چگونه بی تفاوت نباشیم مبارزه با بی تفاوتی + ویدئو دکترولی زاده

بی تفاوت بودن یا  نبودن مسئله این است.امروزه جمله ای که بسیار از دیگران میشنویم مخصوصا در شبکه های مجازی و بسیار باب شده است این است که بی تفاوت باش نسبت به دیگران و اتفاقات و حرف ها و … اما بنظر شما این حرف درست است و مینای روانشناسی دارد یا این حرف ها نیز از نمونه جملات روانشناسی زرد و اشتباه میباشد.اگر به طور خلاصه بگوییم از نظر روانشناسی و علمی بی تفاوت بودن به همه چیز خوب نیست زیرا در صورت بی تفاوت بودن ما مسئله پیش آمده را حل نمکنیم  بلکه فقط آن را نادیده میگیریم  مسئله و مشکلی که حل نشود بعدا دوباره به سراغمان میاید و ما باید بلخره یک جایی آن را حل کنیم.اما چرا ما بی تفاوت میشویم و چه عواملی باعث میشود ما نسبت به همه چیز بی تفاوت باشیم.در ادامه این نکات را به صورت مفصل خدمت شما میرسانیم. کلینیک دکتر شیرین یکی از معتبرترین و بهترین کلینیک های روانشناسی خوب برای انواع درمان های انواع بیماری ها روحی و ذهنی با تجهیزات به روز و آپدیت ترین متد های علمی در دنیا برای رزرو مشاوره و روانشناسی حضوری و مشاوره و روانشناسی تلفنی با دکتر به صفحه تماس باما مراجعه کنید.

تماس با زندگی شیرین

بی تفاوتی

درمان بی تفاوتی

بی تفاوتی به طور عامیانه در اثر یک اسیب روانی به وجود میاید که شخص توانایی حل کردن آن را ندارد بنابرین سعی میکند در برابر آن ضربه و مشکل بی تفاوت شود و در موردش حرف نزند یا بی اعتنایی کند و به موضوع پیش آمده اصلا فکر نکند امافرد این مسئله را در نظر نمیگیرد که مشکل پیش آمده حل نشده باقی میماند.گاهی اوقات افراد در زندگیشان به نقطه ای میرسند که در اثر مشکلات فراوان نسبت به همه چیز بی تفاوت میشوند و تنها بودن را به حضور در جمع ترجیح میدهند.گاهی اوقات بی تفاوتی مانند افسردگی گریبان گیر افراد میشود برای مثال در زندگی بی هیجان میشود، با هرچیزی خوشحال نمیشود و به زور لبخند میرند و معمولا دوست دارد تمام اوقاتش را در تنهایی بگذراند در چنین مواردی افراد سعی میکنند که زندگی شان را فقط بگذرانند و زندگیشان را کاملا روتینی میکنند.

بی تفاوت بودن

بی تفاوتی دارای 3 سطح میباشد سطح متوسط که همان افسردگی است سطح بالینی که سطح بالا است و سطح نهایی این مشکل به عنوان اختلال تجزیه ای شناخته میشود.که میتواند به شکل های مختلفی مانند ضعف جسمانی اسیب به عضله ها و کسالت درطول روز نیز جنبه فیزیکی خود را نشان دهد.البته این بیماری ممکن است که باعث تلف شدن زندگیتان و روی آوردن به کار های خطرناک مانند مصرف مواد بشود  زیرا بر اساس اعتقاد برخی روانپزشکان بی تفاوتی در زندگی افراد در صورت افراطی شدن ممکن است باعث شود تا برای فرار از حال بد و اضطراب به مصرف مواد روی بیاورند.همچنین متخصصان معتقد هستند که فرایند زمان درمانی این بیماری برای هر شخص متفاوت است ولی میانگین زمان درمان شدن 1سال باشد.

بی تفاوتی انواع مختلفی دارد که هرکدام از این انواع خود را به گونه ای مختلف نشان میدهند

  • برای مثال یک نوع از بی تفاوتی به این شکل است که فرد بی تفاوت سکوت میکند و دیگر نشاط و شادابی سابق را ندارد و کسالت از رفتار هایشان معلوم است برای مثال جلوی تلویزیون مینشینند و بی هدف فقط کانال ها را جا به جا میکنند.
  • نا امید شدن:رایج ترین علت بی تفاوتی ناامید شدن است . بیشتر مردم وقتی نسبت مسائل مهم زندگیشان مانند اهدافشان نا امید میشوند حس بیتفاوتی میکنند  برای مثال کسی که برای بار بیستم سعی میکند خود را لاغر کند اما موفق نمیشود یا میخواهد سیگار را ترک کند اما نمیتواند ، نسبت به سیگار و لاغر شدن بی تفاوت میشود این بی تفاوت شدن به دلیل مهم نبودن نیست بلکه به دلیل ناامید شدن میباشد.
  • ترس و کمبود اعتماد بنفس:اگر اعتماد بنفس و حس ارزشمند بودن در شما پایین باشد و به خود و مهارت هایتان ، ایمان نداشته باشید ، ممکن است از انجام هرکاری که توانیی شما را ارزیابی میکند ،دلهره داشته باشید.

سلام رفیق خوبی ؟

امیدوارم حال دلت خوب و ساز دلت کوک کوک باشه

بی تفاوت بودن بدترین انتقامیه که نه از دیگران بلکه از خودت میگیری .

واقعیت اینه که افرادی که از بی تفاوت بودن دارن استفاده میکنن دارن یه جوری فرار میکنن از یه دردی ، برای همین ایدئولوژی و راهکارشون این میشه که بی تفاوت بشن نسبت به مسائل اطرافشون ، اینجور افراد فکر میکنن که اگر بی تفاوت بشن میتونن از درد کشیدن فرار کنن . جالبه بهتون بگم افرادی که دچار بی تفاوتی میشن بدون اینکه خودشون بدونن ، هم خودشون احساساتشون نادیده میگیرن هم احساسات اطرافیان رو نادیده میگیرن ، این مساله مثل یک ویروس بین خودشون و اطرافیانشون جاری میشه .

انگار باقی عمرشون به یک خواب عمیق فرو میرن . وقتی دچار بی تفاوتی میشین چیکار میکنید ؟ راهکار مقابله شما چیه ؟

یادت باشه این احساس به شدت اعتیاد آوره و تورو رها نمیکنه و جالبه بدونی استارت این بی تفاوتی از یک زخمه از یه چیزی که برای تو رنجه و داره این احساس رو طولانی میکنه امروز میخوام بهت یاد بدم با این ابزار دفاعی چطور مقابله کنی

دوست من مراقب باش که یک روزی برنگردی به زندگیت و ببینی تو این بازی باختی و تمام زندگیتو این ویروس گرفته و پیامدهای منفی رو تو زندگیت جاری کنه

اگر زمان زیادی گذشت و حس میکنی ویرو بی تفاوتی خیلی تو زندگیت جا خشک کرده اشکالی نداره فکر نکن که تو قراره تغییری نکنی فکر نکن که از روز اول نسبت به تک تک اتفاقات زندگی و آدمای اطرافت بی تفاوت بودی اینها همش علتش اون زخم و دردیه که تو متحمل شدی و اثرش شده این بی تفاوتی در زندگیت و این خاضیت بی تفاوت بودن هستش اول شما رو نسبت به دردتون بی تفاوت میکنه و بعد آروم آروم نسبت به تمامی اطرافیان و اتفاقاتی که توی زندگی شما میوفته .

حالا تا اینجا درمورد خودمون حرف زدیم که این ویروس بی تفاوتی و با بهتر بگم انتخاب بی تفاوتی چقدر رو زندگی ما اثر داره و تو زندگی اطرافیان ما چقدر اثر گذاره مثلا نسبت به اطرافیان با توجه به رفتار سردی که با اونها دارم اونها رو دچار خشم میکنیم و اونها از ما دور میشن و هیچ تلاشی نمیکنن تا حال ما خوب باشه و این بی تفاوتی انقدر تو زندگی ما تاثیر میزاره که از تمامی اطرافیانمون دور میشیم .

شاید تو مرحله اول فکر میکنی اون درد یا رنجش روانی حالش بهتر شده و کمتر درد داره اما میخوام بهت بگم دچار یک درد عمیف تر شدی 

حالا برای اینکه بتونم از این بی تفاوتی رها بشم باید چیکار کنم ؟

اول از همه خودتو دوست داشته باش ، شما باید سعی کنید خودتون مشاهده کنید . برو جلو آینه خودتو ببین ، تمام روز خواست به خودت باشه . فکر کن از جسمت اومدی بیرون و داری خودتو مشاهده میکنی . فکر کنید خودتون اون کسی هستید که عاشقشی و به اون شکل خاص عاشقی به خودتون نگاه کنید . به عشقتون چطوری نگاه میکنید ؟

از عواطف درونیتون هم نگذرین اونها رو هم ببینید هرچقدر هم که براتون کوچیک و بی اهمیت باشن . اما ببینیدشون حتی اگر اضطراب دارید

اگه گرفتگی عضلات داری ؟

اگه سرت درد گرفته؟

اگه دلت گرفته؟

اگه میخوای گریه کنی؟

هر اتفاق دیگه ای که میتونه مشابه اینها باشه و تو درونت داره اتفاق میوفته ، حتی بیرونت ببین و واسش ارزش قائل شو ، کاملا حسش کنید و در اختیار جسم و روانتون باشید .

فکر میکنی چرا این کارها میتونه به تو کمک کنه ؟

چون بدن ما صاحب شعور و آگاهیه

چون میفهمه وقتی تو بهش توجه میکنی

اونوقته که جنگ تموم میشه ، جنگ شما با خودتون

پس این مهمترین بخش زندگیمونه ، دیدن روانمون ، حالا هرچقدر به درونمون بیشتر نگاه کنیم اون بی تفاوتیه کمتر میشه . این شروع احساس کردنه ، احساسات کوچیکی که میتونه بی تفاوت بودن خیلی ساده از بین ببره

مشاهده این ویدئو در یوتیوب

5 دیدگاه ها

  • باشدکه برای مشاهده مقاله در مورد بی تفاوتی، وبسایت خانم شیرین ولیزاده را باز کرده‌ام و با ارزیابی محتوا، این نظر را برای صفحه مربوطه ارسال می‌کنم:

    نظر:

    مقاله شما در مورد بی تفاوتی و اثرات آن بسیار جامع و مفید است. روشنگری‌هایی که درباره عواطف و انگیزه‌های پشت بی‌تفاوتی ارائه می‌دهید، بسیار ارزشمند است. ضمن اینکه مشکلات ناشی از بی‌تفاوتی را به خوانندهان معرفی می‌کنید، پیشنهادها و راهکارهایی که برای مقابله با آن ارائه می‌کنید، بسیار مفید است. طرح موضوع و ارائه محتوا به شیوه‌ای بسیار قابل فهم و جذاب است که می‌تواند برای خوانندگان مختلفی جذاب باشد. امیدوارم این مقاله بتواند به افزایش آگاهی و هوش انفعالی خوانندگان کمک کند.

  • با احترام، مقاله شما در مورد بی‌تفاوتی و اثرات آن بسیار جذاب و مفید است. طرح مسئله، تحلیل‌های عمیق، و راهکارهای ارائه شده برای مقابله با این وضعیت، بسیار ارزشمندند. روشنگری‌هایی که درباره میزان تأثیر بی‌تفاوتی بر زندگی افراد و جوامع مختلف ارائه می‌دهید، بسیار مهم است. به علاوه، انتقال این اطلاعات به شیوه‌ای ساده و قابل فهم، خوانندگان را به تفکر وا داشته و آن‌ها را به عمل ترغیب می‌کند. امیدوارم این مقاله بتواند به افزایش آگاهی جامعه و بهبود فرهنگ سازی در این زمینه کمک کند.

  • با احترام، در مورد مقاله شما درباره بی‌تفاوتی باید بگویم که اگرچه تحلیل‌های ارائه شده جامع و مفید است، اما به نظر می‌رسد که از بعضی مطالب به طرز متکرری استفاده شده است و این ممکن است باعث کاهش تازگی و جذابیت مقاله شود. همچنین، در برخی بخش‌ها، نیاز به ارائه مثال‌های بیشتری به منظور توضیح بهتر مفاهیم و موضوعات مطرح شده وجود دارد. به علاوه، اگر تجربیات شخصی یا مطالعات موردی از موضوع مورد نظر در مقاله ارائه می‌شد، این امکان وجود دارد که برای خوانندهان جذاب‌تر و قابل تجربه‌تر باشد. امیدوارم با انجام تغییرات مناسب، مقاله شما بتواند به طرز موثری بر روی خوانندگان خود تأثیر بگذارد.

  • من بی تفاوت بودن نسبت به دیگران رو خیلی دوست دارم و سعی میکنم اینطوری باشم

  • درمورد بی تفاوتی نسبت به دیگران کجا میتونم مقالات بیشتری پیدا کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *