پانسیون مطالعاتی چیست ؟ + استعلام هزینه

پانسیون مطالعاتی

جهت استعلام هزینه پانسیون مطالعاتی با ما تماس بگیرید

تماس با زندگی شیرین

شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که مطالعه در محیط خانه برایشان سخت و دشوار است و بازدهی کافی نسبت به زمانی که صرف مطالعه می‌کنند ندارند.بهترین راه برای این افراد انتخاب کتابخانه‌های عمومی و یا پانسیون‌های مطالعاتی می‌باشد. پانسیون مطالعاتی کلمه‌ای که تا چند سال پیش حتی به گوشمان نخورده بود و یا فقط از افرادی که خارج از کشور زندگی می‌کردند شنیده بودیم.

برای رسیدن به پاسخ این سوال باید بدانید که پانسیون مطالعاتی نوعی کتابخانه خصوصی است که با طراحی خاص و منحصر به فرد برای مطالعه طراحی شده است.در واقع تمام شرایط مورد نیاز برای داوطلبان در این مکان‌ها فراهم شده تا بتوانند به بهترین شکل ممکن مطالعه کنند.در این مقاله پانسیون مطالعاتی را به طور کامل شما معرفی می‌کنیم و از ویژگی‌ها و مزایا و همینطور امکانات این محیط ‌خواهیم گفت.

تماس با زندگی شیرین

پانسیون مطالعاتی چه فرقی با کتابخانه یا سالن مطالعه دارد؟

پانسیون‌های مطالعاتی دارای ظرفیت‌های محدودتری نسبت به کتابخانه‌های عمومی دارند

مشاوران مجربی در پانسیون‌های مطالعاتی حضور دارند که داوطلب می‌تواند از آنها کمک بگیرد  در حالی که در کتابخانه‌های عمومی این امکان وجود ندارد.

ساعت مطالعه شما در پانسیون‌های مطالعاتی نسبت به کتابخانه‌های عمومی بیشتر است.

در پانسیون مطالعاتی محیط به گونه‌ای است همه افراد بتوانند در محیط آرام و سکوت مطالعه کنند اما در سالن های مطالعه با رفت و آمد افراد فضای آرام و ساکتی برای مطالعه فراهم نیست.

در پانسیون‌های مطالعاتی یک سری امکانات رفاهی مانند: آشپزخانه، اتاق استراحت و هواخوری، میز و صندلی‌های شخصی وجود دارد درحالی که کتابخانه‌های عمومی از این امکانات برخوردار نیستند.

مزایای پانسیون مطالعاتی

هزینه پانسیون مطالعاتی چقدراست؟

هزینه‌های پانسیون مطالعاتی به امکانات و تجهیزات پانسیون، محل، مدت زمان حضور و تعداد نفرات آن بستگی دارد.

هزینه‌های پانسیون مطالعاتی به طور میانگین ماهانه بین 2/5 تا  3میلیون تومان است که هرچه هزینه بالاتر باشد امکانات بیشتری در اختیارتان قرار دارد. در نظر داشته باشید پانسیون‌های غیرقانونی وجود دارند که با مبلغ‌های بسیار پایین اقدام به برگزاری پانسیون می‌کنند که شما باید قبل از ثبت نام تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید و کاملاً از امنیت و درستی آن مطمئن شوید .مبلغ شهریه پانسیون‌ها در صورتی که شما به مشاور و اساتید نیاز نداشته باشید کمتر می‌شود همو بهتر است از مشاوران و اساتید رفع اشکال بهره‌مند شوید در غیر این صورت پانسیون با کتابخانه‌های عمومی تفاوتی نخواهند داشت.

 

مزایا و ویژگی های پانسیون مطالعاتی

محیط تمیز و منظم :پانسیون‌های مطالعاتی محیطی تمیز و منظم برای مطالعه فراهم می‌کنند در واقع محیط منظم و مرتب تاثیرات مثبتی  بر ذهن افراد دارد و همچنین در نحوه مطالعه افراد موثر خواهد بود.

سکوت و آرامش محیط :باید بدانید وجود محیط سکوت و آرام در پانسیون باعث می‌شود تا فشار خون افراد در طی روز در شرایط متعادلی قرار داشته باشد بدن در شرایط متعادل تمرکز بالایی هنگام مطالعه دارد و در نتیجه بازدهی مطالعه بالا میرود.همچنین فضای پانسیون مطالعاتی آدرنالین خون و میزان کورتیزول خون را کاهش می‌دهد که منجر به کاهش استرس و اضطراب در افراد می‌شود.

رسیدگی به افراد حاضر در پانسیون : در پانسیون‌های مطالعاتی تعداد افراد داوطلب کم و محدود است. این ویژگی باعث شده که خدمات و امکانات بیشتری در اختیار هر فرد قرار گیرد باید بدانید که در پانسیون‌های مطالعاتی ناهار، میان وعده و.. جزیی از خدمات آنهاست.

حضور اساتید مجرب :اساتید رفع اشکال به طور مداوم در پانسیون مطالعاتی حضور دارند تا دانش آموزان هر زمان که با مشکل درسی مواجه شدند همان لحظه سوالات خود را مطرح کنند و پاسخ صحیح را دریافت کنند.این ویژگی پانسیون مطالعاتی باعث می‌شود تا دانش آموز درگیری ذهنی برای سوال درسی خود پیدا نکند و به مطالعه خود ادامه دهد.

وجود فضای جانبی :پانسیون‌های مطالعاتی فضای جانبی مختلفی دارند مانند: اتاق استراحت، بوفه، سالن غذاخوری و…که داوطلبان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

وجود امنیت بالا: پانسیون‌های مطالعاتی امنیت و ایمنی بسیار خوبی دارند که این موضوع اهمیت بالایی برای افراد حاضر دارد.

حضور ناظران :یکی دیگر از مزیت‌های پانسیون مطالعاتی حضور ناظران تحصیل کرده ‌باشد که روند مطالعه دانش آموزان را کنترل می‌کند و همچنین برنامه تحصیلی هر شخص را اجرا می‌کنند. و حضور این ناظران تاثیرات مثبتی در روند مطالعه افراد دارد.

وجود مشاوران تحصیلی در پانسیون: در پانسیون‌های مطالعاتی مشاوران تحصیلی حرفه‌ای و تحصیل کرده حضور دارند که از مزیت‌های مهم پانسیون محسوب می‌شود.این افراد برنامه درسی هر دانش آموز را با توجه به ویژگی‌های فردی تعیین می‌کنند. همینطور به حفظ آرامش و کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان کمک می‌کنند.

وجود فضای شخصی برای هر فرد:در پانسیون برای هر فرد یک میز شخصی و فضای شخصی تعبیه شده این کار باعث می‌شود افراد با دقت و تمرکز بالاتری مطالعه کنند و حس امنیت هنگام درس خواندن داشته باشند.لازم است بدانید  صندلی‌هایی که در پانسیون‌های مطالعاتی وجود دارند بسیار راحت و مناسب مطالعه افراد می‌باشد در واقع این صندلی‌ها کاملاً طبی هستند و مانع از آسیب رساندن به کمر، ستون فقرات دانش آموزان در هنگام مطالعه می‌شوند.

امکانات رفاهی مناسب: پانسیون‌های مطالعاتی امکانات رفاهی بسیار خوبی در اختیار دانش آموزان و داوطلبان قرار می‌دهند. امکاناتی مانند: نورپردازی مناسب فضای مطالعه، تهویه هوا مناسب و… .

وجود این امکانات بسیار مهم هستند مثلاً نور مناسب برای مطالعه از خستگی افراد هنگام مطالعه جلوگیری می‌کند.

اجرای قانون و مقررات مهم: در پانسیون‌های مطالعاتی قوانینی وجود دارند که اجرای آنها به نفع داوطلبان است و آنها را برای رسیدن به اهدافشان یاری می‌کند.برای مثال همراه داشتن تلفن همراه در پانسیون مطالعاتی ممنوع است این موضوع باعث می‌شود افراد کمتر درگیر موبایل، فضای مجازی ،فیلم و… شوند در نتیجه بازدهی مطالعه آنها بیشتر خواهد بود.


پانسیون مطالعاتی چه تاثیری در کیفیت یادگیری دارد؟

قطعاً می‌دانید محیط‌های خاص بر افزایش اعتماد به نفس و کارایی افراد موثر است و این نکته در مطالعه و درس خواندن نیز کاملاً مشهود است.همه افراد در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند مطالعه کنند اما همانطور که گفتیم این محیط‌ها عمومی هستند زیرا افراد مختلف در آن حضور دارند و حتی گاهی ممکن است به مشاوره‌های غلط و کاهش انگیزه و حواس پرتی دانش آموز منجر شود.

پانسیون‌های مطالعاتی برای دانش آموزان محیط اختصاصی و تحت نظارت قرار داده تا با احساس راحتی تمرکز بیشتری در مطالعه داشته باشند.همینطور با حضور مشاوران آموزشی دانش آموزان تشویق به تحصیل می‌شوند و انگیزه افراد تقویت می‌شود در نهایت بهترین بازدهی را دارند.مطالعه در کتابخانه‌های عمومی و یا منزل پر سر و صدا و خسته کننده است و به مرور منجر بی‌انگیزگی افراد شود.که تاثیرات منفی در مطالعه دانش آموزان و در آخر نتیجه کنکور یا امتحانات آنها دارد.

امکانات تفریحی پانسیون مطالعاتی 

پانسیون‌های مطالعاتی علاوه بر امکانات مطالعه اغلب امکانات تفریحی هم دارند مانند:

بازی‌ها: برخی از پانسیون‌ها دارای اتاق بازی هستند که شامل تنیس روی میز، پینگ پنگ و دارت ‌میباشد این بازی‌ها فعالیت‌های خلاقانه و جذابی برای داوطلبان هستند.

فضای باز بیرون: فضای باز پانسیون‌ها شامل: پارک،مسیرهای پیاده‌روی، نیمکت‌هایی برای نشستن و استراحت، باغ می‌باشد این فضاها می‌توانند بسیار زیبا و دلنشین برای شما باشند.

سینما: سینما هم جزئی از تفریحات پانسیون‌های مطالعاتی هستند که شما می‌توانید در آن فیلم تماشا کنید و برای چند ساعت از فعالیت تفریحی لذت ببرید.

استخر : بعضی از پانسیون‌ها دارای استخر هستند که می‌توانید اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانید.

باشگاه ورزش: برخی از پانسیون‌ها دارای باشگاه ورزشی هستند که شما برای تقویت بدن خود ‌میتوانید در آنجا ورزش کنید و از مربیان مجرب مجموعه بهره‌مند شوید.

سرویس رفت و آمد افراد: بسیاری از پانسیون‌ها هم خدمات رفت و آمد برای مهمانانشان رایگان است. خدماتی مانند :ترانسفر از فرودگاه یا ایستگاه قطار تا پانسیون و یا سرویس رفت و برگشت بین پانسیون مراکز تفریحی آن شهر .

کلام آخر

پانسیون مطالعاتی فضایی ساکت و آرام برای مطالعه و درس خواندن است.با فراهم کردن تجهیزاتی مانند میز کار، فضای اختصاصی برای هر فرد، صندلی‌های طبی و راحت، مشاوران آموزشی مجرب، فضای استراحت و هواخوری، تغذیه و دیگر امکانات ‌تجربه به یاد ماندنی دلنشینی برای دانش آموزان به وجود می‌آورند.محیط داخلی این مراکز با نورپردازی و دمای مهندسی شده برای مطالعه طولانی مدت بسیار مناسب است معمولاً پانسیون‌ها توسط مراکز آموزشی مدیریت و گردانده میشوندو به طور کلی ‌میتوانید به آنها اعتماد کنید.

 

2 دیدگاه ها

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از توضیحات کامل شما . بسیار ممنون که راهنمایی کردین. فقط در انتخاب بعضی عکس ها بیشتر دقت کنید و ممنون باز هم از اطلاعاتی که دادین. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *