اگر می خواهید جنتلمن باشید بعد از ورود به منزل این کارها را انجام دهید!


با سلام خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی سایت دکتر شیرین ولی‌ زاده ، بسیار خوشحال و خرسندیم که می‌توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم .

امروز قصد داریم تا در مورد مسئله مهم و پراهمیت رفتار زن و مرد در خانه با شما عزیزان گفتگو کنیم و در واقع قصد داریم رفتار مناسبی که یک مرد هنگام بازگشت از سرکار به منزل دارد را به شما عنوان کنیم و هم چنین رفتار مناسبی که همسر وی نیز متقابلاً باید انجام دهد را با یکدیگر بررسی کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

از آن جایی‌ که بیشتر مرد ها شغل شان به‌ گونه‌ ای است که ساعت‌ های طولانی را باید خارج از خانه بگذرانند ، فاصله زمانی ایجاد می‌شود تا خانواده خود را نبینند و زمانی‌ که این اتفاق می‌افتد فرزندان و همچنین همسر وی مشتاقانه منتظر بازگشت مرد از سرکار به منزل هستند و می‌خواهند با او ارتباطی سالم و شاد برقرار کنند . در واقع نوعی دلتنگی در ساعت‌ های نبودن به وجود می‌آید که مرد خانواده باید خود را به‌ سرعت با محیط خانه تطبیق دهد و رفتار خود را به گونه‌ ی دلخواه همسر و فرزندان خود در آورد ،در ادامه موارد مهمی که مرد باید به آن‌ ها توجه کند را بررسی می‌کنیم .

شما به‌ عنوان مرد خانواده ، پدر فرزندان و همچنین یک شوهر نمونه زمانی‌ که از محل کار خارج می‌شوید باید لحظه‌ای مکث کنید و تمام مشکلات و اتفاقات روزمره کارتان را به درون یک سطل زباله بریزید ، در واقع با این کار شما ذهن خود را پاک می‌کنید تا با یک حال مثبت به خانه خود بروید .

ممکن است در طول روز اتفاقات تلخی برای شما افتاده باشد ، از طرف رئیس‌تان مواخذه شده باشید یا ارباب‌ رجوع رفتار خوبی با شما نکرده باشد و هر دلیل دیگری که روز شما را از حالت نرمال خارج کرده و شما را کمی پریشان و عصبی کرده باشد ، تمام این موارد برای سرکار شما محسوب می‌شود و هیچ ارتباطی به منزلتان ندارد . پس یک خط‌قرمز بسیار بزرگ در مقابل محیط کار و محیط منزلتان بکشید و اصلا غصه نخورید که چه اتفاقی قرار است بیفتد ، شما فردا دوباره به سرکار خواهید رفت و وقت بسیار زیادی برای پرداختن به این مسئله و حل آن دارید .

در مرحله دوم باید کمی منطقی فکر کنید و از حالت رؤیا گونه خارج شوید یعنی انتظار نداشته باشید که همسر و فرزندانتان به خط دم در منتظر حضور شما باشند و یا با شاخه گلی آماده برای استقبال از شما باشند ، قطعا همسرتان نیز از صبح مشغول کارهای خانه و فرزندان بوده و به‌ قدر کافی خسته شده‌ است و ممکن است حتی به‌ علت مشغول بودن نتوانند دم در برای استقبال شما بیاید ، شما با لبخند وارد شوید و با سلامی گرم محیط خانه را پر از انرژی‌ های شاد کنید .

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است که هرگز کارهای مربوط به شغلتان را به منزلتان نبرید ، یعنی همان‌ طور که گفتیم میان اتفاقات و رفتارهایی که در طول روز در سطح کارتان انجام‌ شده ، خط قرمزی بکشید و آن را از محیط خانه تان جدا کنید .

باید بگوییم که هرگز و تحت هیچ شرایطی کارهای عقب‌ افتاده‌ی شرکت مغازه و یا هر بیزینسی که دارید را وارد منزلتان نکنید زیرا خانواده  منتظر این بودند تا با شما لحظات شادی رو سپری کنند ، لحظاتی که به‌ خاطر طولانی بودن کار روزمره شاید بسیار کوتاه و مغتنم باشد ، پس اجازه دهید خانواده از حضور شما لذت ببرند .

بعد از ورود به منزل و شستن دست و صورتتان و عوض کردن لباستان به سراغ همسرتان بروید و با او به‌ خوبی صحبت کنید و از او در مورد اتفاقات روزی‌ که در منزل افتاده بپرسید و در واقع شنونده خوبی برای او باشید. همواره به او لبخند بزنید و از او به‌ خاطر تربیت فرزندان و نقش مؤثری که در نبود شما در خانه دارد تشکر کنید . این عمل بسیار در داشتن یک زندگی شاد و سالم به شما کمک خواهد کرد .

سعی کنید بازی‌ های خلاقانه با همسر و فرزندانتان انجام دهید تا اوقاتی که با هم هستید به‌ خوبی سپری شود . شما می‌توانید با هم بازی‌ هایی مثل اسم و فامیل یا هر بازی دیگری که باعث شادی و رفاه شما می‌شود را انجام دهید . سعی کنید هر شبتان متفاوت با شب قبل باشد ، چرا که این لحظات بسیار حرمت دارد و قابل‌ بازگشت نیست و شما در ذهن کودک و همسر خود دارید خاطراتی ثبت می‌کنید که می‌تواند برای همیشه ماندگار باشد و البته باعث رشد شخصیتی فرزندان خود نیز با این کار می‌شوید .

نکته مهمی که باید این‌ جا به شما اشاره کنیم این است که به‌ محض ورود به خانه به‌ هیچ‌ عنوان به سراغ روزنامه و یا تلویزیون نروید و اخبار بد هر روز را دنبال نکنید این کار جز این‌ که انرژی منفی به خانه شما وارد کند هیچ اتفاق دیگری را رقم نخواهد زد . دنیا چرخه خود را سپری می‌کند و هر اتفاقی که باید بیافتد رخ میدهد پس نیازی به پیگیری‌ های اخبار به‌ محض ورود در خانه نیست چرا که شما می‌توانید این کار ها را در ساعت استراحت در سر کارتان نیز انجام دهید .

با رعایت کردن همین نکات ساده شما می‌توانید یک زندگی شاد و مفرح داشته باشید ، زندگی که سلامت روانی درستی دارد و برای این‌که بتوانید به این ثبات شخصیت برسید ، کافی‌ است که با روانشناس خانواده گفتگو کنید و به‌ صورت علمی و درست ، راه‌ های رفتار با همسر و فرزندان خود را بیاموزید .

در ابتدای مقاله به شما عرض کردیم که قصد داریم رفتار همسر را در طی روزمره مرور کنیم اما ازآن جایی‌ که این مقاله کمی طولانی شد ، این رفتار را به مقاله بعدی می‌سپاریم و در مقاله بعدی در مورد رفتار همسر به‌ صورت  کاملاً تخصصی صحبت می‌کنیم.

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفید و کاربردی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم و امید این را داریم که شما در سلامت کامل و شادی روز افزون در کنار خانواده ی خود زندگی کنید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .

ارتباط با دکتر ولی زاده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *