات و اختلالات حل میشد اما از ان زمان تا الان بسیاری از روش ها و درمان های مربوط به این زمینه تغییر کرده و به روز شده است و برای بیماران زندگی بسیار با کیفیت و شادتری از لحاظ جنسی فراهم میکند.

در کشوری مانند ایران بسیاری از مسائل جنسی تابو هستند و مردم از ابراز این مشکلات و روبه رویی و حل مشکلات خجالت میکشند اما سکس تراپیست ها بهترین روانشناس ها قادر به حل این مشکلات میباشند

روانشناسی جنسی

فرق روانشناسی جنسی و ذوج درمانی در چیست؟

مشاور خانواده از نظر علمی نوعی روان درمانی محسوب میشود که اختلافات بین ذوجین را حل میکند و در روابطشان بهبودی به وجود میاورد. از طریق زوج درمانی میتوان درمورد رابطه تصمیم گرفت که ایا قابل بهبود است یا بهتر است جدایی صورت بگیرد.

شما برای اینکه بخواهید مشکلات بین خودتان و همسرتان را حل کنید  و برای ادامه و آینده رابطه تان تصمیم بگیرید میتوانید به ذوج روان درمانگر مراجعه کنید. از طریق زوج درمانی، می توانیددر جلسات ذوج درمانی بفهمید که ایا میتوانید مشکلاتتان را درمان کنید و به رابطه تان ادامه دهید یا اینکه باید از شریک عاطفیتان جدا شوید.

زوج درمانی معمولا مشکلات افراد را به طور ویژه در داخل خانواده حل میکند و فقط به مشکلات زناشویی نمیپردازد و سعی می کند با ترکیب نیازهای اعضای خانواده تعادل مورد نظر را ایجاد کند. بنابراین، هر نوع مشکل خانوادگی در چارچوب این نوع مشاوره قرار می گیرد.

در واقع ذوج درمانی به حل مشکلات جنسی مربوط نمیشود ولی در سکس تراپی و روانشناسی جنسی موضوع بحث روابط جنسی بین ذوجین میباشد و مشکلاتی مانند :بیش فعالی جنسی و اضطراب جنسی و تاثیر افسردگی بر رابطه جنسی و تاثیر وسواس بر رابطه جنسی و ارتباط بین مصرف مواد و مشکلات جنسی و اختلال دوقطبی و سلامتی جنسی در این جلسات مطرح است.

آیا روانشناسی جنسی راز های ما را بر ملا میکند؟

چیزی که واضح است این است که مشکلات جنسی هر فرد راز آن فرد میباشد و به هیچ عنوان دلش نمیخواهد که فاش شود.اما یک روانشناس خوب نسبت به راز های بیماران و مراجعه کنندگان حساس است و راز های بیمارانش رامانند راز های خودش میداند بنابرین حرف های شما بهبیرون از اتاق ها فاش نخواهد شد

ذهن شما برای اینکه مشکلات را به خوبی بیان کند و پذیرای حل مشکلات باشد نیاز به ارامش دارد بنابرین روانشناس بدون قضاوت کردن و هدف مغرضانه باید به حرف های شما گوش بدهد.

تماس با زندگی شیرین

ایا روانشناسی جنسی به تنهایی مشکل گشا است؟

نکته مهمی که باید راجع به جلسات روانشناسی جنسی وجود دارد این است که شما میتوانید هم مشاوره حضوری و هم مشاوره انلاین داشته باشید و حتی افراد ایرانی خارج از کشور نیز میتوانند تایم مشاوره رزرو کنند.

در بیشتر اوقات رابطه جنسی با مشکلات زمینه ای مانند استرس و اضطراب و افسردگی پیوند دارد البته گاهی اوقات نیز مشکلات جنسی در اثر کهولت سن یا مصرف دارو نیز میتواند باشد بستگی به بیماری و شدت آن ممکن است که جلسات روانشناسی جنسی برایتان کافی باشد اما در بعضی مواقع ممکن است روانشناس به شما حضور در دیگر جلسات را پیشنهاد دهد به عنوان مکمل حل کننده مشکلاتتان.یک معاینه کامل می تواند ریشه مشکل و گزینه های درمانی را مشخص کند.

 

تاثیر جلسات روانشناسی جنسی

3تا از مهمترین مواردی که در جلسات روانشناسی جنسی میاموزید عبارت اند از

  1. ابراز کردن کاملا واضح نیاز های خود
  2. درک مناسب از خود
  3. درک مناسب و درست از طرف مقابل

روانشناسی جنسی چه مشکلاتی را حل میکند؟

تماس با زندگی شیرین

مهمترین نکته در این کلاس ها و جلسات این است که ارتباط خوب و صمیمی بین روانشناس و بیمار بیشترین  تاثیر را در موفقیت مراجعه کنندگان دارد.

متاسفانه بسیاری از افراد با شنیدن کلمه درمان جنسی دچار دلهره و ترس میشوند و به دلیل فرهنگ نا درست و تابو های جامعه نمیتوانند به جلسات بیایند یا حتی وقتی میایند هم صحبت نمیکنند درمورد مشکلاتشان و خجالت میکشند.

چنانچه با درمانگر احساس خوبی ندارید و به او اعتماد ندارید، بهتر است کسی را بیابید که با احساس بهتری دارید.شما اگر بنا بر تمام برنامه ها و تکنیک ها و جلساتی که روانشناس به شما پیشنهاد میدهد خوب پیش بروید قطعا تاثیر فوق العاده این کلاس ها را در زندگی خواهید دید و درمان کامل خواهید شد.

مقالات پیشنهادی :

کلمات و جملات تحریک کننده در رابطه جنسی

عوارض وحشتناک و نابود کننده پورن بر مغز و روان

داشتن رابطه جنسی سالم[زمان مناسب+راه های بهبود+نکات]

بیش فعالی جنسی در زنان و آقایان[علائم+دلایل+درمان]

کاهش میل جنسی در مردان(علل+درمان)

فواید رابطه جنسی برای مردان و زنان!

سن اوج لذت جنسی در زنان و مردان

در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟(5 عامل تاثیر گذار)

39 دیدگاه ها

    • روانشناسی جنسی علمی است که تحلیل و بررسی رفتار ها، هویت ها، شهوت ها، احساسات، افکار و تجربیات جنسی افراد را هدف مطالعه قرار داده و عوامل اجتماعی، روانی، بیولوژیکی و فرهنگی را مورد بررسی قرار میدهد که بر رفتار های جنسی تاثیر دارند.

    • هدف علم روانشناسی جنسی، شناخت بهتر مشکلات جنسی و ارائه ی راه حل ها و راهکار و راهنمایی هایی برای افزایش سلامت جنسی فردی است.

    • در علم روانشناسی جنسی، جهت گیری جنسی، شهوت و انگیزه ی جنسی، تجربیات جنسی، انواع اختلالات جنسی، هویت جنسی،آموزش جنسی و تاثیرات اجتماعی و فرهنگی مورد مطالعه قرار مگیرد.

    • موردی از مواردی است که در علم روانشناسی جنسی مورد مطالعه قرار میگیرد ، و در این مورد عواملی که باعث بوجود آمدن شهوت و انگیزه های جنسی در افراد میشود بررسی میشود.

    • موردی از مواردی است که در علم روانشناسی جنسی مورد مطالعه قرار میگیرد، و در این مورد تمایلات جنسی انسان به جنس مخالف(هتروسکسوال) و همجنس پرستی(دوجنسی) و همجنسگرایی و بقیه اشکال جهت گیری جنسی مورد بررسی قرار میگیرد

    • موردی از مواردی است که در علم روانشناسی جنسی مورد مطالعه قرار میگیرد، و در این مورد روند و فرایند شکل گرفتن هویت جنسی اشخاص و چگونگی هماهنگی یا نا هماهنگی آن با جنسیت فیزیکی را بررسی میکند.

    • موردی از مواردی است که در علم روانشناسی جنسی مورد مطالعه قرار میگیرد، تجربیات جنسی شامل تجربیات و احساسات مربوط به روابط جنسی، و تمایلات جنسی است، که در روانشناسی جنسی مورد بررسی و مطالعه قرار میگرد.

    • در علم روانشناسی جنسی انواع اختلال های جنسی مثل اختلال نعوظ جنسی، اختلال درد جنسی و غیره مورد بررسی و درمان قرار میگیرد.
      اختلالات جنسی از مواردی است که در علم روانشناسی جنسی مورد مطالعه قرار میگیرد.

    • موردی از مواردی است که در علم روانشناسی جنسی مورد مطالعه قرار میگیرد، و در این مورد افزایش آگاهی های جنسی صورت میگیرد، همچنین مشاوره ها و آموزش هایی به انسان ها و جامعه در حوزه ی مسائل جنسی صورت میگیرد.

    • در حوزه ی روانشناسی، روانشناس جنسی یک متخصص است که در موضوع های جنسی به بررسی و مشاوره میپردازد. و در این موضوعات به اشخاص و جامعه مشاوره و راهنمایی میدهد.

    • روانشناسان جنسی بعنوان مشاوره ی جنسی، مشاوره ی زوجین، آموزش جنسی، مشاوره درمانی، و با تحقیقات روی افراد، میتوانند به افراد کمک کنند.

    • افراد برای دریافت مشاوره در مورد مشکلات و سوالات مربوط به جنسیت، هویت جنسی، جهت گیری جنسی، و دیگر مسائل جنسی، میتوانند به مشاور جنسی مراجعه کنند.

    • در زمانی که مشکلات روانی و اختلالات جنسی موجب تاثیرات منفی روی روابط و زندگی جنسی افراد میشود، روانشناسان جنسی برای مشاوره و درمان این گونه مشکلات، میتوانند بعنوان بخشی از گروه درمانی به افراد کمک کنند.

    • تحقیقات روانشناسان جنسی بر روی تجربیات جنسی و رفتارهای افراد است تا از موضوعات جنسی به درک بهتر برسند و بهتر به مراجعه کننده و افراد کمک کنند.

    • بیماری های روانی جنسی اختلال های روانی هستند که تاثیر منفی بر جنبه های مختلف زندگی انسان مخصوصا بر جنبه های جنسی دارند. این اختلالات شامل تمایلات جنسی، رفتار های جنسی، هویت جنسی و عوامل مرتبط با این موارد است.

    • این اختلال موجب میشود افراد به جنس مخالف جذب نشوند و تمایلات جنسی تا حد زیادی به همجنس خود داشته باشند.
      این نوع اختلال با نام بای سکسوالیته نیز شناخته میشود.

    • با رعایت مواردی مانند اگاهی درست از مسائل جنسی، حفظ سلامت و بهداشت جنسی، اموزش های صحیح جنسی، مدیریت استرس و اظطراب، مشاوره روانشناختی برای مشکلات روانی، کنترل رفتار های مخرب، احترام به مرز های جنسی خود و دیگران، میتوانید از بیماری های روانی جنسی پیشگیری کرد.

  • خیلی از ما با مشکلات مختلفی در زمینه روابط جنسی روبرو می‌شیم، ولی مطمئن باشید که روانشناسی جنسی می‌تونه کمک کنه. مثلاً می‌گفت که اگه با مشکلاتی مثل عدم توانایی در رسیدن به لذت جنسی یا مشکلات رابطه دچار شدیم، این مشاوره می‌تونه راه‌حل‌های خوبی برای ما داشته باشه. چه خوب که چنین خدماتی وجود داره تا ما رو در این مسیر یاری کنه.”

  • اینکه به مسائلی مثل افسردگی و وسواس در روابط جنسی هم پرداخته بشه، خیلی خوبه. این مطالب واقعاً چیزهای مهمی رو درباره سلامت روانی و جنسی به ما یاد می‌ده

    • کتاب صوتی کنترل قدرت جنسی
      کتاب صوتی هفت راز روابط سالم و شاد
      کتاب هفت راز روابط سالم و شاد
      کتاب اعتیاد جنسی
      کتاب چالش هفت روزه‌ زندگی عاشقانه
      کتاب من X نیستم
      کتاب صوتی زندگی جنسی از نگاه روانشناختی
      کتاب حلقه‌ی باز
      کتاب نگرشی جامع به رضایت روابط زناشویی
      کتاب کنترل قدرت جنسی
      کتاب رازهای جنسی و زناشویی
      کتاب صوتی سه رساله درباره نظریه جنسی
      کتاب 3 گانه جنسی زنان
      کتاب کمک به افراد مبتلا به مشکلات جنسی
      کتاب زوج درمانی هیجان مدار
      کتاب ساختار مغز زن و مرد: تفاوت‌های جنسیتی مغز
      کتاب درمان جنسی سیستمی
      کتاب مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلیس
      کتاب صوتی غریزه جنسی و سرکوبی آن در جوامع ابتدایی
      کتاب مهارت‌های اساسی سنجش برای زوج درمانگران و مشاوران خانواده
      کتاب ملال جنسیتی
      کتاب PDF HSDD: بحث درباره بدکارکردی جنسی
      کتاب تغییر جنسیت از منظر فقه و حقوق
      کتاب گوهر وجود (ویژه دختران در سن بلوغ)
      منبع : https://www.ketabrah.ir/book-tag/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *