سن شروع رابطه جنسی

خوب امروز میخوام درمورد یه موضوع برای تان صحبت کنم که دغدغه ذهنی خیلی از جوانان ما حتی نوجوانان این روزها است. موضوع اینکه از چه سنی رابطه جنسی را شروع کنم.این سوال را از من می پرسند که همیشه در ذهن من جزء سوالات پر تکرار روان شناسیه با من امروز همراه باش تا بهت بگم که از چه سنی باید رابطه جنسی رو شروع کنید.

یکی از مراحل مهم زندگی هر کدوم از ماها برقراری رابطه جنسی با شریک جنسی خود ما است. اولین بار که رابطه جنسی برای نوجوان یا جوان شکل میگیرد, میتواند برای ادامه راه زندگی, روابط جنسی, شیوه زندگی مشترک خیلی اثرگذار باشد و ارتباط اولیه خیلی حائز اهمیت است. بعضی انتقادات شان این است که تا زمانی که یه ازدواج رسمی نداشتی و یه آدمی رو توی زندگی متعهد نکرده بود. زندگی بکند اشتباه که رابطه جنسی داشته باشید. بعضی از افراد هم نه می گوید برای ما خیلی مهم نیست که این اتفاق کی و کجا چه شکلی بیفتد و بعضی دیگر از افراد اعتقادشان این است که رابطه جنسی قبل از ازدواج حائز اهمیت است و حتما باید شریک جنسی خودت رو انتخاب بکنیم. ببینید آیا این فرد میتواند سالها در کنار تو به عنوان یه فرد محبوب جنسی قرار بگیرد. اما من میخواهم امروز که این ویدیو به شما بگویم که تعیین سن افراد برای شروع رابطه جنسی در زندگی خودشان امکان پذیر نیست. بلکه در افراد مختلف با فرهنگ خانواده های مختلف میتواند این قانون ها کلی تغییرات توش ایجاد بشه. معمولا دختران از سنین حول و حوش ۱۵نیم سالگی و پسرها حدود ۱۸نیم سالگی آمادگی جسمی و روحی و روانی یه رابطه جنسی را میتوانند. داشته باشد.

اما نکته مهم همین جاست که باز تو این بخش هم ما نمیتوانیم بگوییم که یه قانون مطلق وجود داره و دختران از ۱۵نیم سالگی و پسرها از ۱۸ سالگی می توانند رابطه جنسی داشته باشند و از نظر جسمی و روحی روانی این آمادگی را دارند. خود من بارها تو اتاق مشاوره مراجعه می دیدم دختر یا پسر که بالای ۲۰ سال هستند و هنوز آمادگی جسمی و جنسی و روحی را برای برقراری ارتباط ندارند. پس بهترین سن برای برقراری رابطه جنسی برای هر فردی بستگی به نوع رفتار سلامت روح و روان و جسم اون فرد داره و آمادگی جنسی اون فرد داره تا فکر کردی مادر بزرگ های خودمان را میگویم حتی قبل از مادربزرگامون ما با اجداد ما دخترا واقعا تا ۱۵نیم سالگی و ۲۰ سالگی یا حتی بالاتر ازدواج نمیکردن و باروری نداشتند. خب این نکته خیلی مهم است. باید آدم ها را طبق جنسیت شان سلامت روح و روان شان آمادگی جنسی شد. حتما بررسی های لازم را داشته باشیم و آن موقع بیام تشخیص بدهیم که آیا اون آدم میتونه رابطه جنسی داشته باشه یا نه و البته بازم میگم شرایط فرهنگی, رسم و رسوم و حتی موقعیت اجتماعی و موقعیت آب و هوای هر شهر و هر کشوری میتواند باز تعیین کننده این باشد که آن آدم از چه سنی رابطه جنسی را شروع کنه.

نکته که خیلی مهم است این است که ما یاد بگیریم که از خودمان مراقبت کنیم. قبل از اینکه آمادگی جسمی و روانی یه رابطه جنسی را ندارید وارد اين رابطه نشویم چون آسیب های جدی ذهنی و روانی میتواند ما را درگیر بکند و خیلی وقت ها از زندگی عقب ما بیندازد. توصیه من به شما این است که حتما در این زمینه از یه روان شناس کمک بگیرید چون مهمه در مقطع از زندگی می خواهید یه تصمیم مهم در مورد یه مقطع مهم تری در زندگی داشته باشید پس ذهنیت شما شاید مسیر زندگی اش را کاملا تغییر بدهد. جهت و سمت و سوی جدیدی به خودش بده. از یه مشاور و روان شناس حتما کمک بگیر. قرار نیست که ما در زندگی مان همه چیز را بلد باشیم و خودمان تصمیم بگیریم. خیلی وقت ها یه متخصص در این زمینه میتونه کلی به ما کمک کنه.

و یه نکته خیلی خیلی مهم. اگر می خواهید وارد یه رابطه جنسی بشی و شروع یه رابطه جنسی را داشته باشید قبل از اینکه نیاز آن لحظه و فعلی خودت را درنظر بگیری آینده خودت را در نظر بگیر و بهش فکر کن. ببینید ما قرار نیست چون در یه کشوری داریم زندگی میکنیم که دارد به سمت مدرنیته میره و حرکت میکنه. اون فکر و نظام باور سنتی ما کم رنگ یا از بین رفته باشد. اگر قصد ازدواج داری حتما با تامل بیشتری به این موضوع فکر کن. امیدوارم که در این زمینه و شکلهای سوالات مشابه این سوال کمکی بهتون کرده باشم و بتوانیم تصمیم درست تری برای آینده زندگی داشته باشید.

 

نمایش این ویدئو از یوتوب دکتر ولی زاده

آرشیو ویدئو های آموزشی در سایت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *