نکاتی که خانم ها باید هنگام ورود شوهرانشان به منزل رعایت کنند!


با سلام خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی سایت دکتر شیرین ولی‌زاده . بسیار خوش حال و خرسندیم که می‌توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم .

همان‌طور که در مقاله قبلی قولش را به شما داده بودیم امروز قصد داریم تا در مورد رفتار صحیح زن هنگام ورود همسرش به منزل با یکدیگر گفتگو کنیم ، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

در مقاله قبلی رفتارهای مناسب مردان هنگام بازگشت از سرکار به منزل را با یکدیگر بررسی کردیم و برای آقایانی که دوست دارند جنتلمن باشند و کانون زندگی‌ شان گرم و صمیمی باشد راهکار هایی را ارائه دادیم ، اما حالا نوبت به رفتار صحیح خانم‌ها می‌رسد . همان‌ طور که می‌دانیم زندگی زناشویی یک جاده دو طرفه است و اگر فقط یک نفر بخواهد وظایفش را به‌ درستی انجام دهد ، زندگی جریان پیدا نخواهد کرد و از هم‌ گسسته خواهد شد ، پس هر دو طرف باید فداکاری برای همدیگر را بلد باشند و رفتار مناسب با یکدیگر را به‌ خوبی بدانند .

اکثر روانشناسان نیز در مورد این رفتارها نظریه‌ های خود را بیان می‌کنند و امروز ما قصد داریم نسبت‌ به توصیه‌ های یک روانشناس خوب در تهران یعنی سرکار خانم دکتر شیرین ولی‌ زاده با شما گفتگو کنیم .

خانم‌ ها باید این نکته را در نظر بگیرند که همسرشان ساعت‌ های طولانی را خارج از خانه سپری کرده و در محیطی بوده‌ اند که شاید به‌خاطر مشغله کاریشان رفتارهای نامناسبی با او شده باشد و یا اتفاقات نا معقولی برایش پدید آمده باشد پس باید این را در نظر بگیرند که نباید انتظار داشت مرد به‌ محض ورود در منزل بنشیند و با شما در مورد همه‌ چیز صحبت کند . معمولاً باید به آقایان بیست تا سی دقیقه فرصت داد تا خود را بتواند با محیط منزل تطبیق دهند ، پس اصل اول درک کردن همسرتان است.

در مرحله بعد شما باید به همسرتان تفهیم کنید که به او اهمیت می‌دهید ، یعنی زمانی‌ که از سر کار برمی‌گردد او را تحویل بگیرید و همان‌ طور که در مقاله آقایان نیز اشاره کردیم آقایان نباید انتظار داشته باشند که شما با یک دسته‌ گل به‌ همراه فرزندان به خط بایستید و منتظر ورود و استقبال از ایشان باشید ، اما باید سلام‌ و علیک و در واقع احوال‌ پرسی گرمی با همسرتان کنید . لبخند به روی لب داشته باشید و انرژی مثبت را به او انتقال دهید تا به قولی خستگی از تنش خارج شود و این نکته را بداند که شما به او و کارش اهمیت می‌دهید و حضورش برای شما بسیار محترم و مهم است و اگر می‌توانید بهتر است که کار خود را متوقف کرده و هنگام ورود ، لحظه‌ای در کنار همسرتان باشید . این کار به‌ شدت می‌تواند در روحیات مرد شما تاثیر بگذارد  چرا احساس می کند که برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته بعدی که اگر رعایت کنید کاملاً رفتار مناسب رؤیایی و ایده‌ آل گونه‌ ای را داشته‌اید ، این است که سعی کنید برنامه‌ ریزی داشته باشید که هنگام ورود همسرتان بنشینید و با او یک فنجان چای و یا یک  لیوان شربت میل کنید و با مهربانی با او به گفتگو بنشینید . این کار می‌تواند باعث تحکیم روابط هر دو طرف شود و از همه مهم‌ تر با برنامه‌ ریزی دقیق سعی کنید که تمام اعضای خانواده با همدیگر شام بخورند . معمولاً در خانواده‌ هایی که فرزندان به سن بلوغ رسیده‌ اند و یا کمی بزرگ‌ تر شده‌ اند پیش بیاید که با همدیگر بر سر میز شام ننشینند و این امر بیشتر برای این‌گونه خانواده‌ها کاربردی‌ تر و مهم‌ تر است ، زمانی که شما با هم سر یک میز باشید می توانید در مورد اتفاقات روز و کار هایی که دوست دارید انجام دهید صحبت کنید و در واقع این یک جلسه دوستانه و صمیمی برای خانواده محسوب می شود.

با لبخند و انرژی مثبت از همسرتان بپرسید که آیا روز خوبی را داشته‌ است و در واقع با او سر صحبت را باز کنید تا اگر خواهان حرف زدن است و چیزی را می‌خواهد با شما بازگو کند ، با شما که شریک زندگی و محرم اسرارش هستید عنوان کند . اما در نظر داشته باشید به‌ هیچ‌ عنوان لحن خود را طوری نکنید که همسرتان فکر کند که از او بازجویی می‌کنید یا کنجکاوی‌ های بی‌ مورد زنانه دارید و حتما به این نکته توجه کنید چرا که می تواند این کار باعث سر خوردگی مرد شما شود و ااین تفکر را در او پرورش دهد که اعتماد در بین شما وجود ندارد.

وقتی شما از کار های روزانه او می‌پرسید متقابلاً این اتفاق نیز برای خود شما می‌افتد ، پس اگر اتفاق بدی در طول روز برایتان افتاده آن را اول نگویید و سعی کنید اتفاقات شیرین و جالبی که در طول روز گذرانده‌ اید را به او بگویید و تا آنجایی که می‌توانید خبرهای بد را در صورت این‌ که لزومی ندارد بداند سانسور کنید تا لحظه‌های تان خراب نشود .

و یکسری اشتراکاتی که بین رفتار زن و مرد باید وجود داشته باشد ، همان‌طور که مردان به‌ محض ورود نباید به تماشای تلویزیون و اخبار بپردازند ، خانم‌ها هم خوب نیست که به‌ محض ورود همسرشان پای تلویزیون نشسته باشند و همان‌ طور که گفتیم برای داشتن ساعت‌ های شاد کار های خلاقانه را مردم باید طراحی کنند.

خانم‌ ها نیز باید به آن‌ها کمک کنند تا لحظات مفرح و دل‌ چسبی را کنار هم بگذرانند.

با رعایت همین نکات ساده شما می توانید یک زندگی سالم و شاد و البته رویایی را برای خود و خانواده رقم بزنید پس به این نکات به ظاهر بی اهمیت ، اهمیت بسیار زیادی بدهید.

به یاد داشته باشید زندگی بسیار کوتاه است پس لحظه‌ها را مغتنم بشمارید و حرمت ساعت‌های با هم بودن را بدانید و قدر تک‌ تک لحظه‌ های شاد زندگیتان را بیش‌ از پیش بدانید چرا که شاید فردایی وجود نداشته باشد، پس با دیدی مثبت و با محبت متقابل به زندگیتان رنگ شادی بزنید.

امیدواریم توانسته باشیم تا نکات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم و همچنین زندگی شما سرشار از عشق و لحظات پر از امید و محبت باشد.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .

مقالات پیشنهادی :

با شوهر بی مسئولیت چطوری برخورد کنم؟

دخالت در زندگی زن و شوهر توسط دیگران(روش های جلوگیری+علت دخالت)

چگونه دوباره به همسر خود اعتماد کنم؟(علت بی اعتمادی+رفع بی اعتمادی)

با شوهر چشم چران چطور رفتار کنم؟

تکنیک هایی هنگام عصبانیت شوهر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *