تست افسردگی بک

تست افسردگی بک

در این مقاله میخوانیم ....

[CP_CALCULATED_FIELDS id=”8″]

ارتباط با دکتر ولی زاده

افسردگی چیست ؟

افسردگی جز اختلالات طبقه بنده شده است که با احساس فقدان ، خشم و غم همراه است . این اختلالات روانی باعث مختل شدن بسیاری از فعالیت های روزمره فرد می شود . کاهش تمرکز و خستگی بیش از حد از جمله نشانه های افسردگی می باشد .

تست های زیادی هستند برای تشخیص اختلال افسردگی که یکی از ان ها تست افسردگی بک می باشد . در این تست با استفاده از پرسش های ساده از شما درباره خلق و خو اشتها و … متوجه وضعیت روحی شما می شود .

از نظر تاریخ ،افسردگی در روانشناسی ، به عنوان خصومت با خود و علیه خود توصیف شده است . در ان زمان به صورت پراکنده اطلاعاتی در رابطه با این بیماری در دست بود و نوشته های بدون گمانه زنی و شواهد عینی بوده است .

تست افسردگی بک چیست ؟

تست افسردگی بک یکی از تست های روانشناسی پر کاربرد است که برای سنجش میزان افسردگی افراد استفاده می شود ، این پرسشنامه داری ۲۱ سوال می باشد که نسخه فعلی ان برای افراد بالای ۱۳ سال طراحی شده است .

در این ازمون در برابر هر یک از ماده های مورد نظر ، که مشخص کننده یکی از علایم افسردگی است ، ۴ تا ۶ جمله قرار دارد که به ترتیب بیانگر شدت این بیماری می باشد .

وقتی تست انجام می شود ، هر پاسخ فرد امتیازی بین 0 تا ۳ دارد که جمع ان ها پاسخی است برای بدست اوردن میزان افسردگی شما و یا دیگران .

تست های روانشناسی ، ازمون هایی شفاهی و یا کتبی هستند که به منظور ارزیابی رفتار افراد مورد استفاده قرار میگیرد . بیشتر این تست ها به افراد کمک میکند که ویژگی ها و خصوصیت اخلاقی خود را بشناسند …

بین ۱ تا ۱۵ افرادی هستند که افسردگی ندارند و در سطح عادی هستند .

۱۶ تا ۳۱ افرادی هستند که دارای افسردگی خفیف هستند .

۳۲ تا ۴۷ افرادی هستند که در سطح مبتلا شدن افسردگی هستند .

۴۸ تا ۶۲ افرادی هستند که در سطح شدید افسردگی قرار دارند .

با توجه به گوناگونی تشخیص های کلینیکی ، این ازمون یک میزان اندازه گیری استاندارد شده را در دسترس برای تمامی افراد قرار می دهد . این ازمون را به راحتی میتوانید با استفاده از تلفن همراه خود انجام دهید بدون اینکا نیاز داشته باشید به مرکز مخصوصی بروید . به علت داشتن نمره و نمره گذاری ان مقایسه کردن اطلاعات با سایر یافته ها از نظر بقیه چیز ها اسان تر میباشد

لازم به ذکر است که در مشاهدات روزانه ممکن است انواع این حالت ها به صورت موقت تجربه کنید ، البته افرادی هستند که بیماری افسردگی تازه در انها اغاز شده و ممکن است که بیماری افسردگی انها افزایش یابد .

به طور کلی هدف BDI این بوده است که نشان شناسی افسردگی را به طور جامع در بر گیرد. اما برروی محتوای شناختی بیشتر تأکید می ورزد لازم به ذکر است که با وجود آن که این آزمون برای استفاده در جماعت های بالینی ساخته شده است، اما در جماعت های عادی مانند دانشجویان هم به کار می رود.

البته باید توجه داشت برای یافتن مرز مورد اطمینان بین حالت سلامتی و حالت مرزی باید پژوهش بیشتری انجام دهیم چون افراد در یک اجتماع مختلف هستند و باید این ازمون در جامعه های مختلفی بررسی شود .

در ازمون بک یک سیستم وجود دارد که در نظر دارد بک تنها به تشخیص بالینی کافی نیست و ناگریز باید روشی را به وجود اورد که ابتدا افسردگی را برای ما تعریف کند .

توسعه نسخه های تست افسردگی بک ، اتفاق بسیار مهمی در علم روانشناسی و روانپزشکی بوده ؛ چرا که این تست باعث ایجاد تحولی عظیم در دیدگاه متخصصان روانشناس و روانپزشک ، نسبت به افسردگی شده است .

تست افسردگی بک چون با ابزار عددی برای ارزیابی شدت افسردگی افراد در نظر گرفته می شود ، از ان جا که این تست برای سنجش عمق افسردگی در نظر گرفته شده است .

میتوانیم با گذر زمان وضعیت خود را نسبت به گذشته مقایسه کنیم .

همچنین جالب است بدانید که این تست به زبان های دیگری مثل عربی ، چینی ، ژاپنی و زبان های اروپایی نیز می باشد .

گسترش بستر و اینترنت همواره شامل حال دنیای روانشناسی ، روانپزشکی و پزشکی قرار گرفته است کار را برای انجام بسیاری از تست های روانشناسی اسان کرده است .

برای مشاهده بقیه تست ها کلیک کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *