چرا خیانت در یک رابطه شکل میگیرد؟


با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت دکتر شیرین ولی زاده بسیار خوشحال و خرسندیم که با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم امروز قصد داریم تا در مورد مسئله مهم خیانت در یک رابطه با شما دوستان گفتگو کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

خیانت یکی از تلخ‌ ترین اتفاقات ممکن در زندگی زناشویی به حساب می آید که ممکن است هر زوجی آن را تجربه کند و همین عامل موجب صدمات و آسیب‌های روحی و روانی بسیاری در برخی از افراد میشود .

چندین عامل برای خیانت در زوجین شناسایی شده‌است که بهتر است به این عوامل توجه کنید .

یکی از دلایل خیانت زن به مرد و یا بالعکس مردان به زنان انتقام و خشمی است که از یکدیگر به دل گرفته‌اند و به همین جهت تمایل دارند تا با انتقام گرفتن اقدام به خیانت کردن به همسر خود کنند تا همسرشان همان درد و رنجی را تحمل کنند که قبلاً به آن‌ ها داده شده‌است . پس بنابر این می‌خواهند که به نوعی همسر خود را آزار بدهند در صورتی‌ که این کار اصلا کار راه‌ حل درستی نمی‌باشد و تنها اوضاع را وخیم‌ تر  و بد تر می‌کند .

بسیاری از زوجین از رابطه جنسی خود رضایت ندارند و بر طبق مطالعاتی که انجام‌شده است اکثریت زوجین هنگامی‌ که در یک رابطه عاشقانه قرار می‌گیرند قصد این را دارند که رابطه جنسی خود را بهبود ببخشند ، به همین جهت درصورتی‌که نیازهای جنسی آن‌ها از طرفین برطرف نشود انگیزه‌ای برای خیانت در آن‌ ها به وجود می‌آید .از طرفی برخی از زوجین کاملاً به همسر خود بی‌میل و بی‌توجه هستند که همین امر یکی از علت‌های اصلی خیانت در زندگی زناشویی به شمار می‌رود .

همان‌طور که می‌دانید احساس صمیمیت و همچنین وجود عاطفه در بین طرفین بسیار مهم است ، بنابراین درصورتی‌که این عاطفه در بین زوجین برطرف نشود سعی می‌کنند برای رفع احتیاجات خود به رابطه‌ای خارج از روابط بین خود و همسر خود روی بیاورند ‌.

برخی از زوجین هستند که به علت عوامل دیگری دست به خیانت می‌زنند و آن کنجکاوی و همچنین کشف تجربه‌های دیگری از طرف مقابل است . در واقع افراد می‌خواهند که رابطه را به نوعی دیگر کشف کرده و احساس جدیدی را تجربه کنند .

برخی از زوجین با یکدیگر روابط خوب و آزادانه‌ای ندارند و در ابراز احساسات خود بسیار ناتوان عمل می‌کنند ، به همین دلیل آن اتصالی که باید به وجود می‌آمده‌ است به وجود نیامده و شخصی که خیانت را آغاز کرده‌ است کاملاً ناخودآگاه به خود این اجازه را می‌دهد که خیانت کرده و وارد رابطه‌ای دیگر شوند .

یکی دیگر از دلایلی که فرد ممکن است دست به خیانت بزند ، احساس تنهایی است برخی از افراد نارضایتی و یا ناراحتی‌ هایی از همسر خود دارند و به علت نداشتن شیوه ارتباطی مناسب و صحبت کردن با شریک زندگی خود و اقدام به رفع مشکلات سعی می‌کنند که تنهایی خودشان را با ارتباط گرفتن با شخص دیگر و خیانت به همسر خود درمان کنند .

همان‌ طور که می‌دانید داشتن هوش هیجانی برای داشتن رابطه‌ ای سالم با همسر ، یکی از عوامل حیاتی به شمار می‌آید . بنابراین برخی از افراد به علت داشتن هوش هیجانی پائین تمایل زیادی به خیانت کردن پیدا می‌کنند . پس هر فردی برای داشتن رابطه‌ ای سالم باید هوش هیجانی بالایی داشته باشد. اما به این نکته توجه کنید که این موضوع صد در صد نمی‌باشد.شخصی که اقدام به خیانت کردن می‌کند ، معمولاً این جمله را زیاد به کار می‌برد که همسرم مرا نمی‌فهمد و احساس می‌کند که همسرش به خوبی و آن طور که باید او را نشناخته‌است و نتوانسته که او را به خوبی درک کند. پس بنابراین با توجه به این احساسی که به فرد دست می‌دهد آن شخص به سمت خیانت کشیده می‌شود .

سعی کنید در زندگی خود شور و اشتیاق زیادی داشته باشید و شریک زندگی خود را مثل همان روز های اول دوست داشته باشید و به او احترام فراوانی بگذارید و همچنین سعی کنید در خانه با یکدیگر رفتار دوستانه ای داشته و عاشق هم باشید .

این که فردی در زندگی زناشویی خود احساس مهم بودن بکند و از او قدردانی شود بسیار مهم است زیرا در این‌ صورت این احساس به شخص دست می‌دهد که مورد غفلت همسر خود قرار نگرفته و برای همسر خود فردی بسیار مهم است . پس بهتر است در زندگی زناشویی به همدیگر بسیار توجه کنید و برای هر کدام از کارهایتان منتظر تأیید زوج خود نباشید .

برخی از افراد نیز وجود دارند که برای تأیید ارزش شخصیتی خود و به علت اعتماد به‌ نفس پایین ، به فرد مقابل خیانت می‌کنند ، زیرا  این‌ گونه افراد عشقی را که از همسر خود دریافت نکرده اند را در شخص دیگری جستجو می‌کنند و به این طریق سعی می‌کنند احساس نا امنی که در زندگی زناشویی خود دارند را با این روش جبران کنند .

شاید برای شما کمی عجیب به‌ نظر بیاید اما استفاده راحت و ارتباط گیری با اینترنت یکی دیگر از عوامل خیانت زوجین به شمار می‌آید ، زیرا افراد به راحتی می‌توانند در محیط اینترنت به رابطه با یکدیگر بپردازند و همدیگر را ملاقات کنند و همین موجب ایجاد رابطه‌ ای جدید و آغاز خیانت می‌شود .

برخی از افراد وجود دارند که در هنگام مواجهه با مشکلات خود به‌ جای رفع آن بهانه گیری کرده و سعی می‌کنند مشکلات و احساسات خود را از طریق یک فردی به غیر از همسر خود حل کنند و همین امر موجب آغاز خیانت می‌شود .

اعتیاد پیدا کردن به مواد مخدر و یا الکل می‌تواند با روی کار آمدن عادت‌هایی در فرد همانند دزدی ، دروغ و خیانت خود را نشان دهد ، زیرا افرادی که تحت تاثیر مواد مخدر و یا الکل قرار می‌گیرند کنترل خودشان را از دست می‌دهند و به افرادی کاملاً غیر منطقی تبدیل می‌شوند .

بهتر است در صورت برخورد با هر کدام از عوامل خیانت به مشاوره و روانشناسی حضوری مراجعه کنید و مشکلات خود را با او درمیان بگذارید .

امیدواریم شما هیچ وقت درگیر مسائل این چنینی نباشید و لحظه های شاد و گرمی را در کنار شریک زندگیتان تجربه کنید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

 

ارتباط با دکتر ولی زاده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *