عمده دلایلی که یک زندگی را به نقطه ی پایان میرساند!


با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت دکتر شیرین ولی زاده بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما دوستان باشیم، امروز قصد داریم در مورد مسئله ی مهم طلاق با شما گفتگو کنیم ، تا پایان  این مقاله با ما همراه باشید.

طلاق گرفتن می‌تواند دلایل بسیار گسترده‌ای داشته باشد ، اما به‌ طور کلی عواملی که ممکن است بر طلاق گرفتن تأثیر بسیار زیادی داشته باشد ، عبارت‌اند از شرایط بسیار بد اقتصادی ، عملکرد بسیار بد همسران در زندگی زناشویی ، گزینش همسر به نحوه نادرست ، مهارت نداشتن همسران و نداشتن دانش کافی در زندگی زناشویی .

تمامی عواملی که در بالا ذکر شد ، می‌تواند از دلایل طلاق در کشورمان بوده و از ریشه اصلی طلاق در بین زوجین باشد. اما شما می‌توانید با آموزش صحیح به خانواده‌ها و جوانان در نحوه انتخاب صحیح همسر آمار طلاق را بسیار پایین بیاورید .

برخی از افراد به علت نداشتن آگاهی از زندگی مشترک ، اقدام به ازدواج می‌کنند و برخی از افراد بلوغ لازم را برای ازدواج کردن هنوز به دست نیاورده‌اند و یا برخی از اشخاص وجود دارند که از سلامت روانی و اخلاقی و شخصیتی برخوردار نیستند و در واقع هیچ‌گونه تناسبی نیز در بین خود و خانواده‌های آن‌ها دیده نمی‌شود ، که همه این موارد می‌تواند در دسته انتخاب نادرست برای گزینش همسر بشمار بیاید .

در قسمت بالا نیز گفته شد که در روابط زناشویی خود ، مهارت زیادی را برای زندگی کردن کسب کنید و دانش زیادی را در این زمینه داشته باشید ، زیرا تمامی این عوامل موجب می‌شود که از همسر خود توقعات غیر منطقی نداشته و با شخصیت و رفتاری که از خود نشان می‌دهید و با شناخت بسیار زیادی که از یکدیگر به دست می‌آورید ، موجب به وجود آمدن تفاهم بیشتر و درک متقابلی از یکدیگر می شوید و هنگامی‌ که شما دانش کافی را در زندگی زناشویی خود داشته باشید ، کمتر دچار اختلافات و مشکلات عاطفی و نارضایتی جنسی در رابطه‌ی خود می‌شوید و به راحتی می‌توانید انتظارات و نیازهای طرف مقابل را برآورده کنید .

پس سعی کنید قبل از اقدام به ازدواج کردن ، مهارت و آگاهی‌های لازم را بدست بیاورید و تا در زندگی زناشویی خود به مشکلات جدی بر نخورید .

برای کاهش مشکلات در زندگی زناشویی سعی کنید که مسئولیت پذیر بوده و نقش‌های خود را به خوبی در زندگی زناشویی ایفا کنید و در زندگی به تقسیم کار مناسب بپردازید و از چشم و هم چشمی هایی که موجب می‌شود تا زندگی شما به خطر بیفتد کاملاً به دور باشید . سعی کنید با افرادی معاشرت بکنید که رفتار آن‌ها کاملاً مورد پسند و اخلاقی باشد ، تا خانواده شما دچار رفتارهای نامناسب و روی آوردن به اعتیاد نشود .

برخی از خانواده‌ها وجود دارند که به علت وجود شرایط بد اقتصادی و نداشتن امنیت شغلی و بیکار شدن نمی‌توانند نیازهای خانواده خود را تامین کنند و همین امر می‌تواند یکی از دلایل به وجود آمدن طلاق باشد .

بهتر است در صورت برخورد با هر یک از مشکلات گفته‌شده در بالا به مشاوره و روانشناسی آنلاین و یا حضوری مراجعه کنید و مشکلات خود را از این طریق حل‌ و فصل نمایید .

یکی از عوامل اصلی طلاق که کمتر فردی به آن اشاره می‌کند ، نداشتن تربیت خانوادگی مناسب است . برخی از افراد به‌ گونه‌ای تربیت می‌شوند که در زندگی زناشویی خود از مسئولیت‌هایی که به او سپرده شده‌ است کاملاً سر باز می‌زنند و سعی می‌کنند که همانند دوران مجردی خود عمل کرده و هیچ‌گونه تعهدی نسبت به همسر خود نداشته باشند ، که این عامل می‌تواند از عوامل طلاق بشمار بیاید .برخی از خانواده‌ها نیز وجود دارند که به‌ شدت در زندگی فرزندان خود دخالت می‌کنند و با دادن راهکارهایی که هیچ کدام از آن‌ها اصولی نیستند سعی می‌کنند که روابط فرزندان خود را با همسرانشان بهبود ببخشند ، درصورتی‌که بیشتر موجب به وجود آمدن اختلافات در بین همسرانشان می‌شوند . پس بهتر است که در این زمینه فقط از روان‌شناس کمک بگیرید و نگذارید که خانواده تان اختلافات شما را متوجه شوند.

شاید برای شما کمی عجیب به‌نظر برسد اما تماشای فیلم‌های پورنوگرافی می‌تواند یکی از دلایل اصلی طلاق باشد ، زیرا هنگامی‌ که فردی به تماشای این‌گونه فیلم‌ها می‌پردازد سعی می‌کند که همسر خود را با افراد موجود در این‌گونه فیلم‌ها مقایسه کرده و در صورت عدم تطبیق با فرد مورد انتظار توقع خود را از شریک زندگی خود بالا ببرد و همین عامل موجب سرد شدن از همسرش بشود .

برخی از زوجین دارای برخی از بیماری‌های روانی می‌باشند . بیماری‌هایی همچون اضطراب بسیار شدید ، افسردگی و اختلال دوقطبی از جمله مشکلاتی است که می‌تواند منجر به وجود آمدن اختلافات زناشویی و درنتیجه طلاق شود که اگر فرد تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند از شغل خود و همسر خود دچار بیزاری شده و دچار اختلافاتی شود که درنهایت به طلاق می‌انجامد .

ازدواج در سنین پایین می‌تواند یکی دیگر از علل به وجود آمدن طلاق باشد زیرا در سنین پائین بلوغ کامل شکل نگرفته‌است و پسر و یا دختر آگاهی زیادی در رابطه با روابط زناشویی به دست نیاورده‌اند ، پس بنابراین صلاحیت ازدواج کردن و یا بچه‌دار شدن را نداشته و همین عامل می‌تواند از دلایل طلاق محسوب شود .

برخی از طلاق ها واقعا دلایل عجیبی دارند، دلایلی که با یک مدیریت ساده در طول زندگی مانع از بروز این اتفاق میشده است، شاید اینجا باشد که اهمیت بالای روانشاس و مشاوره خانواده بیش از پیش نمایان می شود، و شاید اگر از ابتدای بروز مشکلات طرفین به مشاوره مراجعه می کردند هرگز روزی پا به دادگاه خانواده نمی گذاشتند…

امیدواریم زندگی شما سرشار از خوشبختی و شادی باشد و هرگز به سمتی نرود که حتی به جدایی فکر کنید، اما این نکته را به خاطر بسپارید که گاهی می توان با پیش گیری کردن مانع از وقوع اتفاقات تلخ در آینده شد و این پیشگیری در زندگی زناشویی آموزش درست رفتار با همسر و شوهر است، شما می توانید با رفتن به صفحه ی اصلی سایت و مراجعه به قسمت ارتباط با ما با مجموعه دکتر شیرین ولی زاده تماس حاصل فرمایید و در کلاس های ذکر شده شرکت کنید تا در پیچ و خم های زندگی کم ترین آسیب به شما وارد شود و راه های مدیریت آن را بلد باشید.

سپاس که تا پایان این  مقاله با ما همراه بودید.

 

ارتباط با دکتر ولی زاده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *