نجات زندگی مشترک با کمک روانشناس تنظیم خانواده


شاید شما نیز تجربه کرده باشید هنگامی که خانواده شما یک بستر امن و آرام است، انگار تمام دنیا به کام شماست. گویی همه چیز سر جای خودش قرار گرفته و هیچ مشکلی نمی‌تواند شما را از پای درآورد. اما بر عکس این موضوع نیز کاملاً صادق است؛ زمانی که در خانواده خود با یک بحران مواجه می‌شویم، هنگامی که خانواده گرما و محبت خود را از دست می‌دهد، انگار دنیا به پایان رسیده است. به راستی که ریشه بسیاری از مشکلات روانی ما، مسائل و بحران‌های خانوادگی است که برای رفع آن‌ها، هیچ تلاشی نمی‌کنیم. خوشبختانه این روزها متخصصان بسیار خوبی به عنوان روانشناس خانواده و روانشناس تنظیم خانواده در کنار ما هستند و در این مسیر پر پیچ و خم به ما کمک می‌کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد روانشناس و مشاور تنظیم خانواده، بیشتر برای شما بگوییم

مشاوره و دریافت نوبت زندگی شیرین

اطلاعاتی در مورد بهترین روانشناس تنظیم خانواده

یکی از پارامترهای موثری که سبب تحکیم بنیان خانواده شده و زندگی را گرم و پرشور می کند، داشتن رابطه زناشویی سالم میان زوجین است. شاید شما نیز شنیده باشید که ریشه بسیاری از طلاق‌ها و جدایی‌ها، همین مشکلات زناشویی و جنسی است. به سبب آن که این موضوع هنوز به شکل یک تابو باقی مانده است، زوجین کمتر راجع به این موضوع با همدیگر صحبت می‌کنند. به همین سبب روز به روز از هم فاصله می گیرند و شاهد خیانت و در نهایت جدایی هستند.  در این گونه مواقع، بهترین کسی که می‌تواند به زوجین کمک کند تا زندگی خود را حفظ کنند، روانشناس تنظیم خانواده است.

شما می‌توانید هر مشکلی که در زندگی مشترک خود دارید و به خصوص مسائلی که به زندگی زناشویی، روابط جنسی و همچنین تنظیم خانواده مربوط است را با او در میان بگذارید. فراموش نکنید که شما باید بدون حس خجالت و شرم، تمامی مشکلاتی که در زندگی مشترک خود تجربه می‌کنید را به تراپیست خود بگویید. مواردی مانند فرزندآوری، سردی در روابط جنسی، تمایل به برقراری رابطه‌های جنسی نامعقول، همجنس گرایی، زود انزالی و عدم ارگاسم، از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که شما می‌توانید در مورد آن‌ها، با روانشناس و مشاور تنظیم خانواده خود صحبت کنید.

در هنگام صحبت با رواشناس خانواده به این موارد توجه کنید

هر چند یک روانشناس خانواده، می‌تواند در بسیاری از جنبه‌های زندگی مشترک به ما کمک کند، اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه با تراپیست خود ارتباط برقرار نمایند. به خصوص اگر شما یک فرد درونگرا، محافظه کار یا خجالتی باشید، بدون شک کار شما سخت‌تر خواهد بود. نگران نباشید؛ ما در ادامه مقاله، نکاتی را با شما عزیزان در میان می‌گذاریم که در هنگام مراجعه به یک روانشناس خانواده، به شما برای برقراری یک ارتباط راحت کمک می‌کند:

  • آرامش خود را حفظ کنید

فراموش نکنید که یک روانشناس خانواده هم، مثل همه ما یک انسان بالغ است و احساسات و افکاری مشابه با سایر انسان‌ها دارد. تنها تفاوت او با ما این است که در حیطه روانشناسی و به خصوص خانواده، دانش تخصصی، تجربیات ارزشمند و اطلاعات کاملی دارد. بنابراین سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و بدون استرس در مورد مسائل خود با او صحبت کنید.

  • حتی مسائل کوچک را با او در میان بگذارید

گاهی اوقات در خانواده ما مسائل به ظاهر کوچکی وجود دارند که چندان به آن‌ها اهمیت نمی‌دهیم. شاید باور نکنید اما همین مسائل کوچک هستند که گاهی، ریشه مشکلات بزرگی به شمار می‌روند. به خصوص اگر این مسائل حول و حوش مشکلات جنسی و زناشویی می‌چرخند، باید آن ها را با روانشناس خود در میان بگذارید. شاید صحبت در مورد این مسائل کمی سخت باشد، اما زندگی شما ارزش آن را دارد که برای حفظ و نجات آن تلاش کنید.

  • یادداشت برداری کنید

زمانی که در حال صحبت با تراپیست خود هستید، حتماً یک دفترچه کوچک به همراه داشته باشید و از گفته‌های مهم او یادداشت برداری کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند زمانی که به خانه بازگشتید، به حرف‌های روانشناس خود فکر کنید و آن‌ها را در زندگی خانوادگی خود پیاده نمایید. همچنین می‌توانید قبل از مراجعه به روانشناس، تمامی نکاتی که قرار است با او در میان بگذارید را در دفترچه خود بنویسید.

  • از بیان افکار و احساسات خود خجالت نکشید

صحبت در مورد مسائل خانوادگی و به خصوص مواردی که به امور زناشویی و جنسی مربوط هستند، بسیار سخت و دشوار است. خوشبختانه با آگاهی‌هایی که افراد جامعه پیدا کرده‌اند، صحبت در مورد چنین مسائلی، بسیار آسان‌تر از قبل شده است. اما هنوز هم هستند افرادی که از بیان افکار، احساسات و همچنین مشکلات زندگی زناشویی خود خجالت می‌کشند. اما این نکته را فراموش نکنید که روانشناس خانواده، محرم تمام اسرار شماست و اگر شما در مورد آن چه زندگی شما را به هم ریخته با او صحبت نکنید، او نمی‌تواند به خوبی به شما کمک کند.

  • در مورد گذشته و آسیب‌هایی که دیده‌اید صحبت کنید

بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروز در خانواده و زندگی مشترک خود با آن‌ها مواجه هستیم، ریشه در گذشته و کودکی ما دارند. اگر شما از گذشته خود و آسیب‌هایی که تجربه‌ کرده‌اید برای روانشناس خود بگویید، او بهتر می‌تواند علت مشکلات امروز شما را پیدا کند. او با دانش و مهارت خود به شما کمک می‌کند تا از بسیاری از افکار و احساسات گذشته خود رها شوید و یک زندگی جدید و پر از آرامش را تجربه کنید.

سخن پایانی

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که خانواده مهم‌ترین بستر و پناهگاه امنی است که ما در زندگی داریم. بنابراین سلامت روان تمامی اعضای خانواده بسیار تا بسیار مهم است و اگر به هر دلیلی آسیب دیده است، باید این موضوع را با یک رواشناس خانواده در میان بگذاریم. ما امروز در مورد روانشناس تنظیم خانواده، نکاتی را با شما عزیزان در میان گذاشتیم و بسیار خوشحالیم که به شما بگوییم در موسسه زندگی شیرین، می‌توانید از دانش و تجربه بهترین روانشناسان حوزه خانواده و تنظیم خانواده برخوردار شوید. پس همین الان با ما تماس بگیرید و وقت خود را برای در میان گذاشتن مشکلات خود با رواشناسان حاذق و با تجربه این مرکز رزرو کنید.